Old Pilot’s Nebo: Hrabrost i strast hrvatskih majstora craft whiskeyja
Old Pilot’s London Dry Gin osvojio je zlato na International Wine & Spirit Competitionu u Londonu, a Old Pilot’s Vodka briljirala je na San Francisco World Spirits Competitionu.
U svijetu craft pića rijetko kada naiđete na priču koja spaja strast, inovaciju i prijateljstvo kao što je slučaj s Hrvojem i Tomislavom, kreativnim umovima iza brenda Old Pilot’s. Od prve boce gina koja je osvojila prestižne međunarodne nagrade, do nove ere whiskeyja nazvanog Nebo, ova priča govori o hrabrosti, strpljenju i želji da svaki gutljaj donese dozu inspiracije i slobode.
Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac zajedno su pokrenuli destileriju koja ne samo da je podignula hrvatsku craft scenu na novu razinu, nego i stvara pića koja svojim okusima pričaju priču o letu, tradiciji i nebeskim visinama.
Od samog početka znali su da žele stvarati pića vrhunske kvalitete. Prvotni izazov bio je financijske prirode – whiskey, kao piće koje zahtijeva dugotrajno odležavanje i specijaliziranu opremu, bio je preskup i tehnički zahtjevan za njihovu mladu destileriju. Zato su se odlučili za proizvodnju gina, njihove „druge ljubavi” – koji je brzo postao svjetski uspjeh.
Old Pilot’s London Dry Gin osvojio je zlato na International Wine & Spirit Competitionu u Londonu, a Old Pilot’s Vodka briljirala je na San Francisco World Spirits Competitionu. Ovi uspjesi potvrdili su njihov inovativan pristup i posvećenost detaljima.
Proizvodnja whiskeyja počela je u jeku pandemije 2020. godine, kada su svi ugostiteljski objekti bili zatvoreni i prodaja gina gotovo zamrla. Umjesto da čekaju, Hrvoje i Tomislav iskoristili su slobodnu opremu i odlučili investirati sva tada raspoloživa financijska sredstva s poslovnog računa u nadogradnju postrojenja, pokrećući proizvodnju whiskeyja.
Dok su se drugi financijski povlačili i stvarali rezerve za neizvjesno vrijeme, oni su odlučili krenuti u nešto što zahtijeva strpljenje i viziju. Izazov je bio velik: za 100 litara gotovog whiskeyja potrebno je obraditi više od 2.000 litara destilerskog piva i čekati minimalno tri godine, koliko propisuje europska regulativa. No, ova odluka pokazala se ispravnom jer je upravo Nebo njihov najambiciozniji projekt do sada.
Ključna škola za whiskey bila im je proizvodnja njihovog Old Pilot’s Barrel Aged Gina, koji je odležavao u hrastovim bačvama. Tamo su naučili kako bačve utječu na arome i kako odabrati najbolje drvo za svoj whiskey.
U whiskeyju Nebo koriste kombinaciju tehnika starog i novog svijeta. Sretni su što hrvatski propisi ne ograničavaju kao oni u Škotskoj ili SAD-u, što im omogućava veću kreativnost. Kombiniraju hrast hrvatskog i američkog podrijetla te koriste najkvalitetnije žitarice, jer, kako ističu, „okus i miris počinju sa sirovinom, a ne bačvom.”
Svaka boca Nebo whiskeyja ručno je punjena i etiketirana. Podaci na etiketi pisani su rukom jer razvijaju brojne varijante koje već pet godina kontinuirano usavršavaju. Tako su se odlučili za koncept pojedinačnih izdanja nazvanih Flight Number (Release br. 1, 2, 3…), čime nastavljaju priču i povezanost s avijacijom, odnosno svojim brendom Old Pilot’s.
Trenutno izlaze s tri izdanja: 4 Grain Whiskey, bogata kombinacija kukuruza, ječma, pira i raži; Peated Single Malt, whiskey s profinjenim dimljenim karakterom; te Single Malt, čist i autentičan izraz ječmenog destilata.
Za Hrvoja i Tomislava whiskey Nebo nije samo novi proizvod – to je simbol njihove filozofije i stalnog razvoja.
Whiskey Nebo, koji dolazi iz destilerije Duh u boci, nije samo novo poglavlje hrvatske craft scene – to je dokaz da hrabrost, preciznost i upornost mogu stvoriti proizvod koji nadilazi granice. A kroz brend Old Pilot’s, Bušić i Anadolac nastavljaju pričati priču o letu, viziji i slobodi stvaranja – potvrđujući da nebo, doslovno i simbolično, nikada nije granica.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.