HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Ova pjesma nije napisana iz trenutka slabosti, nego iz perspektive one koja je već sve to prošla, prerasla i izašla snažnija. Zato ona i zvuči kao bunt, kao osmijeh na rubu suze, kao sarkazam koji se pretvara u oslobađajući refren. Nika piše iz mjesta iskrenosti, ali i ironije – jer zna da je vrijednost uvijek tvoja, bez obzira prepoznaje li je netko drugi. Zato Dovoljna nije priča o tome da nisi dosta, već manifest onoga da jesi i da si to uvijek bila.

Proces stvaranja kod nje nikad nije solistički čin – Ivan Pešut i Valnea Bulić na ovoj su pjesmi donijeli svoje snage, pa je ona dobila dubinu, energiju i onaj gitarski prkos koji Nika voli od djetinjstva, kada je slušala Avril Lavigne i Hayley Williams. Spot je pak postao filmski teren za istraživanje toksičnih odnosa, ali i prostor u kojem se prepoznaje svatko tko je barem jednom pokušao suspregnuti suze dok nastavlja dalje hodati.

nika turković

Nika nije pristala na kompromis ni u vizualu – svaka boja, svaki kadar, svaka emocija ima simboliku i mjesto. Nije čudo da joj je upravo Dovoljna postala najdraži projekt dosad. Publika ju je prihvatila s istim žarom s kojim ju je i stvarala – urlajući, smijući se i plačući zajedno s njom. Jer u njezinoj glazbi uvijek postoji most između onoga što ona osjeća i onoga što mi prepoznajemo u sebi.

U svijetu Nike Turković nema prostora za kalkulaciju – tu su samo emocija, istina i beskompromisna estetika. Ona ne traži da bude “dovoljna” za nekoga, već nas podsjeća da smo svi mi uvijek dovoljni, i kad to zaboravimo. A baš u tom podsjetniku leži snaga njezine glazbe – i razlog zašto nas uvijek iznova pronalazi.

nika turković

Kad si počela pisati scenarij za spot Dovoljna, jesi li odmah imala jasnu viziju što želiš prikazati u toj priči o toksičnoj vezi — ili je scenarij evoluirao tijekom snimanja?

Obično kad pišem pjesmu, često imam bar neku vizualnu priču koja mi je u glavi, bilo da je želim za spot ili samo postoji da bih sebi bolje dočarala, tako da sam za pjesmu ‘Dovoljna’ odmah znala što želim. Imala sam u glavi boje, eksterijer i interijer, estetski dio, modni dio, priču i neke sitnice, a ostalo je nastalo tijekom pisanja scenarija s Benjaminom Strikeom i naravno kad smo pronašli lokacije. Tu su, naravno, pomogli i svi drugi ljudi u ekipi, kako bi svaki dio spota dobio svoj oblik, tako da je to na kraju uvijek timski rad.

Kako si se osjećala kad si prvi put vidjela ideju spota pretočenu u stvarnost — je li to premašilo tvoja očekivanja ili ih je promijenilo?

Definitivno je premašilo moja očekivanja, jer je jako teško imati nešto u glavi i onda to vidjeti točno onako kako si zamislio. To je obično nemoguće jer nitko ne stanuje u toj tvojoj glavi osim tebe, ali moram reći da smo s ovim spotom uspjeli točno to i zato mi je ovo najdraži projekt od svih do sada.

Je li bilo trenutaka u procesu stvaranja pjesme ili spota Dovoljna kada si se osjećala ranjivije nego inače — i kako si se nosila s tim osjećajem?

Ne, mislim da ova pjesma iako ima ‘ranjivih momenata’, ipak prezentira taj dio kad sve to prođeš i prerasteš. A to je nekako baš osnažujuće. Po meni je ona jedan veliki bunt i uživala sam pišući je, snimajući u studiju, kao i snimajući ovaj spot.

Glazbu pišeš s Ivanom Pešutom, a tekst s Valneom Bulić — možeš li nam opisati kemiju među vama tijekom tog procesa? Koja je njihova specifična snaga koja je pomogla da pjesma “stane na noge”?

