Shashuka Anje Alavanje: Brz recept za preukusni doručak
Anja Alavanja otkrila recept za shashuku, savršeno jelo za svaki obrok.
21 studenoga 2024
Grupa Vatra osnovana je prije 25 godina u Virovitici. Već 1999. godine Vatra objavljuje svoj prvi nosač zvuka "Između nas“. 2002. godine Vatra potpisuje ugovor s izdavačkom kućom Dallas Records te objavljuju album ''Anđeo s greškom'', a 2004. godine Vatra je snimila album „Prekid programa“. Spot za pjesmu „Privremeno nedostupan“ pojavljuje se na britanskom MTV-u. Naklada albuma štampa se dva puta, a spot za pjesmu „Gorim“ nominiran je za nagradu „Porin“.
2006. godine Vatra objavljuje album „Aritmija“. Album je nominiran za nagradu „Porin“ u kategoriji rock album godine. 2008. objavljen je „Sputnik”, peti album Vatre na kojem band radi značajni zaokret u zvuku. Krajem 2009. Vatru je Fender korporacija proglasila rock bendom godine. Šesti studijski album ”Ima li budnih’‘ objavljen je u listopadu 2011. Vatra je na Porinu 2012. nominirana za hit godine, rock album godine i najbolju vokalnu suradnju (”Tremolo” feat. Damir Urban) za koju su Porin i osvojili. Krajem 2013. godine izdaju EP „VT“ za koji dobivaju „Porin“ u kategoriji Najbolji album alternativne glazbe.
Za Vatru je 2014. godina jedna od najuspješnijih godina u karijeri, jer se njihov hit singl „Tango“ 19 tjedana nalazio na prvom mjestu nacionalne liste radijskih singlova, čime je srušen rekord HR Top 40 liste. Pjesma ”Tango” bila je dvije godine zaredom najemitiranija domaća pjesma u hrvatskom radijskom eteru. 2015. objavljuju sedmi studijski album ”Zmajevi na vjetru’‘ nominiran za Porin u kategorijama najboljeg albuma rock glazbe, najboljeg likovnog oblikovanja i albuma godine.
Godinu kasnije, 2016. održali su veliki koncert u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski koji je snimljen i u obliku live albuma objavljen 2017. godine pod nazivom „Akustik u Lisinskom“. 2018. Vatra objavljuje suradnju s Massimom u pjesmi „Nama se nikud ne žuri” s kojom osvajaju Porin za suradnju godine, a ujedno je bila i najemitiranija pjesma domaćeg etera u 2018. godini. 2019. godine Vatra je objavila album „Ultramix”, nakon što su nastupili na Ultri u Splitu kao prvi bend koji je nastupio na tom festivalu elektronske glazbe. Zatim su objavili nosač zvuka „Vatra XX uživo” i biografiju „Vatra – 20 godina s preprekama” koju je pisao novinar Marko Podrug. Album i biografiju predstavili su koncertom u Domu sportova kojim su proslavili 20 godina na sceni.
Tri singla kojima najavljuju svoj novi studijski album Vatra objavljuje 2020. godine, a novi album najavljuju tijekom 2022. godine. U lockdownu, 2020. godine prvi u regiji održavaju virtualnu turneju, a 2021. godine Vatra objavljuje svoje prvo izdanje na vinilu ”Sva naša ljeta” s odabranim hitovima iz dosadašnje karijere. Frontman benda Ivan Dečak osvojio je Porin za pjesmu godine ‘Mali krug velikih ljudi‘ koju je napisao za Massima. 2022. godine Vatra objavljuje nekoliko novih hit singlova koji su kasnije obuhvaćeni na izdanju „Javi se kad stigneš”.
Trenutno rade na pjesmama za novi studijski album, a paralelno promoviraju veliki obljetnički koncert koji će održati na zagrebačkoj Šalati 25. 5. 2024. godine kad će proslaviti 25 godina karijere. Na pjesmi „Slatke suze, gorka ljubav” s kojom su se prijavili na Doru 2024, ostvarili su suradnju s jednim od najcjenjenijih hrvatskih filmskih i kazališnih redatelja Daliborom Matanićem koji je režirao video spot za pjesmu s kojom se natječu.
