HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Njezin glas mnogi opisuju kao rijetku i posebnu boju, glas koji „pegla” tonalitete od dubina do visina, ispunjen s puno ekspresije i žara. Duška ne pristaje na kompromise kad je riječ o emociji pjesme — ona pjeva srcem, nastoji da svaka izvedba bude više od pjevanja: da bude priča, doživljaj, susret s publikom.

Govoreći o prvim koracima, Duška je počela glazbeno javno djelovati već kao dijete — nastupi, audicije, poslije show-programi – sve je to oblikovalo njezinu izrazitu scensku samouvjerenost. Ona nije samo interpretatorica, nego i umjetnica koja razmišlja o tekstu, aranžmanu, o tome kako pjesma „sjeda” u dušu slušatelja.

Jedan od za nju značajnih trenutaka bio je nastup na 27. Večerima dalmatinske šansone u Šibeniku s pjesmom „Balada za njega“. Duška je osvojila naklonost publike i nagradu za najbolju interpretaciju.

Međutim, događaj je obojen kontroverzom: prvotno je proglašena pobjednicom, da bi joj nagrada publike naknadno bila oduzeta i dodijeljena drugom izvođaču, zbog pogreške pri zbrajanju glasova. Duška je nakon toga reagirala dostojanstveno — vratila je nagradu i otvoreno priznala kako joj je važnija interpretacija, komunikacija s publikom, nego materijalni simboli.

Druge važne točke u njezinoj karijeri uključuju singl “Sama”, pjesmu koja za nju predstavlja trenutak samostalnosti, žensku snagu i osobnu iskrenost — ona je izjavila da je to pjesma „za mene, ali i za sve žene koje znaju da mogu sve – same“.

Također, duet “Tetovaža” s Lukom Novokmetom, u produkciji Srđana Sekulovića Skansija, pokazuje da Duška ne bježi od suradnji, nego se hrabro upušta u izazove, čak i kad umjetničke komisije ne prihvate pjesmu za festivale. Duška je osoba koja se trudi ostati prizemna: iako radi u Zagrebu, često ponese sa sobom svoje korijene iz Sinja — osjećaj doma, autentičnosti i povezanosti s publikom koja je pratila njezin razvoj od početka.

Ona smatra da je tlo odakle dolazi — podrška, identitet, iskustvo — ključno za to da umjetnost ne izgubi svoju dušu.

U svakom segmentu njezine umjetnosti – vokalnoj interpretaciji, izboru projekata, izboru pjesama – Duška pokazuje hrabrost. Nije joj strano suočavanje s nepravdom, nije joj strana ni introspekcija, ona koristi svoj glas da iskaže stav, emociju, prošlost, sadašnjost i nadu – doslovno i figurativno.

S njom nije samo pjevačica na sceni – Duška Brčić Šušak je umjetnica koja gradi svoj glas, ne samo vokalno, nego i kao glas publike; koja prirodno kombinira moćnu emociju i tehniku, koja boli, nadahnjuje, izaziva.

Tvoj put u glazbi započeo je u djetinjstvu. Možeš li podijeliti s nama trenutak kada si shvatila da je glazba tvoja prava strast?

Moj put u glazbi započeo je jako davno. Zapravo, kao i svaka djevojčica sanjala sam da ću biti pjevačica. Bila sam ono glasno dijete koje pjeva pod tušem, ali ispalo je da mi to ide stvarno dobro. Moja kuma Mirela zaslužna je što sam danas tu gdje jesam, jer je upravo ona bila ta koja me vozila na sate pjevanja kod Teane Kovačević u udrugu Music Talents u Splitu. U osmoj godini života, nakon audicije u Sinju, krenuo je moj put na pozornici.

Kako je izgledao tvoj glazbeni odgoj? Sjećaš li se svog prvog nastupa pred publikom?

Imala sam jednom tjedno sate kod Teane i zajedno smo se pripremale za nastupe koje je ona organizirala. Sjećam se svog prvog nastupa – bio je to nastup na TV Jadran. Ja sam htjela pjevati Shakiru, ali mi nisu dopustili, dali su mi pjesmu „Dani zagrebačkih mališana“. Kako u tim godinama štikle nisu dolazile u obzir, morali su mi kosu posuti šljokicama da me nagovore da nastupim. To mi je bio prvi znak da mi je uz pjevanje jako bitan i izgled na pozornici.

