Može li Let 3 bolje? Ovo su naši najbolji nastupi na Eurosongu
Hrvatski glazbenici sudjeluju na izboru gotovo od samih početaka, prvo predstavljajući Jugoslaviju – zadarska grupa Riva čak je odnijela i pobjedu 1989. – a od 1993. predstavljajući samostalnu Hrvatsku
Nakon više godina loših plasmana i ispadanja u polufinalu, čini se da s Letom 3 Hrvatska napokon ima nadu da može postići dobar rezultat na izboru za pjesmu Eurovizije. Hrvatski glazbenici sudjeluju na izboru gotovo od samih početaka, prvo predstavljajući Jugoslaviju – zadarska grupa Riva čak je odnijela i pobjedu 1989. – a od 1993. predstavljajući samostalnu Hrvatsku. Ovo su najbolji nastupi Hrvatske na Eurosongu.
1. Maja Blagdan – Sveta ljubav (1996) – 4. mjesto
Maja Blagdan s moćnom je baladom Zrinka Tutića predstavljala Hrvatsku u Oslu, a postavila je i jedan dugovječni rekord Eurovizije – otpjevala je najviši ton u povijesti, što je srušila tek izraelska predstavnica 2021. Četvrto mjesto u tek četvrtome nastupu na natjecanju činilo se kao odličan zalog za hrvatsku eurovizijsku budućnost, međutim do danas ostaje nikada nadmašen uspjeh.
2. Doris Dragović – Marija Magdalena (1999) – 4. mjesto
Na izboru u Izraelu legendarna Doris Dragović pjevala je pjesmu inspiriranu Biblijom. Moćni Dorisin glas i glazba i aranžman Tončija Huljića postigli su da je ova pjesma vjerojatno instantno najprepoznatljiviji naš nastup na Euroviziji.
3. Danijela Martinović – Nek mi ne svane (1998) – 5. mjesto
Danijela, tada na početku svoje solo karijere nakon izlaska iz grupe Magazin, došla je s pjesmom Petra Graše Nek mi ne svane na izbor u Birminghamu (posljednji puta do ove godine da je Eurosong održan u Velikoj Britaniji) bez prevelikih očekivanja – kladionice su joj predviđale 12. mjesto. Hrvatska pjevačica nastupila je prva u finalu i na kraju ostvarila do tada drugi najbolji naš rezultat na natjecanju s petim mjestom.
4. Magazin i Lidija Horvat-Dunjko – Nostalgija (1995) – 6. mjesto
Danijela Martinović vjerojatno nije imala pretjeranu tremu 1998. zato što je na Eurosongu nastupila i tri godine ranije, a i tada je postigla sjajan rezultat. Pjesmu Nostalgija grupa Magazin, tada predvođena Danijelom kao pjevačicom, otpjevala je s opernom divom sopranisticom Lidijom Horvat-Dunjko, a završili su na šestome mjestu.
Finale Eurosonga samo što nije
5. Goran Karan – Kad zaspu anđeli (2000) – 9. mjesto
Moćni splitski tenor Goran Karan zaslužan je za najbolji nastup nekog hrvatskog muškog izvođača. S pjesmom Zdenka Runjića Kad zaspu anđeli, poznatom i pod naslovom Ostani, Karan je u Švedskoj osvojio deveto mjesto, a pjesma je ostala pjevačeva možda najprepoznatljivija numera, i dalje omiljena njegovim fanovima.
6. Vanna – Strings of My Heart (2001) – 10. mjesto
Tijekom prvih nastupa, uz iznimku samostalnog debija, kada je grupa Putokazi 1993. pjesmu Don’t Ever Cry izvela na mješavini hrvatskoga i engleskoga, Hrvati su inzistirali na pjevanju na svome jeziku. To se promijenilo 2001. godine. Glazbena diva Vanna na Dori je, u visokom stupnju trudnoće, pobijedila s pjesmom Strune ljubavi bračnog para Huljić, međutim HRT je odlučio da se za nastup na europskoj pozornici pjesma prevede na engleski kao Strings of My Heart. Završila je na desetome mjestu, što je vjerovali ili ne još uvijek posljednji put da je Hrvatska završila u prvih 10.
7. Vesna Pisarović – Everything I Want (2002) – 11. mjesto
Tih se godina činilo da svake godine završavamo na jednome mjestu manje nego prošle, ali smo i dalje postizali respektabilne rezultate. Omiljena zvijezda milenijalaca Vesna Pisarović slavila je na Dori s pjesmom Milane Vlaović Sasvim sigurna, ali ponovno je odlučeno da na samome izboru pjeva na engleskome. Iako su očekivanja bila velika, Vesna je završila na 11. mjestu, a mnogi su tvrdili da bi originalna verzija postigla bolji rezultat.
8. Boris Novković feat. Lado – Vukovi umiru sami (2005) – 11. mjesto
Godinu ranije Europu je zaludila Ruslana sa svojom pobjedničkom pjesmom Wild Dances, miješajući tradicionalne istočnoeuropske ritmove s modernom glazbom. Recept je to s kojim smo sljedeće godine pokušali i mi, a Boris Novković je u suradnji s djevojkama iz ansambla Lado osvojio 11. mjesto.
9. Ivan Mikulić – You Are the Only One (2004) – 12. mjesto
U još jednome slučaju mijenjanja jezika uoči nastupa, Mikulićeva pjesma Daješ mi krila postala je za istanbulski izbor You Are the Only One. Pjevač širokoga glasovnoga raspona nažalost na sam dan finala imao je probleme s glasom tako da nije mogao ostvariti svoj puni potencijal, ali je svejedno postigao rezultat koji se iz današnje perspektive čini fenomenalnim.
10. Severina – Moja štikla (2006) – 12. mjesto
Severinune treba posebno predstavljati. Po mnogima jedina prava hrvatska zvijezda nastupila je na Eurosongu 2006. sa zaraznom Mojom štiklom, koja je pobijedila na Dori unatoč tome što su neki prigovarali tvrdeći da pjesma tobože koketira s narodnjačkim ritmovima. Dvanaesto mjesto za najveću hrvatsku glazbenu zvijezdu tada se promatralo kao razočaranje, ali nažalost sve do danas nismo ga uspjeli nadmašiti.
Finale Eurosonga
U posljednjih 15-ak godina Hrvatska je među najneuspješnijim državama na izboru, a 2014. i 2015. čak smo i odustali od samoga natjecanja razočarani lošim rezultatima. Nakon 2006. svega smo se četiri puta uspjeli probiti do velikoga finala, a jedini spomena vrijedan rezultat postigao je Jacques Houdek, kada je sa svojom neobičnom englesko-talijanskom pjesmom My Friend osvojio 13. mjesto na izboru 2017. (i time skoro upao na ovu našu listu).
Nadamo se da će dečki iz Leta 3prekinuti crni niz u kojemu se naša glazba već predugo nalazi te nas večeras u Liverpoolu učiniti ponosnima. Sretno!
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.