Moneterra – Muzej novca Hrvatske narodne banke osvojio je međunarodnu nagradu
International Property Awards u Londonu, u kategoriji Best Public Service Interior za regije
Europa i Afrika. Nagrada u kategoriji dizajna interijera javnog prostora dodijeljena je arhitektu
Anti Vrbanu za projekt Moneterra koji je među najznačajnijim arhitektonskim i dizajnerskim
projektima svijeta. Ova nagrada potvrđuje vrhunsku razinu stručnosti, inovativnosti i kvalitete
realizacije ovog jedinstvenog hrvatskog projekta. Ante Vrban je nakon dodjele izjavio:
„Velika je čast dobiti nagradu od internacionalnih stručnjaka. Suci International Property Awardsa su stručnjaci najviše razine u svojim područjima arhitekture i građevine. Ova nagrada je potvrda da su svi segmenti projekta, u sigurnosnom, inženjerskom i arhitektonski vizualnom smislu na trenutno najvišoj svjetskoj razini. Projekt Moneterra je timski rad, ova nagrada pripada svima koji su bili uključeni u projektiranje i izvedbu.“
Projekti su ocjenjivani prema najstrožim profesionalnim kriterijima – od arhitektonskih i tehničkih rješenja, nacrta instalacija i konstrukcijskih elemenata, preko otpornosti materijala i
funkcionalnosti prostora, pa sve do završnog vizualnog izričaja. Sama nominacija zahtijevala je i opsežnu tehničku i zakonsku dokumentaciju, uključujući sve dozvole te glavni i izvedbeni
projekt.
Iza projekta Moneterra stoji multidisciplinarni hrvatski tim. Cjelokupnu produkciju muzeja – od idejnog rješenja i arhitekture do izvedbe po principu „ključ u ruke” – potpisuje Real grupa d.o.o. kao koordinator projekta, u suradnji sa Zajednicom izvođača koju čine renomirane hrvatske tvrtke – Architect Ante Vrban, Studio Rašić & Vrabec, MA 18plus, Hust i Novena, uz partnere Kamgrad, Promondis i Accessus.
“Velika nam je čast što je Moneterru prepoznala i nagradila jedna od najuglednijih svjetskih institucija u području arhitekture i dizajna. Ova nagrada potvrđuje da hrvatsko znanje, kreativnost i stručnost mogu stajati uz bok najboljima u svijetu. Ponosni smo na suradnju s Hrvatskom narodnom bankom i zahvalni svima koji su sudjelovali u ovom kompleksnom projektu. Moneterra je mnogo više od muzeja – to je suvremeni edukativni centar koji na interaktivan način spaja povijest, znanje i tehnologiju. Veselimo se nastavku ovog putovanja i novim izazovima koji slijede,” izjavio je Krešimir Renzo Prosoli, vlasnik Real grupe.
Moneterra je suvremeno središte financijske pismenosti. Od otvorenja u srpnju 2024. Moneterru je posjetilo više od 15 tisuća građana svih dobnih skupina, koji su putem izložbi, multimedijalnih sadržaja, istraživačkih aktivnosti i interaktivnih igara imali priliku na edukativan način upoznati se s relevantnim temama muzeja. Moneterra predstavlja ne samo nacionalno, već i međunarodno relevantan projekt koji spaja arhitektonsku inovativnost, tehnološku naprednost i edukativnu vrijednost. Cilj muzeja je promicanje financijske pismenosti i muzej je osmišljen kao edukativno i interaktivno središte koje građanima približava svijet novca, bankarstva i monetarne politike. Kroz četiri tematske zone – uz izloške, video sadržaje i interaktivne instalacije – posjetitelji mogu na zanimljiv, pristupačan i poticajan način učiti o osobnim financijama, ulozi središnjih banaka i povijesti novca. Moneterra je smještena u Ban centru u centru Zagreba i otvorena je za sve posjetitelje svakim radnim danom od 9 do 19 sati i subotom od 10 do 14 sati. Ulaz je besplatan.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.