Više od dva desetljeća nakon objavljivanja, hit Sophie Ellis-Bextor “Murder on the Dancefloor” nije izgubio svoju magiju.
Naime na kraju filma Saltburn, koji je krajem prošle godine bio hit, a u kojemu u jednoj sceni Barry Keoghan pleše gol na ovu pjesmu, hit iz 2001. opet je popularan.
“Tako mi je drago što sam još uvijek u tako dobrim odnosima s pjesmom“, rekla je Ellis-Bextor za Variety razmišljajući o novoj popularnosti pjesme. “To je zajedničko dobro, već je toliko dugo u vlasništvu drugih ljudi. Zaista sam sretna što to nastavljam dijeliti. To mi je pružilo pravu avanturu.”
Murder on the Dancefloor ponovno je postao hit zbog popularnog filma
Učinak “Saltburn” vratio je “Murder” natrag u istaknuto mjesto u pop kulturi, od njegove sve veće prisutnosti na TikToku (s više od 500 000 kreiranih video zapisa) do međunarodnih ljestvica. Samo nekoliko tjedana nakon što je “Saltburn” postao dostupan za streamanje na Amazon Prime Video 21. prosinca, Ellis-Bextor se prvi put pojavila na Billboard Hot 100 s “Murder” koja se našla na 98. mjestu i od tada se nezaustavljivo penje. Na TikToku je u siječnju bila najviralnija pjesma, a u Ujedinjenom Kraljevstvu našla se i na vrhu ljestvice dance singlova.
Priče poput oživljavanja ovog hita postale su sve uobičajenije u popularnoj glazbi, uglavnom zbog uspona TikToka i demokratizacije ukusa na medijskim platformama. To je ono što je vratilo “Dreams” Fleetwood Maca i “Running Up That Hill (A Deal With God)” Kate Bush natrag na top ljestvice u proteklih nekoliko godina i poručilo da u suvremenoj glazbi svaka pjesma iz bilo koje ere može postati hit.
Ali ono što ovaj trend najviše sugerira je možda pretjerano optimistično uvjerenje da će dobra glazba pronaći svoju publiku – ako ne u trenutku izdavanja, onda možda jednog dana u budućnosti. Ili, u slučaju „Murder on the Dancefloor“, da će hit iz jednoga vremena dostići publiku sasvim druge generacije.
Murder on the Dancefloor trebao je biti hit drugog izvođača
Hit Murder on the Dancefloor originalno je trebao biti prva pjesma na debitantskome albumu grupe New Radicals iz 1998, ali je autor pjesme i frontmen tog benda Gregg Alexander na kraju nije uvrstio na svoj album. Umjesto toga, nekoliko godina poslije poslao je svoju demo verziju tada rastućoj dance zvijezdi Sophie Ellis-Bextor. Njoj se pjesma odmah svidjela, te se pojavila na njezinom albumu Read My Lips.
Pjesma je bila toliko popularna da je bila najemitiranija pjesma na radijima izvan SAD-a u 2002. godini.
Pjesma je danas ponovno izdana i na CD-u, ali i na vinilu, a hit je i u SAD-u, jedinom tržištu na kojemu te 2001. i 2002. nije polučila golem uspjeh: nakon napada 11. rujna Amerikancima nije baš bilo do plesa.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.