Nukleus benda začet je, sada već davne, 1999.godine u malom slavonskom gradiću Virovitici. Interesantna je činjenica da se do našeg formiranja u gradu, ni jedan bend nije vinuo iznad lokalnih okvira, snimio album ili postao djelom domaće glazbene scene. Tek punoljetni, snimili smo svoj prvi studijski album za tadašnji Jabukaton. “Otkrio” nas je Tomica Petrović, dugogodišnji Severinin menadžer, a imali smo veliku sreću da smo od starta surađivali s najvećim profesionalcima poput Denykena koji nam je bio producent, ili Maurizia Ferlina i Radislava Jovanova Gonza s kojima smo snimili prvi video spot. Osovina benda – bubnjar, gitarist i vokal – ostali su nepromijenjeni do danas.
Imam osjećaj da su se u posljednjih nekoliko godina, kako na Dori, tako i na Eurosongu, dogodili određeni tektonski poremećaji i to u pozitivnim smislu. Kao da su odjednom otvorena vrata izvođačima drugačijeg glazbenog spektra, izvođačima koji se ne libe pokazati svoju osobnost, pa i originalnost koja se nužno ne uklapa u dugogodišnji izričaj tog natjecanja. Ponajprije tu mislim baš na punokrvne bendove koji su i prije nastupa imali uspješne karijere. Najsvježiji primjeri su Let 3 i Maneskin, kao i naši prijatelji iz Detoura koji su imali odličan i upečatljiv, a minimalistički nastup. To je očigledno bilo potrebno manifestaciji, publici, a i nama da nas potakne da isprobamo stati i na tu pozornicu Dore.
Slatkoću i vedrinu daju joj ritam i mandolina, instrument koji prvi put uvodimo u neku od naših pjesama, a htjeli mi to priznati ili ne, tonovi koji izlaze iz nje nezaustavljivo luče serotonin. Opozit tome je tekst o zamršenim međuljudskim odnosima (naša vječita tema i inspiracija), a samu interpretaciju pjesme prepuštam svakom slušatelju ponaosob. Priča može biti i osobna, i tuđa, ali je sveprisutna.
Činjenica da se režije spota prihvatio ponajbolji hrvatski redatelj, za mene je ravna pobjedi. Ako uzmemo u obzir da Dalibor Matanić godinama nije režirao spot, a i kada je, u njegovom zgusnutom rasporedu, to je bilo izuzetno rijetko, ta pobjeda još je slađa. Ideja spota zapravo je jedna od vizija spomenutog teksta pjesme. Dado je pokušao objasniti da se u današnje vrijeme svi ponekad skrivamo iza raznoraznih maski, umjesto da pokažemo svoje pravo lice. To je upravo jedna od mogućih interpretacija pjesme.
No, imao je želju da ispričana priča ima sretan kraj, pa su i maske padale, a ostali su samo ljudi suočeni jedni s drugima. Dalibor i njegov tim dali su vizualni identitet pjesmi, zajedno s predivnim i profesionalnim mladim glumicama koje se pojavljuju u spotu.
Glazbu ne doživljavam kao natjecateljsku disciplinu, što je možda u suprotnosti s prijavom na natjecateljski događaj, hahaha. S druge strane, drago mi je da je pjesma, uz ostale 23 prijavljene, primijećena i prihvaćena. Međutim, na sceni sam već 25 godina i mogu reći da je pjesma još premlada (prekratko u eteru), za ozbiljniju analizu njezina dometa. Sam start iznad je naših očekivanja, no mi smo na radiju uvijek “dobro prolazili”. Ovaj put se dogodilo da su i video i pjesma, zbog sveopćeg interesa za Doru, došli do dijela publike koja nije nužno i Vatrina publika, što nam je svakako bonus. Za prisutnost i opstanak na glazbenoj sceni, potrebno je stalno osvajati (novu) publiku. Koliko je to put za osvajanje Dore, ne znam jer nemam iskustva.
