Ima li Miran Kurspahić najbolji torzo u Hrvatskoj?
Miran Kurspahić pokazuje kako uz fitness i pravu prehranu, u četrdesetima možete zadržati fantastičnu formu i energiju.
22 studenoga 2024
Lara Demarin je 27-godišnja Puljanka s adresom u Zagrebu. Od 2018. je stalna članica The Funkensteinsa, pratećeg benda Matiji Cveku u kojem ima ulogu back vokala. Solo karijeru započela je pjesmom "Uz tebe" 2020. godine s kojom se predstavila kao kantautorica. Tri godine poslije izdala je pjesmu "Ne dam ti da znaš", čiji su autori Matija Cvek i Matej Mudrovčić.
Lara Demarin je iz glazbene obitelji pa je pjesmu „Dodir“ napisala u suradnji sa starijim bratom Lukom Demarinom. Lara je velika obožavateljica r’n’b-a, soula i hip hopa, okružena je plesačima te iza sebe ima 12 godina plesnog iskustva. Namjera joj je ples i r’n’b prizvuk uključiti u sve što radi, kako u pjesme i spotove, tako i na scenu te na svoje koncerte.
Mogli ste je upoznati na malim ekranima 2016. godine, u showu HRT-a “The Voice”, gdje se natjecala u timu Tonija Cetinskog. Lara iza sebe ima dugogodišnje iskustvo surađivanja s raznim sastavima, počevši još 2014. godine. S Matijom Cvekom i bendom The Funkensteins imala je priliku stati na razne velike pozornice poput Doma Sportova u Zagrebu, Tvrđave Sv. Mihovila u Šibeniku, Kaštela u Puli, Ljetne pozornice u Opatiji i druge.
Lara je, kao i ostali članovi benda, koautorica na svim pjesmama s drugog albuma Matije Cveka & The Funkensteins – “Vile se ovdje igraju”. The Funkensteinsi su, uz Matiju Cveka, bili nominirani za Porina u kategoriji “Najbolja izvedba grupe s vokalom” za pjesmu “Ne moram ni ja”.
Osim peteročlanog banda, Lara na pozornicu dovodi i plesače, nudeći publici nešto inovativno i drugačije.
Jako dugo pratim Doru i Eurosong. Uvijek mi je djelovalo nedohvatljivo i mogla sam samo sanjati da ću se jednog dana odlučiti prijaviti pa na kraju i proći! Tek sam se nedavno odlučila na potpunu posvećenost glazbi i izgradnji solo karijere pa mi to što je HRT u mojoj pjesmi vidio potencijal jako laska i budi motivaciju za daljnji rad, jer se očito isplati. Pjesmu sam napisala uz pomoć brata Luke Demarina i Roberta Domitrovića, a Hrvoje Domazet je zaslužan za to što je pjesma ispunila moju viziju koja se usporedno javila. Pjesmu „Ne vjerujem ti“ s kojom sam se prijavila na Doru volim nazivati projektom jer sa sobom osim glazbe donosi i viziju te razvijenu ideju oko scenografije. Veseli me to što se na Dori obraća pažnja baš na sve što nam scena pruža i jedva čekam realizirati ovu priču.
Apsolutno Doru ne smatram izletom. Istina je da Dora donosi sa sobom mnogo medijske pažnje jer je jako praćena, ali to nije bila moja namjera ni motivacija za prijavu. Fan sam Dore zbog već spomenutih razloga, volim je i svake godine iznova jedva čekam vidjeti što se novoga pripremilo. Vizualan sam tip i obraćam pažnju na detalje, a Doru smatram jedinom pozornicom na kojoj izvođač ima priliku predstaviti kompletnu priču.
Mislim da je najbitnije biti iskren. Publika osjeti iskrenu emociju, predanost i trud. Smatram da ljudi to cijene i da su te stavke na kraju presudne. Dora nije samo izbor najbolje pjesme već se obraća pažnja na cijelu scenu i koncept pa se stoga, osim dobre pjesme i vokalne izvedbe, ocjenjuje scenski pokret, korištenje rekvizita i vizuala, potencijalna koreografija, kostimi, efekt iznenađenja itd. U Pravilniku Dore navedeni su kriteriji ocjenjivanja. Smatram da se sve treba uzeti u obzir pa čak i ponašanje iza scene koje je bitno zbog medija u kojima izvođač predstavlja svoju zemlju. Od izvođača se danas očekuje da bude i stalno prisutan i dovoljno zanimljiv na društvenim mrežama.
