Od podija do Lisinskog – Breakdance u Hrvatskoj redefinira energiju grada i pokreće novu plesnu scenu
U Lisinskom će se dogoditi susret vremena i pokreta, mjesto na kojem klasik Johanna Sebastiana Bacha i energija breakdancea spajaju stoljeća, a članovi kluba Megablast stajat će rame uz rame s legendarnim Flying Stepsima, donoseći vlastitu interpretaciju plesnog izraza koja ne poznaje granice. Gordan Križaj, koji je s trinaest godina prvi put osjetio zov ploče i podija u jednom zagrebačkom diskoklubu, prepoznaje u svakom pokretu mladih plesača ne samo tehniku nego i priču koja se skriva iza ritma, priču koja oblikuje njihove živote jednako kao i njegov.
Svaka vježba, svaki odskok i svaka improvizacija u Megablastu odražava desetljeća rada, strasti i predanosti, a ples postaje medij kroz koji se prenose iskustva, snovi i nadanja. Breakdance u Hrvatskoj ovdje se ne promatra samo kao izvedba, već kao kontinuirana tradicija koja se razvija i prilagođava suvremenom kontekstu, a istovremeno ostaje vjerna korijenima hip-hop kulture koja je prije više od četiri desetljeća kročila na naše ulice.
Kada glazba i tijelo postanu jedno
Flying Bach je više od predstave; to je trenutak u kojem plesne figure lebde između suvremenosti i baroka, kada podij u Lisinskom postaje prostor eksperimenta i spontanosti. Megablastovi plesači osim na pozornici sudjelovat će i u posebnom plesnom podiju na after partyju, gdje se publika može uključiti i osjetiti ritam vlastitih pokreta u interakciji s majstorima iz Berlina i Hrvatske. Gordan Križaj u ovome prepoznaje priliku da se mlađe generacije približe složenosti breakdancea, da ga razumiju ne samo kao akrobaciju nego i kao izraz osobne energije i urbane kreativnosti.
Sjećanja na prve korake, na jamove i natjecanja u Hrvatskoj, na dovođenje videozapisa s prvih Battle of the Year natjecanja na nacionalnu televiziju, još uvijek su mu živa, jer svaki novi nastup podiže barijeru vlastitih očekivanja i otvara prostor za nove interpretacije plesnog izraza. Breakdance u Hrvatskoj kroz ovaj spoj s klasikom postaje više od kulturnog događaja; postaje svjedočanstvo kontinuiteta i razvoja, potvrda da energija koju pokret nosi može nadmašiti granice pozornice i stići do svakog koji se odluči osjetiti ritam.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.