Iako si po struci veterinarka, odlučila si se posvetiti glazbi. Što je presudilo?

U srednjoj školi imala sam Erasmus razmjenu u Portugalu, u jednom malom selu Montiju, i tamo sam doživjela traumatično iskustvo sa životinjama. Tada sam shvatila da to jednostavno nije za mene, ne bih imala srca eutanazirati životinju. Umjesto toga, počela sam volontirati i pomagati napuštenim životinjama. Glazba je oduvijek bila moj ventil, moj način izražavanja, i u jednom trenutku shvatila sam da to želim raditi zauvijek.

Tvoj glas je specifičan i prepoznatljiv. Kako bi ga ti sama opisala?

Cijeli život govorim kao „iz bunara“ i često su mi govorili da imam čvoriće ili polipe, ali redovito idem na preglede i to je jednostavno moja prirodna boja glasa. Kao dijete nisam voljela taj ton jer sam mislila da zvučim kao dječak, ali danas obožavam svoj glas. Kad mi ljudi kažu da dugo nisu čuli ženu s takvim baršunastim altom, to mi je najveći kompliment. Sad me još i iznenađuje koliko visoko i duboko mogu ići – ponosna sam jer osjećam da moj glas svakim danom ima sve više mogućnosti.

Kako balansiraš između privatnog života u Sinju i profesionalne karijere?

Živim u Zagrebu zbog posla i mogućnosti koje grad nudi, ali moje srce će uvijek pripadati Sinju. Sinj je moj dom, moj korijen. Balansiram tako što sve što radim – i privatno i poslovno – dijelim iskreno sa svojom publikom. Ljudi vole vidjeti i onu opuštenu, običnu stranu mene, ne samo onu na pozornici.

Tvoje pjesme često nose snažnu emotivnu poruku. Kako biraš pjesme koje ćeš izvoditi?

Hvala na tome, jer glazbu zaista doživljavam kroz emocije. Uvijek se dajem sto posto u sve što radim, pa tako i u pjesme. Pjesmu biram isključivo po osjećaju. Nikad ne prihvaćam nešto ako nisam sigurna da me dira. Kad čujem melodiju, odmah znam hoće li mi „sjesti“. Kod kuće često uzmem mobitel, pustim pjesmu i improviziram dok ne osjetim da su mi se glas i emocija spojili u jedno.

Koji su tvoji glazbeni uzori i kako su utjecali na tvoj glazbeni izraz?

Uvijek i zauvijek Beth Hart. Ona je moj idol i žena od koje sam najviše naučila o izražavanju emocije kroz glas. Osim nje, volim staru školu glazbe – ex YU rock, blues, jazz, pa i sevdah. Roditelji su me odmalena usmjerili na pravu glazbu i mislim da su najzaslužniji za moj širok glazbeni ukus. A Pink Floydi su mi obilježili djetinjstvo.

Osim pjevanja, baviš se i drugim umjetničkim izrazima. Možeš li reći nešto više o tome?

Osim pjevanja, jako volim raditi na scenskom izričaju – kostimima, sceni, pokretu i energiji. Volim kada koncert nije samo izvođenje pjesama, nego pravi doživljaj. Uživam u stvaranju atmosfere i u tome da publika ne samo sluša nego i vidi priču.

Tvoje izvedbe često uključuju elemente cabareta i mjuzikla. Što te privlači tim žanrovima?

Jako volim cabaret i mjuzikle. Moj najdraži film je „Burleska“, a i „Cabaret“ mi je pri vrhu. Moja profesorica Teana prva me upoznala s tim svijetom. Jednom smo imali koncert na kojem sam otpjevala 11 pjesama i plesala, i tad sam shvatila da želim jednog dana napraviti takav show s plesačima – pravi cabaret spektakl.

Kako se pripremaš za nastupe i kako se nosiš sa stresom prije izlaska na pozornicu?

