Najteži posao u modnoj industriji: Traži se novi direktor Guccija

Kultni talijanski brend odnedavno nema šefa. Kering traži novog direktora za svoj poznati brend.

30 srpnja 2023

direktor guccija FOTO: Profimedia
HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Kultna talijanska modna kuća Gucci kreće u značajnu transformaciju.

Dosadašnji direktor Guccija napustio je poziciju prošli tjedan

Prošloga je tjedna Kering, francuski kongolomerat koji je vlasnik Guccija, objavio značajnu vijest: Marco Bizzarri, trenutni izvršni direktor Guccija, odstupit će sa svoje pozicije.

Umjesto njega, Jean-François Palus, generalni direktor Kering grupe, privremeno će preuzeti kormilo brenda u Milanu tijekom prijelaznog razdoblja. Vijest o ovoj promjeni vodstva izazvala je pozitivne valove na tržištu, jer su Keringove dionice uvrštene na pariškoj burzi u srijedu porasle za 6%. Potraga za trajnom zamjenom za Marca Bizzarrija još je u tijeku, a ulagači pokazuju veliki interes za Roberta Eggsa, koji trenutno radi kao voditelj strategije i globalnih tržišta u renomiranom talijanskom bend, Moncleru.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @gucci

Tko god preuzme ovu ključnu ulogu, imat će posla jer se Gucci suočio sa značajnim izazovima tijekom pandemije i borio se da se nakon toga ponovno digne na noge. Prema procjenama koje je prikupio Visible Alpha, predviđa se da će prihodi tvrtke porasti za samo 1,5% u 2023., što je u oštroj suprotnosti s impresivnim povećanjem od 10% odnosno 15% koje bi trebali postići industrijski divovi Louis Vuitton i Christian Dior.

Ovaj jaz u učinku odražava se na tržištu dionica, gdje se Keringovim dionicama trguje s višestrukim omjerom cijene i zarade od 17, dok LVMH-ove dionice imaju snažnijih 30.

Novi direktor Guccija morat će se pozabaviti prevelikom ovisnošću o kineskom tržištu

Jedan od najvažnijih zadataka za novog izrvršnog direktora bit će rješavanje velike ovisnosti Guccija o kineskom tržištu, koje čini više od jedne trećine njegove prodaje.

Za usporedbu, konkurenti poput Hermès Internationala oslanjaju se na Kinu za otprilike jednu četvrtinu svoje prodaje, prema procjenama Barclaysa. Iako je ova ovisnost o kineskom tržištu bila korisna u prošlosti, nedavni događaji kao što su dugi lockdown tijekom pandemije i spori oporavak u Kini razotkrili su potencijalne ranjivosti u strategiji tvrtke. Gledajući prema naprijed, postoje ograničene alternative kineskom tržištu, zbog čega je ključno za sljedećeg izvršnog direktora Guccija da istraži nove puteve rasta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @gucci

Bain & Company predviđa značajan porast pojedinaca sa srednjim i visokim primanjima u Indiji između 2022. i 2030., potencijalno stvarajući nove prilike za luksuzni sektor. Međutim, ovaj predviđeni rast u Indiji samo je djelić onoga što je Kina doživjela između 2014. i 2022. Zaključno, mjesto sljedećeg izvršnog direktora Guccija nesumnjivo je jedna od najintrigantnijih i najizazovnijih uloga u sektoru luksuza.

Upravljanje tvrtkom kroz ovu složenu tržišnu dinamiku i pronalaženje inovativnih načina za smanjenje ovisnosti o Kini uz istovremeno kapitaliziranje na tržištima u razvoju bit će ključno za osiguravanje budućeg uspjeha Guccija. Dok modni svijet čeka objavu imena stalnog izvršnog direktora, industrija vrvi od iščekivanja i znatiželje.

druge vijesti