Frank Ocean planira tužiti obožavatelja zbog snimanja Coachelle
Matična tvrtka Coachelle, AEG prijeti pravnim postupkom protiv redatelja koji je napravio koncertni film koristeći pronađene snimke kontroverznog nastupa Franka Oceana na festivalu 16. travnja.
Brian Kinnes koji nije prisustvovao Coachelli, spojio je oko 150 videozapisa koje su posjetitelji koncerta prenijeli na YouTube, TikTok i Twitter kako bi napravio neslužbeni, višestruki film koji predstavlja cijeli Oceanov set u trajanju od oko sat i 20 minuta. Kinnes je u utorak postavio svoj film na internet i istog dana dobio tužbu od zabavne tvrtke AEG, zahtijevajući da Kinnes “ukloni i uništi sav audio i video sadržaj glazbenih izvedbi s Festivala.”
U službenom pismu koje je procurilo u medije, matična tvrtka Coachella. ističe: “Sve osim potpune usklađenosti s ovim zahtjevom dovest će do pokretanja trenutne službene pravne radnje.”
Kinnes, 26-godišnji glavni urednik u Simone Filmsu, odlučio je objaviti film s koncerta zato što je YouTube samo nekoliko sati prije nego što je Ocean izašao na pozornicu, objavio da njegov set neće biti uključen u službeni live stream Coachelle. Milijuni obožavatelja koji su se nadali da će pratiti prvi nastup uživo ove R&B zvijezde nakon šest godina, bili su iznimno razočarani. Kinnes je napravio sličan projekt 2017. kompilirajući pronađenu snimku Oceanovog nastupa na sada već nepostojećem FYF Festu. Inspirirao ga je eksperimentalni film s koncerta Beastie Boysa iz 2006. “Awesome; I Fuckin’ Shot That!”, koji je spojio video koji su snimili posjetitelji koncerta.
Kinnesov film iz 2023. je ubrzo uklonjen s YouTubea zbog prijave koju je podnio treći vlasnik autorskih prava Rico Management. No, zahvaljujući vanjskim poveznicama na Kinnesovoj web stranici koje vode na Google Drive i Dropbox, neslužbeni koncertni film se i dalje mogao besplatno gledati i preuzimati.
“Ne zabrinjavaju me nikakve pravne posljedice jer ne planiram od toga zaraditi niti jedan dolar”, izjavio je Kinnes za medije. “Nastavit ću ga postavljati na mjesta koja Oceanov pravni tim neće moći pronaći. Ne znam bih li to trebao reći novinaru… ali ovaj zapis zaslužuje biti dostupan svima.”
Nakon što je AEG zahtijevao da ukloni sve referencije na Coachellu sa svoje web stranice i svih računa na društvenim mrežama, Kinnes je obrisao neke tweetove i izbrisao video sa svojih online kanala. No unatoč zahtjevu AEG-a da poduzme sve potrebne radnje kako bi spriječio njegovo pojavljivanje pod drugim URL-om, Kinnes je uvjeren da će videozapis zauvijek biti online, jer su ga stotine ljudi preuzele i ti ga ljudi ponovno učitavaju.
Kinnes ističe da je proveo 80 sati montirajući film na DaVinci Resolveu. Spojio je stotine video zapisa koje je pronašao na internetu. Procjenjuje da je skinuo 450 videa od 300 različitih posjetitelja koncerta, a na kraju ih je oko 150 iskoristio za svoj film.
“Samo kombiniram ono što je već javno dostupno”, ističe Kinnes o filmu. “Zapravo su AEG-ove tvrdnje prilično neozbiljne i gotovo potpuno neutemeljene.”
Službeno pismo upozorava: “Ne možete koristiti naš logotip, naše umjetničko djelo, naše slike ili bilo koje drugo naše intelektualno vlasništvo za svoju vlastitu komercijalnu korist”, Kinnes kaže da ne zarađuje novac od svog filma, niti to planira. Zato smatra da ima dobre argumente za obranu. No pravni stručnjaci kažu da AEG ima temelj za podnošenje tužbe čak i ako se Kinnes ne smatra odgovornim za povredu autorskih prava. “Sadržaj vaših objava na društvenim mrežama, korištenje naziva našeg festivala, korištenje našeg Festivalskog sadržaja i druge okolnosti jasno pokazuju da koristite intelektualno vlasništvo s namjerom trgovanja imenom i ugledom Festivala.” Odvjetnici kažu da bi čak i dijeljenje ili promoviranje poveznica na ponovno postavljene verzije njegovog videa moglo dovesti Kinnesa u pravne probleme.
Prema AEG-ovim uvjetima prodaje festivalskih ulaznica, “Nitko ne smije prenositi, emitirati ili komunicirati bilo kakve audio ili audiovizualne snimke bez prethodnog pismenog dopuštenja producenta događaja.” To znači da za objavljivanje videozapisa od 30 sekundi nastupa vašeg omiljenog benda na društvenim mrežama možete dobiti nalog za uklanjanje zbog autorskih prava. Naravno, ta se politika rijetko provodi, što dokazuje 450 videozapisa Franka Oceana koje je Kinnes preuzeo s interneta. Uz sve to, Kinnes nije bio na festivalu, dakle nije pristao na AEG-ove uvjete kupnje ulaznica.
Govoreći za medije o ovom problemu, istaknuti odvjetnik za intelektualno vlasništvo sa sjedištem u Los Angelesu kaže da su AEG-ove tvrdnje protiv Kinnesa klimave, ali i da je klimava i Kinnesova obrana.
Nakon što je primio pismo, Kinnes kaže da se konzultirao s odvjetnikom i uvjeren je da AEG nema legitimnu žalbu.
Kinnes naglašava da je film projekt na kojem je kao profesionalni filmski montažer radio izvan radnog vremena. “Frank Ocean je imao ogroman utjecaj na moj život”, kaže.
I dok je opći odgovor na Oceanov kaotični set bio razočaranje (potkrijepljeno njegovim iznenadnim otkazivanjem Weekenda), Kinnes smatra da je izvedba briljantno, napeto djelo izvedbene umjetnosti. “Mislim da bi Frank, kad bi pogledao video, bio zahvalan za način na koji sam snimio izvedbu”, kaže Kinnes. “Mislim da on ne bi imao problema s tim.”
Otkako je objavio video, Kinnes je postao slavan na subredditu Franka Oceana, koji ima više od 377 000 članova. “Stekao sam apsurdnu količinu sljedbenika na Twitteru. Možda oko 1500 u posljednjih šest dana,” kaže. “Za mene je to mnogo.”
Pjevačica je nakon glasanja u Europskom parlamentu podržala inicijativu „My Voice, My Choice“ i poručila da je zajedništvo građanki i građana ključno za stvarne društvene promjene.
Supruga Matea Kovačića na isti je dan proslavila 33. rođendan i drugu godišnjicu svog modnog brenda, prisjetivši se početaka i zahvalivši onima koji je podržavaju.
Slavna glumica i hrvatski galerist pojavili su se na zabavi nakon premijere filma Marty Supreme, gdje su modno usklađeni pružili podršku zvjezdanim prijateljima.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.