James Cameron o podmornici o kojoj svi pričaju: “Nisu slušali upozorenja!”
Podmornica koja je doživjela katastrofu dok je razgledavala olupinu Titanica glavna je vijest zadnjih dana. Sa svojim mišljenjem sada se javio redatelj slavnog filma Titanic.
James Cameron svakako zna o čemu govori kada je u pitanju glavna vijest zadnjih nekoliko dana – nestanak i na kraju potvrđena katastrofa podmornice Titan koja je bila u razgledavanju olupine Titanica i u kojoj je poginulo petero ljudi.
James Cameron o podmornici zna što govori
Ne samo da je u pitanju redatelj slavnog filma “Titanic“ iz 1997. koji je mnogima prva asocijacija na pomorsku nesreću iz 1912., nego je i veliki zaljubljenik i stručnjak za dubinsko ronjenje – samo na mjestu gdje se dogodila nesreća ima 33 uspješna zarona podmornicom.
Zato je BBC intervjuirao slavnog redatelja, a on je dao svoje viđenje nesreće o kojoj svi govore.
Slavni redatelj iskusni je ronilac.FOTO: PROFIMEDIA
Rekao je da je bio na brodu u nedjelju kada je podmornica nestala tako da je za to čuo tek u ponedjeljak.
Kada je saznao da je podmornica izgubila i navigaciju i komunikaciju u isto vrijeme, rekao je da je odmah posumnjao na katastrofu.
“Osjetio sam u svojim kostima što se dogodilo. Ako elektronika podmornice, njezin komunikacijski sustav i transponder za praćenje istovremeno zakažu – to znači da podmornice više nema“.
Redatelj je nastavio: “Odmah sam nazvao neke od svojih kontakata u zajednici dubokih podmornica. Unutar otprilike sat vremena imao sam sljedeće informacije: Spuštali su se. Bili su na 3500 metara, išli prema dnu na 3800 metara. Komunikacija je izgubljena, navigacija je izgubljena – i odmah sam rekao, ne možete izgubiti komunikacije i navigaciju zajedno bez da se dogodio ekstremni katastrofalni događaj. I prva stvar koja mi je pala na pamet bila je implozija“.
U četvrtak je dužnosnik američke mornarice rekao CBS Newsu da je mornarica otkrila “akustičnu anomaliju koja je u skladu simplozijom” nedugo nakon što je Titan izgubio kontakt s površinom.
James Cameron o podmornici: „Podsjeća me na katastrofu Titanica“
Cameron je u intervjuu dodao da je prošli tjedan “djelovao kao dugotrajna šarada iz noćne more u kojoj ljudi trče okolo i pričaju o zvukovima lupanja i kisiku i o svim tim drugim stvarima“.
“Znao sam da se podmornica nalazi točno ispod svoje zadnje poznate dubine i položaja. To je točno mjesto gdje su je pronašli“, nastavio je.
Podmornica Titan koja je doživjela katastrofu.FOTO: PROFIMEDIA
Podsjetio je da su je tragači, nakon što je u četvrtak postavljeno podvodno vozilo na daljinsko upravljanje, “pronašli za nekoliko sati, vjerojatno već za nekoliko minuta“.
Cameron je također sugerirao da postoji “užasna ironija” u gubitku Titana i njegove posade, uspoređujući to s havarijom Titanica 1912. godine.
“Sada imamo još jednu olupinu koja je, nažalost, stradala na sličan način, ne obazirući se na upozorenja“, rekao je. “OceanGate [vlasnik podmornice Titan] je bio upozoren“.
Rekao je da su neki radnici tvrtke dali otkaz, ali nije precizirao zašto.
Nadalje je rekao da su neki aktivni članovi zajednice koja se bavi dubokim zaronima, ne uključujući njega osobno, napisali pismo OceanGateu rekavši im, prema njegovim riječima, “davjeruju da su na putu prema katastrofi“.
Cameron nije prvi koji je kritizirao način poslovanja tvrtke OceanGate.
U pismu koje je OceanGateu poslalo Marine Technology Society (MTS) u ožujku 2018., a koje je sada objavio New York Times, navodi se da bi “trenutni ‘eksperimentalni’ pristup koji je usvojio OceanGate… mogao rezultirati negativnim ishodima (od minornih do katastrofalnih)“.
Također, američki sudski dokumenti pokazuju da je bivši zaposlenik OceanGatea upozorio na moguće sigurnosne probleme s podmornicom još 2018.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.
Reality zvijezda u novoj epizodi The Kardashians otvoreno progovorila o apstinenciji, ljubavnim brodolomima i tome zašto joj danas solo život savršeno odgovara.
Pjevačica je pokazala originalne i uređene kadrove iz spota 'Dio mene' te iskreno progovorila o odluci da u javnosti još neko vrijeme sakrije trudnoću.
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.