Ivan i ja smo već toliko ufurani u ovakve stvari da kad nam krene, proces samo teče. Predobro se poznajemo i jako dobro radimo skupa, tako da tu nema puno filozofije. Ja predlažem, on odmah napravi i obrnuto. S obzirom na to da je Ivan primarno gitarist (i to najbolji), mislim da je baš zahvaljujući njemu ova pjesma i dobila svoj pečat i cjelokupni zvuk. S Valneom mi je ovo bilo prvo iskustvo pisanja na ovaj način i nije tajna da sam oduševljena njezinom kreativom i razmišljanjem, koje se dosta razlikuje od mog. Mislim da mi je to baš pomoglo da se na ovoj pjesmi malo izvučem iz same sebe i da joj dopustim da me odvede u nekom drugačijem smjeru. Neke od meni omiljenih momenata na ovoj stvari je baš ona napisala, ili me navela na to da do njih dođem sama, što mi je bilo super iskustvo. Oboje ih baš volim i presretna sam da dijelimo ovu pjesmu.

U pjesmi postoje linije i refreni koji govore “nisam dovoljna” — kako balansiraš između iskrenosti i međusobnog zračenja snage u pjesmi koja govori o tome da možda nisi dovoljna?

Ova pjesma je ima jedan malo sarkastični moment, koji sigurno, dok sam ga proživljavala, ne bih tako nazvala. Kad sam se dovoljno odmaknula od te priče i napisala pjesmu do kraja, vidljiva je ta cinična nota, što mi je super. Cijeli koncept ‘nisam dovoljna’ je više usmjeren ka osobi o kojoj pjesma pjeva, nego prema osobi koja pjesmu pjeva. Tu sam nekako najviše i naučila da je tvoja vrijednost uvijek tvoja, bez obzira na to prepoznaje li to netko drugi ili ne. Bio ti ‘dovoljan’ ili ne, nekome drugome, nikad ne bi smio dovoditi u pitanje svoju pravu vrijednost. Bitno je u životu pronaći ljude koji te prepoznaju i to je sve. Za sebe danas sigurno ne bih rekla da ‘nisam dovoljna’, mislim da je to na kraju pjesme svima jasno.

Spot tematizira toksičnu vezu. Koliko je pjesma Dovoljna osobna priča, a koliko univerzalna refleksija onog što vidiš oko sebe — u prijateljstvima, vezama, društvu?

Mislim da smo svi ako ne prošli, onda barem svjedočili toksičnim vezama. Danas se o tome svugdje i stalno priča, pa mi je drago da to više nije tabu niti neka ‘sramota’, već sastavni dio emocionalnog odrastanja – i nažalost i na sreću. Ne volim nametati svoj narativ na ovakav način u pjesmama, radije bih da svatko u njoj pronađe ono što njemu znači i poveže to s nekom svojom pričom.

S obzirom na to da je ovo prvi put da si pisala scenarij za svoj spot, što si naučila o vizualnom pripovijedanju — što bi ubuduće željela raditi drugačije?

Obožavala sam pisati ovaj scenarij. Mislim da ako autor pjesme ima jasnu viziju kako vidi svoju pjesmu, da ga uvijek treba pustiti da bar malo navigira tim stvaranjem. Baš zato što je to tvoje djelo i nitko neće umjesto tebe to na taj način proživjeti niti razumjeti. Inače uvijek imam bar neku malu ideju od koje počnemo, ali prepuštam dalje stručnoj ekipi da vozi projekt, ali ovdje sam baš bila jako specifična i drago mi je da sam ostala pri svome. Tako da sam odlučila da kad god budem imala ovako jasnu viziju, uvijek bih voljela voljela raditi na scenariju. Najveće hvala mom prijatelju, producentu i scenaristu Benjaminu Strikeu koji mi je to dozvolio. Poštovao je svaku moju ideju i slušao me maksimalno, a i time popunio sve rupe u mojoj viziji savršeno.

Pjesma ima žestoki gitarski dio — je li taj dio bio izazov za tebe vokalno ili produkcijski? Kako si ga oblikovala da se osjeća autentično?

Taj dio prepuštam Ivanu Pešutu kojem sam samo rekla koji je ‘vibe’ i što bih htjela postići i on je točno to izveo bez greške. Oboje smo prilično veliki fanovi takve glazbe, tako da nam se nije teško razumjeti na toj fronti, a kao netko tko je svoje formativne godine proveo slušajući Avril i Hayley Williams, mislim da mi ovo nije bio izazov, nego neki prirodni ispušni ventil. Obožavam ovakvu glazbu, takvo pjevanje, gitarske solaže i cjelokupno iskustvo ovakvih pjesama na koncertima, tako da se nisam trebala previše truditi da to pretvorim u nešto ‘autentično’. Općenito ako mi se nešto radi i ako u tom trenutku to osjećam i želim, idem s tim bez previše razmišljanja o tome kako bi to sad bilo više ‘ja’. Nekako mislim da si ti nositelj svog projekta, pa bi to i trebalo biti dovoljno da nešto zvuči kao da je tvoje.

