Odlazak Diane Keaton – Posljednje poglavlje glumice koja je učila svijet kako biti autentičan
Diane Keaton, rođena kao Diane Hall 5. siječnja 1946. u Los Angelesu, živjela je život koji je ispričan kroz filmove, fotografiju, modni okus i publicističke objave, a danas, kad je preminula u dobi od 79 godina, ostavlja za sobom naslijeđe koje je obilježilo više razina umjetničkog, privatnog i profesionalnog identiteta. Njezina je karijera trajala više od pola stoljeća i kroz sve te godine Diane je pronalazila načine da transformira ulogu glumice, da je proširi, da joj doda slojeve kompleksnosti.
Od malih pozornica Broadwaya, preko kazališnih uloga, pa do velikih scena Hollywooda, Diane Keaton je gradila svoj put postupno, često ne drukčije nego oni koji ne traže naslove u novinama nego vjeruju da svaki izbor znači više od publike.
Diane je odrasla u Los Angelesu u obitelji u kojoj su joj roditelji – majka domaćica, otac građevinski inženjer i agent za nekretnine – pružili stabilnost, ali i poticaj da traži svoj glas. Već kao mlada sudjelovala je u kazališnim aktivnostima i studirala je glumu, dizajn i sudjelovala u predstavama. Jedan od njezinih prvih profesionalnih uspjeha bio je na Broadwayu u originalnoj produkciji mjuzikla Hair, gdje se pojavljuje još u kasnim šezdesetima.
Prvi značajniji filmski angažmani stižu početkom sedamdesetih. U Lovers and Other Strangers (1970.) ona je tek jedna od mladih glumica koje traže priliku, a zatim je u filmu The Godfather (1972.) dobila ulogu Kay Adams-Corleone – ulogu u kojoj se prvi put vidi da Diane Keaton ne želi biti samo pratnja nego lik koji ima vlastitu moralnu težinu, vlastitu emociju iza imidža.
Manhattan, Manhattan, Manhattan, Manhattan, Diane Keaton, Woody Allen Mary (Diane Keaton) und Isaac (Woody Allen) beginnen eine Affaere miteinander. Isaac gibt Mary allerdings auf, als er erkennt, dass sie Yale nach wie vor begehrt. *** Local Caption *** 1979,Image: 144973636, License: Rights-managed, Restrictions: Nur redaktionelle Nutzung im Zusammenhang mit dem Film. Editorial usage only and only related to the movie. Im Falle anderer Verwendungen, kontaktieren Sie uns bitte. For other uses, please contact us., Model Release: no, Pictured: Woody AllenFOTO: PROFIMEDIA
U isto vrijeme razvija suradnju s Woodyjem Allenom, s kojim snima filmove poput Play It Again, Sam, Sleeper, Love and Death – suradnje koje nisu uvijek bile jednodimenzionalne komedije nego su omogućile Keaton da istraži humor, ironiju, emocionalnu složenost, neizvjesnost, dileme. Ta suradnja privlači pažnju onih koji prate film i stil, onih koji razumiju da je komedija često najzahtjevniji žanr za glumicu koja želi ostaviti trag.
Karijera Diane Keaton nastavlja se kroz uspone i mijene, kroz nagrade i kritike, kroz uloge u kojima je pokazivala sposobnost da bude i komična i dramatična, da bude slojevita. Dobiva nagradu Academy Award za najbolju glavnu žensku ulogu za Annie Hall (1977.), u kojem Annie Hall nije samo romantična figura nego žena koja razmišlja, propituje, povlači se, bori se sa sobom.
The Godfather (1972) Al Pacino as Michael Corleone Diane Keaton as Kay Adams *Filmstill – Editorial Use Only* see Special Instructions.,Image: 860133932, License: Rights-managed, Restrictions: Filmstill // EDITORIAL USE ONLY! Any agency fees are for the agency’s services only, and do not, nor are they intended to convey to the user any ownership of Copyright or License in the material. The agency does not claim any ownership including but not limited to Copyright or License in the attached material. By publishing this material you expressly agree to indemnify and to hold the agency and its directors, shareholders and employees harmless from any loss, claims, damages, demands, expenses (including legal fees), or any causes of action or allegation against the agency arising out of or connected in any way with publication of the material. Images should only be used for editorial purposes by newspapers or magazines or websites in connection with the movie (etc) and with Real Name as Character Name in Film Title (year), *** HANDOUT image or SOCIAL MEDIA IMAGE or FILMSTILL for EDITORIAL USE ONLY! * Please note: Fees charged by Profimedia are for the Profimedia’s services only, and do not, nor are they intended to, convey to the user any ownership of Copyright or License in the material. Profimedia does not claim any ownership including but not limited to Copyright or License in the attached material. By publishing this material you (the user) expressly agree to indemnify and to hold Profimedia and its directors, shareholders and employees harmless from any loss, claims, damages, demands, expenses (including legal fees), or any causes of action or allegation against Profimedia arising out of or connected in any way with publication of the material. Profimedia does not claim any copyright or license in the attached materials. Any downloading fees charged by Profimedia are for Profimedia’s services only. * Handling Fee Only ***, Model Release: noFOTO: PROFIMEDIA
Nominirana je za Oscara još nekoliko puta – za Reds (1981.), Marvin’s Room (1996.) i Something’s Gotta Give (2003.) – u različitim fazama života, u prijateljskim i neprijateljskim ulogama, u ljubavnim pričama ali i pričama o gubitku, starosti, prijelazima.