Nemam tremu, imam adrenalin! To je moj teren, tu se osjećam kao doma. Pripremam se vježbama disanja, zagrijavanjem i fokusiranjem na publiku. I, naravno – kažu da prije nastupa „jedna rakijica“ uvijek dobro dođe pa se ponekad i tog pravila držim, haha!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cayden (@propali__umjetnik)

Tvoj nastup u „The Voice Hrvatska“ bio je impresivan. Kako si se osjećala tijekom audicije kada su se svi mentori okrenuli?

To je bio trenutak koji nikad neću zaboraviti. Kad su se svi mentori okrenuli, osjetila sam nevjerojatnu potvrdu svog truda i rada. U tom trenutku znaš da sve ono što si ulagao u sebe ima smisla.

Tvoj mentor u „The Voiceu“ bio je Dino Jelusić. Kako je izgledala vaša suradnja i što si naučila od njega?

Naša suradnja bila je dinamična i puna energije. Imali smo i ozbiljnih razgovora i smijeha, ali to je normalno kad su obje osobe strastvene prema glazbi. Od Dine sam naučila kako uskladiti emociju i tehniku te koliko su važne disciplina i vjera u sebe.

Iako si napustila natjecanje prije kraja, tvoj nastup je ostavio snažan dojam. Kako gledaš na svoje iskustvo u „The Voiceu“?

Mislim da je najvažnije ono što napravimo nakon The Voicea. To je tek početak, a ne kraj. Ja nisam čekala prilike – stvorila sam ih sama. Počela sam raditi, nastupati, surađivati i graditi karijeru vlastitim tempom. The Voice mi je dao početni vjetar u leđa, ali sve ostalo sam sama pokrenula.

Tvoja pjesma „Balada za njega“ osvojila je priznanja na Večeri dalmatinske šansone. Kako si doživjela taj trenutak?

To je bio prekrasan trenutak, jer pjesma mi je jako emotivna. Publika ju je divno prihvatila, a reakcije su bile tople i iskrene.

Nakon što je organizacija priznala pogrešku u brojanju glasova, nagradu si vratila. Kako si se osjećala u tom trenutku?

Vratila sam nagradu s ponosom jer ta nagrada nije pripadala meni, ali sam zato osvojila nagradu žirija za najbolju interpretaciju – to mi je bilo još važnije. Bila sam ponosna jer sam pokazala da poštenje i profesionalnost dolaze prije svega.

Tvoj singl „Sama“ postao je hit. Kako je nastala ta pjesma i što ona znači za tebe?

„Sama“ je pjesma za sve žene koje se tako osjećaju – za one koje znaju da mogu same, i kad nije lako. Rekla sam već jednom: ako je „Balada za njega“ bila pjesma za njega, onda je „Sama“ pjesma za mene, ali i za sve žene koje su jake i samostalne, čak i kad su same.

Tvoj glas je prepoznatljiv i snažan. Kako bi opisala svoj glazbeni stil?

Rekla bih da sam glazbeni kameleon. Volim pjevati sve što mi se sviđa – od sevdaha i bluesa do rocka i jazza. Na mojim koncertima nikad nije samo jedan žanr, jer volim iznenaditi publiku i pokazati različite strane svog glasa.

Tvoje ime često se spominje u kontekstu Dore. Što misliš o tom festivalu kao platformi za mlade izvođače?

Dora je dobra platforma jer omogućava mladim izvođačima da se predstave široj publici. Ako bih ikada išla na Doru, to bi bilo s pjesmom za koju sam sigurna da ima potencijal i izvan Hrvatske.

Nedavno je Nika Turković izjavila da „nema želudac za Doru“. Kako komentiraš tu izjavu?

Mislim da je to lijepo rečeno – pokazuje hrabrost i spremnost na izazov. Treba imati „želudac“ za takvu pozornicu i to poštujem.

Mnogi smatraju da bi pjesma „Sama“ pomela Doru. Što misliš o reakcijama publike na tu pjesmu?