Vatra je bend. Na pozornici nam ne pristaju žongleri, gutači mačeva, ni plesači. A i brojčano smo popunjeni. Popratni sadržaj očekujemo u vrhunskom lightu i projekcijama na video zidu, a na nama je da, kao i na koncertima, pokušamo našu energiju prenijeti na publiku i gledatelje. Bilo je primjera kada je to bilo i dovoljno.
Nisam uspio poslušati baš sve pjesme, previše je to materijala i naših obaveza u isto vrijeme. Stoga ne bi bilo fer izdvajati samo neke od njih, ali vjerujem da svatko od izvođača svojim imenom i prezimenom čvrsto stoji iza pjesme s kojom se predstavlja, te da pjesme nisu pisane namjenski, čisto da zadovolje formu. O izboru baš ovih pjesama također malo mogu reći, jer ne znam kakve su bile ostale prijavljene. Riječ je ipak o izboru koji je i objektivan i subjektivan, što i jest slučaj kad je o glazbi riječ. A žiri mora naći balans i vjerujem da im nije bilo nimalo lako. Svatko ima svoj ukus i vjerujem da će svi koji budu pratili Doru naći nešto što će im se svidjeti ili još bolje, što će ih oduševiti.
U današnjem, ubrzanom i površnom vremenu u kojem živimo, ne bih imao ništa protiv toga da su pjesme pustili i 5 mjeseci prije Dore, da ih ljudi upoznaju i sažive se s njima, pa onda odluče koja od njih je stvarno ta koja ih pokreće. S druge strane, ljudi se brzo zasite i traže nešto drugo i nešto novo. Eventualni efekt iznenađenja, kada bismo pjesme prvi put čuli baš na samoj Dori, možda bi bio impulzivan izbor donesen u prekratkom vremenu. Vjerujem da ljudi koji su već dugo u tome, bolje znaju odabrati opciju, te su svjesno pjesme najavili toliko prije natjecanja. Nemam osobno mišljenje što je od toga bolje.
Ako sam doma na dan kada se održava Eurosong, sa zadovoljstvom ću pogledati i poslušati što se to nudi na glazbenoj trpezi Europe. Kao što sam rekao u jednom od prijašnjih odgovora, otvorila su se vrata, ponuda je šarenija, a time, barem za mene, i zanimljivija nego prije. Ima odličnih nastupa, zanimljivih pjesama, a samo ozračje je, unatoč natjecateljskom karakteru, nekako pozitivno. Možda time neobjektivno prizivam i neka stara ‘unite, unite Europe’ vremena, s vječitom figom u džepu da natjecanje nije isključivo dijeljenje bodova susjedima. U svakom slučaju, zanimljiv događaj.
To je preteško pitanje za mene, ja razmišljam kako napisati pjesmu, kako iz instrumenata u mom studiju i riječi koje izlaze iz moje glave složiti nešto što će razveseliti ili rastužiti slušatelje, što će postati glazbeni soundtrack njihovih života u te 3-4 minute. Jednom kada pjesma zaplovi nesigurnim vodama radijskog i TV etera, te interneta, ona više nije samo moja, pripada svima, pa bi bilo pravednije i pametnije pitati slušatelje u čemu je eventualni problem i tajna “neuspjeha” hrvatskih predstavnika na Eurosongu. Ono što glazbenici isporuče na Doru je ono iza čega stoje i što im je osobno dobro, a to se ne mora reflektirati u masovnom ukusu te godine. Zato imamo i telefonsko glasanje, što bi trebao biti prikaz glazbenog ukusa većine Hrvata. Hoće li se to poklopiti s preferencijama na razini Eurosonga, vjerujem da nitko ne zna.
Ako mene pitate, iz perspektive dugogodišnjeg glazbenog staža, naša pobjeda je ostvarena. Pjesma je ušla u izbor, vrti se, ljudi ju pjevuše, a stara je tek nešto više od 20 dana. O “pravoj” pobjedi ne razmišljam, uvijek idem korak po korak i fokus je trenutno na pripremama za nastup. O Eurosongu, u ovom trenutku, zaista ne razmišljamo. Svaka pobjeda je bitna i ne želim minorizirati taj trenutak. To je lijepa situacija koja ostaje za dugo sjećanje. I nakon koje ideš dalje. Publika će odlučiti o svom ovogodišnjem predstavniku, i tko god bio izabran, sigurno će opet dati sve od sebe da opravda povjerenje publike.