Da možeš izabrati jednu scenu iz spota Dovoljna koja najbolje prikazuje unutarnji konflikt protagonista — koja je to scena i zašto?

Haha, mislim da bi to bilo moje hodanje/plakanje kroz zadnji refren, nakon vrhunca pjesme. Ono kad se maksimalno trudiš suspregnuti suze i sve interne monologe si već obavio; ali tu smo gdje smo i tako je kako je i moraš nastaviti dalje hodati. Nekako mislim da svi tugujemo i procesiramo drugačije, ali meni su ta scena i taj moment u spotu (koji se zapravo dogodio spontano), baš dobro objasnili tu borbu kad si toliko umoran od svega i svjestan u čemu si i što se događa, ali još nismo ni blizu realizacije kako iz ovoga izaći.

Kako je glumac Martin Lešković pristupio ulozi u spotu, i je li njegovo tumačenje dalo novu dimenziju pjesmi?

Martin je moj jako dobar prijatelj i znala sam da ne mogu s nekim biti tako bliska, ako ga i privatno ne volim hah, tako da sam ga baš zato i odabrala. Pritom je fantastičan za ovakvu ulogu i mislim da je donio sve i više od toga kako bi složio tu personu savršeno. Potpuno smo se skužili, znao je točno što meni ovo znači i što bih htjela prikazati, prošli smo i moodboard i scenarij nekoliko puta i stvarno mislim da se u tome baš pronašao. Sjajno su mu sjele sve različite emocije koje je trebao prikazati, a između svakog novog ‘takea’ smo se toliko smijali, da mi je ovo snimanje bilo najlakše u životu. Ne bih nikog drugog izabrala radije za ovu ulogu i baš mu hvala na tome.

Je li se pri produkciji pjesme Dovoljna moralo odustati od nekih ideja koje su bile vrlo emotivne ali tehnički ili produkcijski zahtjevne — ako da, koje?

Ne bih rekla; sve što smo htjeli, to smo i izveli. Ja sam možda htjela da u jednom trenu jašemo konje, ali tu ideju su mi brzo ugasili s obzirom na to da sam na zadnjem snimanju s konjem u životu skoro pala jedno 15 puta, tako da ne vjerujem da bi to bila dobra ideja.

Kad pišeš tekst koji govori “nisam dovoljna”, jesi li razmišljala i o tome što bi bila kontrapunktna pjesma — pjesma u kojoj kažeš “ja sam dovoljna” – imaš li možda i takvu u planu?

S obzirom na to da kraj pjesme kaže ‘ja sam uvijek bila dovoljna’, mislim da je jasno da je pjesma pisana iz jednog boljeg mjesta, gdje je ‘ona’ vrlo svjesna da je itekako dovoljna, ali priča tu priču koju je prošla, koja ju je do toga i dovela. Na albumu se zapravo nalazi jako puno pjesama u kojima je stav upravo takav; pisanje iz jedne zdrave sadašnjosti, ali seciranje prošlosti i neka ljubav i tuga prema osobi koja je postojala prije. Volim pisati tako, jer imam osjećaj da daje baš neki lijepi ‘closure’ za puno stvari koje u životu jednostavno nisu stigle, ili nisu imale kapaciteta, da budu završene kako treba. To je svojevrsna terapija i za mene i za ljude oko mene.

Kako publika reagira na pjesmu uživo, u odnosu na ono što si ti osjećala kad si je stvarala — ima li razlika u doživljaju emocije?

Za sada sjajno. Mislim da itekako kuže o čemu se radi i da su si sami izgradili svoje narative, što je najbolji dio ovog posla. Uvijek imam osjećaj da moja publika razumije moje priče i da me slušaju, a ja ne znam što je bolje u muzici nego kad se kroz te tekstove i melodije razumiješ s ljudima koje nikad nisi upoznao. Obožavam kad skupa plačemo, urlamo, ljutimo se i smijemo. Iskreno, ništa mi nije draže od toga i smatram to ogromnom privilegijom. Vidjet ćemo kako će to biti u Boogaloou 15. 11., kad sve izvedemo prvi put onako ‘veliko’, što jedva čekam.

Koji su bili najintenzivniji osjećaji kad si snimala vokale — jesu li postojali momenti kad je bilo toliko emotivno da je bilo teško stići do završetka snimanja?