I dok je u sedamdesetima Diane Keaton često bila prepoznatljiva po neobičnom modnom izboru, po muškim jaknama, prslucima, šeširima, po načinu hodanja i držanja koji nije tražio način da se uklopi nego da bude vidljiv, kasnije u karijeri je te izbore koristila kao produžetak svoje izvedbe – oni nisu bili dekor nego dio lika, način da se modni izraz spoji s likom i da ono što nosiš odražava ne ono što bi htio da ljudi misle nego ono što stvarno jesi.
Karijera Diane Keaton nije bila samo o glumi nego i o kreativnosti u širem smislu – bila je režiserka (npr. Unstrung Heroes 1995.), producentica, radila je na televiziji i dokumentarističkim formama.
Poslije 1990-ih i 2000-tih ona i dalje snima filmove koji su dijelom komercijalni, dijelom intimni, dijelom refleksivni. U filmovima poput Baby Boom, Father of the Bride, The First Wives Club, Something’s Gotta Give, Morning Glory, Book Club vidimo Diane Keaton koja preispituje godine, uloge majke, žene, prijateljice, osobe koja gleda natrag ali i gleda unaprijed.
Diane Keaton je primila mnoge nagrade i priznanja, ne samo za pojedinačne uloge nego za životni doprinos kinematografiji. Među njima je Academy Award za Annie Hall, više nominacija za Oscara, Golden Globe nagrade, BAFTA, razne kritičarske nagrade.
Diane Keaton, ‘Sleeper’, 1973. U/A,Image: 91954855, License: Rights-managed, Restrictions: For Editorial Use Only, Model Release: no, Pictured: Studio Film and Publicity StillsFOTO: PROFIMEDIA
Godine 2017. dodijeljena joj je AFI Life Achievement Award, priznanje koje se daje umjetniku čiji rad “izdržava test vremena”, čiji doprinos ozbiljnim smatra i publika i struka.
U zadnje vrijeme Diane Keaton je radila projekte koji pokazuju da i u poodmakloj dobi glumica može imati dinamiku, interes, sposobnost da se mijenja. Primjer je Book Club i njegov nastavak Book Club: The Next Chapter, filmovi koji su uspjeli postići komercijalni uspjeh u eri streaming servisa i globalne distribucije.
Njezin zadnji film javno prikazan je Summer Camp (2024.), komedija u kojoj glumi s mnogim kolegama.
Diane Keaton je preminula danas u Kaliforniji, u dobi od 79 godina. To je trenutak u kojem se sagledava sav rad, sve uloge, sve varijacije duhovitosti i tuge, sve modno preispitivanje i sve javne i privatne priče koje je dijelila kroz intervjue, fotografije, knjige.
Ostaje nasljeđe koje je raznovrsno: filmovi koji će se ponovno gledati, likovi koji će se citirati, uloge koje će se proučavati u školama glume, stilovi koji će se analizirati u modnim krugovima, izbori koje će se spominjati kad netko traži kako biti autentičan u javnom i privatnom životu. Njezin život – u carstvu svjetla i u mjeri u kojoj je to bilo potrebno, i u mraku – podsjetnik je da karijera Diane Keaton nije samo skup filmova nego složen sklad osobnog i umjetničkog.
Igor Barberić nije samo ime s potpisom na kazališnom plakatu – on je cijeli umjetnički univerzum. Koreograf, redatelj, izvođač, vizionar i čovjek koji pleše jednako dobro s tijelom kao i s idejama. Njegov svijet je scena, ali i ulica, studio, proba, trenutak tišine prije izlaska svjetla. Kad staneš pred njega, vidiš nekoga tko diše pokret i misli ritmom. U njegovim predstavama nema slučajnosti – svaki korak ima emociju, svaka gesta smisao.Karijeru je gradio po Europi, ali je srce ostavio u Zagrebu, gdje danas stvara najmodernije mjuzikle hrvatske scene. “Mamma Mia!”, “Chicago”, “Footloose”, “Six” – iza svih stoji njegova energija, estetika i savršena preciznost. No Barberić nije samo redatelj – on je i filozof pokreta, čovjek koji vjeruje da ples može promijeniti pogled na svijet.Na televiziji ga znamo iz “Plesa sa zvijezdama”, gdje uz osmijeh i britak komentar spaja profesionalizam i toplinu. Iza reflektora, on je vegan, aktivist i zaljubljenik u svjesan život. Kaže da ne broji kalorije, nego spašene živote – i tako zapravo definira svoj pristup svemu.Kod njega umjetnost i svakodnevica nisu razdvojene. Sve što radi, ima estetiku, smisao i pokret. Njegov život je koreografija u kojoj se smjenjuju emocija, disciplina i sloboda. On ne govori samo o umjetnosti – on je živi dokaz da umjetnost može biti način života.I zato Igor Barberić nije samo umjetnik – on je energija, stav i stil. On nas podsjeća da se ne moramo bojati pokreta, promjene ni ranjivosti. Jer, kako bi on rekao, “sve dok plešeš, živiš”.