Drago mi je što to ljudi misle, jer to znači da su je osjetili. Možda sam trebala razmisliti o Dori, ali pjesma je pronašla svoj put do publike i to mi je najvažnije. Čak razmišljam napraviti i englesku verziju jer mi često kažu da ima James Bond vibru.

Kako komentiraš tračeve da pjesmu nisi prijavila za Doru jer ne želiš biti žrtva klanova HRT-a koji guraju svoje ljude?

Tračevi su tračevi – većinom neistiniti. Ne volim ulaziti u to. Radim svoj posao, vjerujem u ono što radim i to je jedino važno.

Mnogi govore o „mafijanju“ u organizaciji Dore. Imaš li osobno iskustva ili mišljenja o tome?

Nemam nikakvih osobnih iskustava, pa ne mogu suditi. Vjerujem da bi više transparentnosti uvijek bilo dobro, ali ne želim se baviti onim što nisam doživjela.

Prema tvom mišljenju, koliku štetu kvalitetnim pjevačima i autorima nanosi ta situacija?

Kad se pojavi dojam da nije sve fer, to može obeshrabriti ljude koji stvarno imaju talent i trud. Mislim da bi sustav trebao uvijek poticati kvalitetu, a ne poznanstva.

Kako komentiraš organizaciju Dore i ulogu koju ima u promociji domaće glazbe?

Dora je važan festival koji okuplja domaće izvođače i daje priliku pjesmama da dođu do šire publike. Ima potencijala biti još bolja, s više transparentnosti i podrške izvođačima. Ako se fokus stavi na kvalitetu i raznolikost, Dora može biti stvarna odskočna daska za domaću glazbu.


Oznake:

autentična umjetnica autentičnost u glazbi Balada Za Njega baršunasti alt Beth Hart blues pjevačica Dalmatinska šansona Dino Jelusić mentor domaća glazba domaći izvođači domaći talenti Dora 2025 Dora transparentnost duet Tetovaža Duška Duška Brčić Duška Brčić Šušak Duška Brčić Šušak Balada za njega Duška Brčić Šušak Dora Duška Brčić Šušak glazbena scena Duška Brčić Šušak intervju Duška Brčić Šušak intervju HELLO Duška Brčić Šušak Sama Duška Brčić Šušak The Voice Duška Šušak emocija u glasu emotivna interpretacija emotivne interpretacije emotivne pjesme ex YU rock glazba i emocije glazba koja dira glazba s dušom glazba za žene glazbena interpretacija glazbena iskrenost glazbena karijera glazbena karijera iz snova glazbeni festival Dora glazbeni talent glazbenica s porukom Hello Hrvatska HRT Dora hrvatska estradna scena hrvatska estradna scena 2025 hrvatska glazba 2025 hrvatska glazbena scena hrvatska glazbenica hrvatska pjevačica hrvatska pop glazba hrvatska pop scena hrvatska scena hrvatska umjetnica hrvatske pjevačice nove generacije hrvatski cabaret hrvatski glazbeni festival hrvatski glazbeni talenti hrvatski lifestyle hrvatski pjevači hrvatski showbiz hrvatski talent show inspirativne žene Hrvatske interpretacija s dušom intervju intervju Duška Brčić Šušak jazz pjevačica Journal.hr glazba Luka Novokmet mjuzikl scena mlada glazbenica mlade pjevačice Hrvatske mladi izvođači moćan glas moćan ženski vokal Music Talents Split Nika Turković novi glas Hrvatske Pink Floyd pjesma Sama pjesme o ljubavi pjevačica iz Sinja pjevačica koja dira emocije pjevačica s emocijom pjevačica s karakterom pop glazba poštenje u glazbi priče s pozornice profesionalna pjevačica rock pjevačica scenski nastupi sevdah Sinj glazbenica snažne žene soul pjevačica Split glazbena scena Srđan Sekulović Skansi Teana Kovačević The Voice Hrvatska The Voice iskustvo umjetnička sloboda Večeri dalmatinske šansone vokal s dušom vokalna moć Zagreb glazbena scena žene i umjetnost žene koje inspiriraju žene u glazbi ženska inspiracija ženska samostalnost Ženska snaga ženska umjetnost

druge vijesti