Kako je Zagreb tri dana postao grad otvorenih vrata i zašto ga više nećete gledati istim očima?
Treći Open House Zagreb završio je u večernjim satima obilaskom ZET-ove Remize, ali atmosfera koja je protekla kroz sve tri festivalske dane nije nestala s izlaskom posjetitelja iz zgrada, trgova i parkova. Grad je tih dana govorio vlastitim jezikom, a oni koji su ga slušali, mogli su osjetiti kako arhitektura ne pripada samo crtama na papiru nego svima koji njome prolaze i pod njom žive.
Svaka zgrada, svaka fasada i svaki trg otkrivali su skrivene priče koje dugo stoje neispričane i čekaju da ih netko primijeti, dok stručni vodiči poput Darka Užarevića otvaraju vrata razumijevanja i otkrivanja gradskih slojeva. Taj spoj povijesti, suvremenog urbanog ritma i svakodnevnog života potaknuo je posjetitelje da se zagledaju u Zagreb drugačijim očima i da arhitekturu dožive kao dijalog između prostora i ljudi ističući kako festival nije samo skup događaja, nego iskustvo koje spaja građane s gradom i njegovim pričama.
Nasljeđe budućnosti koje se otvara u razgovoru sa svakim kutkom grada
Tema ovogodišnjeg festivala, „Nasljeđe budućnosti“, nudila je putovanje kroz povijest i modernost istovremeno, otkrivajući kako se prošlost i budućnost arhitekture isprepliću u svakodnevnom urbanom tkivu Zagreba. Posjetitelji su u tri dana imali priliku proći kroz više od četrdeset lokacija i osjetiti grad u svom stvarnom ritmu, ali i u onom zamišljenom, koji arhitekti oblikuju i prilagođavaju potrebama ljudi.
Kroz stručno vođene ture i razgovore s vodičima, otkrivala se povezanost svakog prostora sa životima onih koji ga nastanjuju, stvarajući osjećaj da grad postaje blizak i razumljiv, da arhitektura postaje razgovor, a ne samo materijal i konstrukcija. Open House Zagreb u svom trećem izdanju potvrdio je da suvremeni urbani festivali mogu biti više od običnog obilaska – oni su prostor dijaloga, mjesto gdje se prepoznaje važnost svakog kutka grada i gdje građani otkrivaju bogatstvo vlastitog okruženja.
Ulaz na sve lokacije bio je otvoren za tisuće posjetitelja, a stručni vodiči, umjetnička ravnateljica Dubravka Vrgoč i izvršna ravnateljica Tomislava Blatnik stvorili su iskustvo koje ostaje u sjećanju ne zbog svečanosti, nego zbog stvarnog susreta s gradom i njegovim slojevima. Taj susret pokazuje da arhitektura ne završava kad zatvorimo vrata zgrade, već traje kroz naše promišljanje, osjećaj i razgovor sa svakim kutkom grada.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.