Naši dani u studiju nisu baš tako dramatični rekla bih; dosta smo efikasni, znamo što radimo i koliko radimo taj dan i jednostavno idemo za time. Ova pjesma meni uopće nije emotivno teška, mislim da je baš cinična kao što sam i rekla, i da je baš zato bila jako zabavna za snimanje. Ima dosta dijelova u kojima mi je bilo bitno da se čuje to ‘ruganje’ i taj sarkazam u glasu, a za teže vokalne dionice sam se samo dobro odmorila i pila čaj s medom. Sve drugo je s nama dosta brzo i konkretno; Ivan Pešut meni uvijek kaže da ako nešto ne uspijem iz prvog, drugog, trećeg takea, da bolje da prebacimo za neki drugi dan jer to znači da mi ‘nije dan za to’. Tako da smo prilično jasni oko toga i uvijek sredimo sve relativno brzo. Onda poslije po tome prčkamo do savršenstva, ali to su slatke muke.

Koliko ti je važna simbolika boja, stila odjeće i postavki u spotu — kako si odabrala vizualni identitet da Dovoljna pojača poruku pjesme?

Jaaako bitna! Kažem, imala sam doslovno razdoblje u kojem želim da se spot nalazi, paletu boja koja mi je bila u glavi; od interijera, eksterijera, do boje kose, outfita, šminke itd., tako da sam to sve nekako posložila i poslala svojim curama da od toga krenu i grade svoje kreativne priče. Tako je i bilo. Ana Nikačević i ja radimo već godinama i privatno se stvarno jako volimo, pa smo se brzo razumjele i mislim da je složila stajlinge savršeno za ovu priču. Sonja Kvesić koja je radila šminku je također odmah shvatila o čemu se radi, a kako i nas dvije surađujemo godinama, nije bilo puno filozofije. Dorotea Butigan i ja smo se odmah razumjele da želimo tu dugu blajhanu periku, jer je jednostavno to bila ta estetika. Na ovom spotu je na vizualnom identitetu jako puno radila i Mateja Sučević, moja prekrasna, kreativna prijateljica koja nema što ne zna, tako da je njezina uloga uvelike pomogla da cijela estetika ispadne ovako.

Kad razmišljaš o albumu Brze suze kao cjelini, gdje vidiš pjesmu Dovoljna? Je li ona vrhunac emocije, okidač introspekcije ili pjesma koja otvara nove pravce u tvojoj umjetnosti?

Mislim da je vidim točno ondje gdje sam je i pozicionirala na albumu – negdje mrvicu iza sredine, kao neku kulminaciju. Što energetsku, što emotivnu. Mislim da na njoj dosta stvari dosegne svoj vrhunac, nakon kojeg je okej da se osjeća i malo više tuge i umora od svega, ali nakon čega slijedi jedan dobar zaključak. Definitivno je vidim i kao okidač i smjernicu za buduće pjesme koje ćemo raditi, jer upravo ovakav zvuk najviše volim za sebe, pa bih voljela i raditi još dosta ovakvih stvari.

Da si danas ponovno u procesu pisanja pjesme Dovoljna, bi li nešto promijenila — stih, melodiju, aranžman? Zašto?

Ne, ne bih zbilja ništa mijenjala i nisam osoba koja voli prčkati po stvarima aktivno razmišljajući što sam mogla napraviti bolje, jer mi moja prirodna anksioznost svakako to radi na dnevnoj bazi, pa mi to ne treba i u poslu i projektima iza kojih stojim. Sve stvari, pa tako i pjesme i projekte koje sam radila smatram malim kamenčićima koji su dio jedne velike cjeline koja čini mene takvom kakva jesam. A da bismo mogli opstati (pogotovo u ovakvom poslu), mislim da je okej da cijenimo što smo postigli i što radimo, pogotovo ako je naše. Sasvim je potrebno biti kritičan i tu sam stvarno najgora prema sebi, ali baš zato mislim da ne valja puno kopati po tome ‘što je moglo drugačije’, nego ‘kako ćemo dalje bolje’. I time se pokušavam voditi uvijek i u svemu.

Kako si balansirala između komercijalne privlačnosti i sirove emotivne iskrenosti — koliko ti je bilo važan da pjesma bude i slušana i da dira?

