Tko kaže da je festival gotov? DA2 zatvorio sedmo izdanje dodjelom nagrada, filmsko putovanje sada eksplodira online
Da2 Zagreb Design, Art & Architecture Film Festival završio je svoje sedmo izdanje dodjelom nagrade Iskra, ali filmsko putovanje koje spaja umjetnost, dizajn i arhitekturu nastavlja se online i poziva publiku da do kraja studenoga otkrije inspirativne priče kreativnog svijeta. Sinoć je u Institutu Liszt završio festival koji je publici predstavio presjek najintrigantnijih dokumentarnih ostvarenja o stvaranju, prostoru i vizijama koje oblikuju naše živote. Publika je kroz svaki kadar putovala svijetom i promatrala kako arhitekti, dizajneri i umjetnici mijenjaju stvarnost i granice osobnoga izraza.
Međunarodni žiri proglasio je film „Tiranska urota“ redatelja Manfredija Lucibella najinspirativnijim djelom selekcije, jer otvara važna pitanja o umjetničkim praksama i moralnim granicama u suvremenom društvu, a posebno priznanje dobio je film „Schindler: Arhitekt prostora“ Valentine Ganeve, koji donosi suptilnu i poetsku rekonstrukciju života jednog od najvažnijih arhitekata 20. stoljeća. Filmovi su ove godine istraživali i globalne kulturne fenomene, filozofiju prostora i emocionalnu snagu kreativnog djela, a svaka je priča gledatelju dala novi pogled na svijet u kojem živi.
Publika je imala priliku pogledati hrvatsku premijeru filma „David Lynch: Enigma u Hollywoodu“, intimnu posvetu arhitektici u filmu „Ada – moja majka arhitektica“, novo čitanje stvaralaštva apstraktnog pionira u dokumentarcu „Kandinski: Boje zvukova“ i aktualni pogled na ekološki aktivizam kroz umjetnost u filmu „Klimatska umjetnost: od prosvjeda do utopije“. Festival je proširio program natjecanjem osam filmova za nagradu Iskra i uveo novi Regionalni fokus koji je otvoren filmom „Vude, ti si pobijedio“ o Dušanu Vukotiću, jedinom hrvatskom oskarovcu. Uz bogat filmski program, diskurzivan sadržaj i gostovanja svjetskih kreativaca, festival je dokazao da film i dalje ostaje prostor dijaloga i novih ideja.
Organizacijski tim ističe da festival raste zajedno s publikom, a umjetnička direktorica Tina Hajon naglasila je važnost zajedništva koje se stvara kroz gledanje filmova i razgovor o njima. Vizualni identitet festivala oblikovao je studio Kuna zlatica koji je ove godine dodatno naglasio suvremenu estetiku i inovativni duh događanja. Festival je realiziran u produkciji Pari Pikule i Secret Arts Cinema uz podršku Grada Zagreba, Hrvatskog audiovizualnog centra i Turističke zajednice grada Zagreba, a partnersku podršku pružili su Institut Liszt, Talijanski kulturni institut i Obala Art Centar Sarajevo.
Iako su uzbuđenje projekcija i susreti s publikom u Lisztu završeni, sedmo izdanje DA2 festivala nastavlja svoju misiju i prelazi u digitalni svijet gdje publika u cijeloj Hrvatskoj može uživati u odabranim filmovima do 1. studenoga 2025. godine na platformi ondemand.kinomeetingpoint.ba. Festival poziva sve znatiželjnike, kreativce i ljubitelje dobre priče da klikom nastave filmsko putovanje koje inspirira i otvara nove poglede na svijet umjetnosti, dizajna i arhitekture.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.