Mislim da se sve više mladim izvođačima daje šansa za predstavljanjem sebe i svog rada. Također, imam dojam da smo danas svi malo hrabriji i da shvaćamo kako glazba nema granica pa ni pravila i da dosljednost i iskrenost pobjeđuje nekakvu etabliranost. Meni osobno laska što se moje ime nalazi na istom popisu s poznatijim imenima i to me dodatno ohrabruje i motivira na još bolji performans. Svakako želim ostaviti dobar prvi dojam jer te na temelju njega publika primijeti i bira. Uspjeh danas svako definira svojim riječima i svojim ciljevima, a moj trenutni uspjeh je to što mogu reći da sam sudionik Dore.
Za Doru se pripremam više od godinu dana. Imala sam jasnu viziju cijeloga projekta od samoga početka i pjesmu prilagodila upravo Dori te je htjela prijaviti zato što smo kao tim obraćali pažnju na sve detalje koje Dora zahtjeva. Budući da koncept i priča postoje od prvog dana, nisam gubila mnogo vremena na smišljanje priče nego sam se mogla posvetiti logistici, izradi željenih rekvizita, kadriranju scena, kostimima, koreografiji, vizualima i općenito začinima scene. Mislim da je nekako očekivano da ću sa sobom povesti plesače budući da volim uključiti ples u svaki projekt, a i pjesma je inspirirana upravo plesnim filmovima. Bit će sličnosti između spota za pjesmu i izvedbe na sceni, ali bit će i novih elemenata. U fokusu će biti storytelling i pokret s naglaskom na tematiku pjesme, a to je nepovjerenje. Ostalo bih voljela zadržati za sebe kako bismo pružili željeni „efekt iznenađenja“.
Dora je jako velik projekt pa samim time zahtjeva i veliki ulog. Ideje su bile veće i za samu Doru, ali iz logističkih, a ponajviše financijskih razloga, ne uspijevam ostvariti sve željene elemente. Ideja nikad ne nedostaje pa sam tako već i razmišljala o potencijalnoj pobjedi i nastupu na Eurosongu – mislim da smo svi razmišljali o tome – ipak je to primarni razlog prijave na Doru. Sigurna sam da bi u slučaju pobjede bilo lakše ostvariti više toga, a Eurosong smatram rijetkom i posebnom prilikom i posvetila bih mu se maksimalno. Pobjedu zaslužuješ iz određenih razloga, a najveći je upravo tvoj nastup zbog kojeg te publika i bira, tako da ne bih mijenjala kostur nastupa, samo bih se pozabavila dodatnim elementima koje pozornica Eurosonga nudi.
Teško mi je izdvojiti favorita dok ne vidim cijelu priču, ali na temelju onoga što sam čula i mojih pretpostavki oko nastupa, moj ovogodišnji favoriti su Eugen i Baby Lasagna. Na prvo slušanje Eugenova mi je pjesma najviše ostala u uhu i smatram da ispunjava određene elemente kojima se na Dori može istaknuti. Imam dojam da bi njegov scenski nastup mogao biti zanimljiv: uz to što je glumac i zna se ponašati na sceni, novo je lice sa zanimljivom pjesmom i tekstom čiji je koautor. Njegova iskrena izvedba mogla bi doseći visoko mjesto na ljestvici. Pjesma sadrži i etno elemente koji su upečatljiv faktor na Dori (Eurosongu) za predstavljanje naše zemlje. Baby Lasagna se najviše istaknuo upravo zbog nenamjeravanog prijavljivanja, a ispunjavanja svih kriterija koje Dora zahtjeva – jako me zanima njegov nastup, sigurna sam da će donijeti nešto što će svih iznenaditi s obzirom na to da njegova pjesma to zahtjeva.
Kao što potvrđuje moj odgovor prije, Baby Lasagna se s razlogom istaknuo i došao u fokus javnosti. Nije se istaknuo samo u Hrvatskoj, već ga je i Europa primijetila kao potencijalnog predstavnika na Eurosongu. Njegov rad u tišini dobio je svoj trenutak i jako mi je drago da se pojavio! Mislim da je, prije svega, veliki radnik i da njegova prizemljenost i jednostavnost ostavljaju dobar prvi dojam na gledatelje. Kad je u pitanju glazba i kreativa, rekla bih da je jako originalan i iskren. A kao što sam već napomenula, ljudi osjete iskrenost. Želim mu svu sreću i na Dori i u njegovom daljnjem radu, ima jednog fana više!
Naravno da mi je ostao u sjećanju Damir Kedžo i njegova pjesma „Divlji vjetre“ s kojom je zasluženo pobijedio, a na kraju nije imao priliku s njom otići na Eurosong. Ne mogu ni zamisliti njegovu tugu kad je saznao da neće ići, a kamoli razočarenje kad je iduće godine odlučeno da se traži novi predstavnik. Sve na čemu je radio i u što je uložio svoje resurse, trud i volju, propalo je iz nesretnih razloga. Užasno mi je bilo krivo i smatram da je Kedžo svakako trebao dobiti priliku i otići na Eurosong iduće godine! Voljela bih da dobije tu priliku u budućnosti!