Nakon dva poroda i velikih oscilacija u težini, Meghan Trainor priznaje da je uz liječnički nadzor krenula na GLP-1 terapiju i danas se osjeća najbolje u životu.
Glumica godine zasjenila je sve na GQ Men Of The Year zabavi u Los Angelesu, samo nekoliko dana nakon što je njezin novi film doživio težak poraz u kinima.
Instruktorica joge otkrila je da su ona i Alec Baldwin potražili stručnu pomoć kako bi lakše savladali izazove braka, medijskog pritiska i velike generacijske razlike.
Niko Čuturić jedno je od najprepoznatljivijih imena nove generacije hrvatskih influencera – kreator sadržaja koji je svojom autentičnošću i toplinom osvojio publiku na društvenim mrežama. Pod korisničkim imenom @kojeniko stvorio je prepoznatljiv svijet kratkih, duhovitih videa u kojima često utjelovljuje lik svoje majke, spajajući humor, emociju i svakodnevne situacije u formu koja je istodobno bliska i zarazna. Njegovi su skečevi postali viralni, a prirodnost i iskrenost koje donosi u svaki kadar izdvojile su ga iz mora sličnih kreatora. Osim što se istaknuo kao lice koje nasmijava tisuće ljudi, Niko je i netko tko otvoreno govori o osobnim temama – od iskustava vršnjačkog nasilja do zdravstvenih izazova koje je prošao. Upravo ta ranjivost i spremnost da progovori o stvarima koje mnogi skrivaju čine ga posebnim i važnim glasom u digitalnom prostoru. U svojoj kreativnosti kombinira humor i refleksiju, zabavu i emociju, stvarajući sadržaj koji prelazi granice običnog “influencanja”. Njegova estetika je čista, promišljena i uvijek iskreno njegova – bez pretvaranja, s dozom ironije i topline koja ga čini voljenim među publikom svih generacija.Danas Niko Čuturić broji više od sto tisuća pratitelja na TikToku i Instagramu, surađuje s brojnim brendovima i sudjeluje u javnim projektima koji promoviraju pozitivne društvene poruke. Ipak, unatoč rastućem uspjehu, ostaje dosljedan sebi – onaj koji voli nasmijati, potaknuti na razmišljanje i pokazati da je u redu biti stvaran.Niko ne gradi samo karijeru influencera, nego priču o mladom čovjeku koji svojim radom i pristupom redefinira što znači biti “javna osoba” u digitalnom dobu – s dozom šarma, iskrenosti i neupitnog talenta.
Glumica je otkrila koliko joj je teško, ali i oslobađajuće bilo izgraditi život ispočetka te ispričala emotivan trenutak kada je prvi put ušla u svoj dom kao slobodna žena.
U svijetu osobne njege, gdje se od muškaraca često očekuje besprijekorna urednost i pažnja prema detaljima, intimna higijena postaje ključna komponenta svakodnevne rutine. Među svim aspektima njege tijela, brijanje testisa izdvaja se kao izazovno područje koje zahtijeva posebnu pažnju, preciznost i odgovarajuće proizvode. Bez obzira na to je li brijanje motivirano estetskim razlozima, higijenskim potrebama ili željom za udobnošću, važno je pristupiti ovom zadatku s oprezom kako bi se izbjegle iritacije, crvenilo i nelagoda.
U trenutku kada muškarac odluči pustiti bradu, ona prestaje biti samo modni detalj i postaje pravi izraz osobnog identiteta, stila i samopouzdanja, no istovremeno zahtijeva pažnju i odgovornu njegu kože ispod dlake, jer zanemarivanje ovog aspekta može rezultirati svrbežom, perutanjem, neurednim izgledom i osjećajem zapuštenosti.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
U samom srcu Zagreba, u intimnoj atmosferi Atelieru LM, ovog je vikenda otvorena izložba „Portreti i šire“ koja donosi jedinstven presjek tri desetljeća domaće kulturne i društvene scene, a publiku istodobno poziva da zastane pred više od 400 portreta koji oblikuju naše zajedničko pamćenje. Izložba je osmišljena kao pažljivo komponirana vizualna pripovijest koja istodobno otkriva lica, ali i trenutke u kojima se fotografija pretvara u osobni susret, dok svaki kadar donosi onu tihu, ali snažnu poruku koja se rađa u odnosu fotografa i portretiranog.