J. K. Rowling i trenutak koji nikad nije zaboravila: “Napisala sam roman i rodila dijete, ali važnije je bilo to što sam smršavila?”
Slavna autorica otkrila je neugodni susret koji ju je podsjetio koliko se žene još uvijek vrednuje prema izgledu, a ne prema uspjesima. I zašto je Hermione važnija od savršenog struka.
Na dodjeli prestižne književne nagrade British Book Awards, J. K. Rowling, žena koja je obogatila djetinjstva milijunima djece diljem svijeta, bila je na vrhuncu jednog osobnog i kreativnog ciklusa. Upravo je završila šesti nastavak sage o Harryju Potteru i postala majka trećeg djeteta. Umorna, ali ponosna, s osmijehom koji je skrivao neprospavane noći i dovršene rukopise, naišla je na poznato lice iz prošlosti.
Prva rečenica koju je čula nije bila “Čestitam na bebi” ni “Tvoje su knjige promijenile svijet”.
Samo: “Smršavjela si.”
Taj trenutak Rowling je godinama kasnije opisala kao jedan od onih koji zabole dublje od najgorih kritika. “Napisala sam roman i donijela dijete na svijet. Zar to nije zanimljivije od mog struka?” – napisala je u eseju koji se brzo proširio društvenim mrežama, izazivajući snažnu identifikaciju među ženama diljem svijeta.
Jer istina je jednostavna – i bolna: u kulturi u kojoj živimo, izgled žene često je prva stvar o kojoj se govori.
Kad je “debela” prva uvreda
Rowling je progovorila i o tome kako djevojčice već od najranije dobi uče koristiti riječ “debela” kao uvredu. “To je prva stvar koju nauče reći jedna drugoj kada se žele povrijediti”, napisala je.
Ali postavila je i pitanje koje bi svaka majka, učiteljica i influencerica trebala ponavljati:
Je li biti “debela” zaista najgora stvar koja nekoga može okarakterizirati? Gore od okrutnosti? Površnosti? Neznanja?
Za Rowling, odgovor je jasan. Ona želi da njezine kćeri – i sve djevojčice ovog svijeta – budu “pametne, hrabre, duhovite i dobre”. Ukratko, da budu Hermione, a ne Pansy Parkinson – likovi iz njezine sage koji i dalje simboliziraju dvije krajnosti ženskog karaktera.
Vrijednost žene nije u njezinoj silueti, nego u njezinoj priči.
Ova poruka, izrečena bez patetike i s dozom poznatog Rowling humora, snažno je odjeknula upravo zato što dolazi iz pera žene koja zna što znači biti na meti javnosti i koja, unatoč globalnom uspjehu, nikada nije zaboravila kako izgleda svakodnevna borba žena za samopoštovanje.
“Vrijednost žene ne mjeri se ni u funtama ni u komplimentima, nego u onome tko odluči biti”, poručuje Rowling.
U svijetu koji djevojčicama svakodnevno pokazuje da je izgled najvažniji kapital, ova je rečenica mali feministički čarobni štapić – podsjetnik da istinska ljepota dolazi iz unutarnje snage, karaktera i integriteta.
Vrijeme je za djevojčice s karakterom
Nije slučajno da je najvoljeniji lik Rowlinginog svijeta upravo Hermione Granger – djevojčica koja zna više od svih u razredu, koja ne šuti kad vidi nepravdu, koja je često glas razuma i hrabrosti. I nije slučajno da Rowling upravo nju koristi kao simbol onoga što želi za buduće generacije djevojaka.
Pjevačica je nakon glasanja u Europskom parlamentu podržala inicijativu „My Voice, My Choice“ i poručila da je zajedništvo građanki i građana ključno za stvarne društvene promjene.
Supruga Matea Kovačića na isti je dan proslavila 33. rođendan i drugu godišnjicu svog modnog brenda, prisjetivši se početaka i zahvalivši onima koji je podržavaju.
Slavna glumica i hrvatski galerist pojavili su se na zabavi nakon premijere filma Marty Supreme, gdje su modno usklađeni pružili podršku zvjezdanim prijateljima.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.