Banksy, anonimni umjetnik poznat po svojim provokativnim djelima, otkrio je tajnu iza djelomičnog uništenja svoje slike “Djevojčica s balonom” na aukciji u Sotheby’su u Londonu. Banksy je rekao da je postavio skriveni rezač u okvir platna, što je dovelo do iznenadnog rezanja platna na dražbi.
Misterij oko ovog incidenta povećao se nakon što je Banksy objavio snimku probe u kojoj je slika potpuno izrezana. U videu se navodi da je na svim probama slika uvijek bila u potpunosti izrezana.
Na samoj dražbi, nakon što je djelo bilo prodano europskoj kolekcionarki za 1,2 milijuna eura, aktiviran je skriveni rezač koji je djelomično izrezao sliku pred iznenađenim sudionicima dražbe. Unatoč incidentu, kolekcionarka je odlučila zadržati platno, smatrajući da posjeduje dio povijesti umjetnosti.
Nakon toga, Banksy je preimenovao platno u “Ljubav je u kanti”. Ovaj incident dodatno je povećao interes za umjetnička djela Banksya i njegovu provokativnu umjetnost.
Rad “Djevojčica s balonom”, odnosno “Ljubav u kanti”, autora koji je poznat jedino po pseudonimu Banksy naknadno je prodana u Londonu za ukupno 18,5 milijuna funti, što je ne samo rekord za toga “najpoznatijeg nepoznatog umjetnika“ nego i događaj bez presedana.
Ista aukcijska kući prodala je djelo po 18 puta većoj cijeni nego u listopadu 2019. godine.
Pred zapanjenim posjetiteljima Sotheby’sa, kad je već postignuta cijena od 1,1 milijun, slika kliznula iz okvira, a rezač koji je sam Banksy prema vlastitim riječima “iz zezancije” montirao u okvir, od gotovo polovice rada je načinio uske trake koje su ostale visjeti izvan okvira.
Neimenovana Europljanka koja je sliku kupila bila je, navodno, u šoku, ali je zahvalila aukcijskoj kući koja joj je ponudila da dražbu proglase ništavom. “Znala sam da sam kupila više od slike, da sam kupila dio povijesti“, kazala je. Tog dijela povijesti sada se riješila za nevjerojatan iznos – novi, također neimenovani kupac njoj će isplatiti 16 milijuna, a dva i pol milijuna aukcijskoj kući Sotheby’s.
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.