SloMo od Chanel je jedan od primjera pjesama koje nisu pobijedile na Eurosongu, ali su ostavile trag. To je nastup koji sam nebrojeno puta pogledala. Pravi je primjer nastupa kakav i ja sanjam. Od toga što je ples u fokusu i što prati priču, mislilo se na svaki detalj – tko će kada preuzeti mikrofon, skinuti dio kostima, otvoriti lepezu, otpustiti kosu i slično. Svaki pokret je na svom mjestu i zbog toga mi se urezala kao pamtljiva izvedba! Također, jedna od pjesama koju jako volim i pobijedila je 2019. je Arcade od Duncan Lawrencea, koju često i izvodim na svojim koncertima. Nekad je manje više.
Smatram da je dobro to što i žiri i publika imaju pravo glasa. Upravo zato što žiri obraća pažnju na smjernice Pravilnika na temelju kojeg se ocjenjuje nastup. Publika može glasati za onoga tko je ostavio najveći dojam, ali glasovima žirija dobivamo jasniju sliku o tome tko je što ispunio od traženih elemenata pri nastupu. Mislim da Pravilnik postoji s razlogom, isto kao i žiri. Da nema žirija, novi izvođači bi mogli biti u minusu jer ih nitko ne zna, a velika imena već imaju svoju publiku i fanove. Bilo bi mi drago vidjeti međunarodni žiri na Dori umjesto samo našeg domaćeg, kao što ima švedski Melodifestivalen. Tako bi se dobila bolja slika onoga što Europa traži.
Naravno da sam na to pomislila i da vjerujem kako politika danas u svemu ima prste. Opet, ne želim se zamarati stvarima na koje ne možemo utjecati ni gubiti vrijeme na razmišljanje o tome. Fokus mi je isključivo na tome da ispoštujem i opravdam svoje mjesto na Dori, a publika će znati što jest ili nije namješteno. Volim biti optimistična i misliti kako svi imamo jednaku šansu.
Iskreno, pratila sam u početku kad su sve pjesme izašle jer me zanimala reakcija ljudi na moju pjesmu. Trenutno ne stignem pratiti a i ne zanima me toliko, pogotovo zato što vjerujem da će scenski nastupi dati drugu dimenziju gledateljima i ostaviti drugi i bitniji dojam u ovom slučaju. Ulazeći u svijet izvođača, moraš biti svjestan komentara i podijeljenosti između publike koje će uvijek biti jer je glazba umjetnost, a umjetnost subjektivna. Ne želim gubiti vrijeme zamarajući se bilo kakvim komentarima, a drago mi je da se uopće komentira jer je branding i pojava imena već pola posla na putu novog izvođača. Zanimljiv mi je taj proces stvaranja publike.
Načula sam isto, ne prateći Forum. Teorija zavjere očito postoji i vjerujem da se tome nikad neće uspjeti stati na kraj. Kao što sam već rekla, ne želim se zamarati i gubiti vrijeme na nebitno. Volim vjerovati kako za sve postoji razlog pa tako i za ovo. Možda je ovo pak samo dobra PR mašinerija, tko zna?
U današnjem polariziranom društvu, pojam wokeizma zauzima centralno mjesto u političkim i kulturnim raspravama, a Generacija Z – najmlađa generacija na društvenoj sceni – sve više postaje ključni glas u ovom dijalogu.
23 studenoga 2024
Kad razmišljate o poslovanju, možda vas prvo ne asocira riječ "knjigovođa". Možda vam na pamet padnu inovacije, marketing, prodaja ili velike ideje. Ali iza svakog uspješnog projekta stoji jedna tiha, marljiva figura koja sve to drži pod kontrolom – knjigovođa. On je poput kućnog temelja – nevidljiv, ali neophodan. Jer, ruku na srce, bez dobrog knjigovođe, poslovni temelji bi se vrlo brzo uzdrmali.
23 studenoga 2024
Stižu vam gosti koji ne smiju jesti gluten? Ovi božićni keksi bez glutena u obliku slavnog čovječuljka od đumbira će ih oduševiti.
22 studenoga 2024
Damir Kedžo, istaknuti hrvatski glazbenik prepoznatljiv po svom snažnom vokalu i emotivnim interpretacijama, ove će godine po peti put zaredom obogatiti blagdansku atmosferu svojim tradicionalnim božićnim koncertom pod nazivom "Moj Božić, vol. 5".
22 studenoga 2024
Miran Kurspahić pokazuje kako uz fitness i pravu prehranu, u četrdesetima možete zadržati fantastičnu formu i energiju.
22 studenoga 2024