Pa nekako mislim da ja slabo uspijem pogoditi komercijalnu crtu stvari, jer ne radim baš komercijalnu glazbu. Tu se netko može ili ne mora s time složiti, ali gledajući na tržište kao cjelinu, mislim da je to evidentno. Ja se vodim time da moram napraviti ono što ja u tom trenutku želim i mislim, jer mi nekako nema ispravnijeg od toga. Znali smo napraviti nešto baš za radio i tako je i bilo; i to je super na jednoj skroz drugoj razini, ali generalno ja pišem onako kako u tom trenutku osjećam da trebam. Tako je bilo i s ovom pjesmom, pa kad je album izašao i kad je ispalo da je ona najslušanija, a nije singl, onda sam znala da treba biti singl. Tu su me ljudi usmjerili i to mi je bilo baš fora. Hvala im na tome.

Imaš li omiljeni stih u pjesmi Dovoljna, neki koji ti je tijekom pisanja posebno “zasvijetlio”, onaj koji te je posebno dirnuo, koji je možda i bio ključan?

Najviše volim stih koji nosi ime albuma, a to je ‘ i ove brze suze se isplaču, tebe one sretne nikad ne nađu’. Jako mi je to bilo katarzično i jako volim što taj stih spaja cijeli album i nosi cijeli naziv albuma.

Nakon izlaska pjesme Dovoljna, jesi li dobila reakcije od fanova, od ljudi iz glazbene industrije, od prijatelja koje su te iznenadile ili dirnule, a nisi ih očekivala?

Mogu samo reći da su ljudi od početka jako voljeli pjesmu, a da su sada jako sretni sa spotom, što mi je posebno drago. Uvijek dobijem lijepe komentare i puno podrške, ali ne hvatam se previše za to jer znam da su te stvari uvijek trenutne; da jedan dan jesi, drugi nisi, pa da zato treba gledati kako dalje raditi više i bolje svaki dan.

I za kraj, ideš li na Doru?

Jako volim Euroviziju, ali nemam to u planu za sebe, ne. Nažalost nemam želudac za takve velike manifestacije, svaka čast svima koji imaju, vi ste moji idoli.


Oznake:

album Brze suze alternativna pop glazba ana nikačević autobiografske pjesme Avril Lavigne utjecaj balkanska pop scena benjamin strike boje u spotu Boogaloo koncert Nika Turković breakup songs 2025 breakup songs Croatia Brze suze Brze suze album brze suze pjesma bunt u glazbi citat iz pjesme Dovoljna domaći pop Dorotea Butigan Dovoljna Nika Turković emocije u spotu emocionalna glazba emotivan spot emotivne pjesme estetika i glazba female empowerment songs filmski spot gitarski pop glazba i emocije glazba i emocije publike glazba i vizija glazba kao terapija glazbene priče glazbeni intervju glazbeni spot Dovoljna glazbenica s pričom glazbenice s vizijom Hayley Williams utjecaj hrvatska estradna scena hrvatska glazbena scena hrvatska glazbenica hrvatska pjevačica hrvatski albumi 2025 hrvatski pop izvođači hrvatski singlovi 2025 interakcija s publikom intervju intervju Nika Turković introspektivne pjesme introspektivni pop ironija u pjesmi iskrenost u pjesmama Ivan Pešut koncerti Nika Turković live izvedba Dovoljna ljubavne pjesme 2025 manifest samopouzdanja manifest slobode u glazbi martin lešković Mateja Sučević moda u glazbi moderna hrvatska glazba moderni pop zvuk najdraži projekt Nike Turković Nika Turković Nika Turković 2025 Nika Turković intervju 2025 nova generacija hrvatskih glazbenika nova generacija pop glazbe nova glazba hrvatska nove pjesme 2025 novi singl Nika Turković novi spot 2025 omiljeni stih Nika Turković osnažujuća glazba osobna ispovijest u pjesmi pjesma Dovoljna pjesma o emocijama pjesma o ljubavnom prekidu pjesma o samopouzdanju pjesma o slobodi pjesma o snazi pjesme koje osnažuju pjesme koje tjeraju na razmišljanje pjesme o ljubavi pjesme o prekidu pjesme o toksičnim vezama pop glazba hrvatska prekidi i pjesme premijera pjesme Dovoljna rock pop Hrvatska sarkazam u pjesmi simbolika suza simbolika u glazbenim spotovima simbolika u spotu Sonja Kvesić spot Dovoljna spot o ljubavi stil u spotu storytelling u glazbi suvremena pop glazba toksična ljubav u glazbi toksična veza pjesma valnea bulić vizualna estetika u glazbi vizualni identitet u glazbi Women in music žene u pop glazbi ženska glazba Hrvatska ženska snaga u glazbi ženske autorice Hrvatska

druge vijesti