Nikada nismo ništa dobili džabe. Ne razmišljam o ražnju jer zec je još uvijek u dubokoj šumi. Mogu samo reći da smo i za nastup na Dori uložili svoje novce, ali to vam je kao i sa svakom ozbiljnom firmom; ne možete očekivati vječitu dobit, nešto morate i uložiti kako biste bili konkurentni i eventualno se širili na tržištu. Više je tu faktora od samog nastupa. Uostalom, sjetimo se minimalističkog nastupa pobjedničkog Portugala pred koju godinu. Tu se dogodila i pjesma i priča koja je iznijela pobjedu. Odlazak na Eurosong trebao bi biti simbioza izvođača i HRT-a, ali prvenstveno tu treba biti i prava pjesma.
Iskreno, ne zamaram se time. To je pitanje za vječite teoretičare zavjera. Već sam rekao da je glazba subjektivna i ljudi su skloni tražiti opravdanja za uspjehe i neuspjehe svojih favorita. No objašnjavanje ili demantiranje tih moždanih konstrukcija unaprijed je izgubljena bitka. Radije iskoristim vrijeme za hvatanje nekog novog stiha ili upoznavanje s novim instrumentom, koji će mi možda uzvratiti nekom novom glazbenom podlogom.
Radimo na našem jedanaestom studijskom albumu. Već smo ga najavili pjesmom “Meni treba tako malo”, te s aktualnom “Slatke suze gorka ljubav“, koja će se također naći na njemu. U procesu smo snimanja pjesama, gotov je i treći singl, priprema se snimanje spota, ali pomalo. Nama se nikamo ne žuri, idemo korak po korak. Sad su na redu Dora i slavljenički koncert na Šalati 25. 5. 2024..
Pjesme koje su, između ostalih, na kraju ispale dueti (“Tremolo” s Urbanom, “Nama se nikud ne žuri” s Massimom ili “Rum na usnama” s Božom Vrećom), kao i sve naše pjesme, nisam pisao planski. Ideja za duetima nastala bi u procesu stvaranja ili još češće, po samom završetku, kad bi mi se po glavi počeli vrtjeti određeni “začini” koji mi nedostaju. Tada bih pjesmu poslao kolegama i ako bi se i oni prepoznali i prihvatili sudjelovanje na jednoj takvoj ekspediciji, nitko sretniji od mene. U tom kontekstu, eventualni novi duet dogodit će se ili ne, s izvođačem kojeg zatraži pjesma sama.
Odgovor je uvijek isti. Najomiljenija mi je ona sljedeća, ona koja se tek treba dogoditi.
Ja bih se, za početak, fokusirao na aktualnu godinu u kojoj slavimo 25 godina benda. Mi dolazimo iz Slavonije, a ta je regija poznata po dobrim i dugim slavljima; što se nas tiče, proslava rođendana već je počela, prijavom i ulaskom na Doru, nakon koje krećemo na regionalnu turneju, a centralna proslava je na Šalati 25. svibnja ove godine – ulaznice su već u prodaji!
Knjiga 'Hip-hop je povijest' vodi nas kroz 50 godina glazbenog pokreta, uz osobne anegdote i detaljnu analizu ključnih trenutaka žanra.
21 studenoga 2024
Anja Alavanja otkrila recept za shashuku, savršeno jelo za svaki obrok.
21 studenoga 2024
Slavko Sobin obilježio je rođendan na Tenerifima uz planinarenje i spektakularne prizore.
21 studenoga 2024
Ako se poznate Hrvatice pita, boja vina još uvijek je itekako u trendu.
21 studenoga 2024
Slavna pjevačica Nataša Bekvalac ostavila je bez daha sve prisutne na zabavi Gala Celebrities Night powerd by Hello x Story x Gloria kad se pojavila u haljini koja prekriva malo no otkriva puno stila.
21 studenoga 2024