Zdenka Kovačiček ponovno otvara vrata prošlosti: Pjesma koju je čuvala 40 godina sada je dobila svoj glas
Ponekad pjesme čekaju duže nego ljudi. U Zdenkinoj arhivi, među požutjelim papirima i rukopisima Slavice Maras, godinama je spavala jedna mala tajna. Zvala se Ružin cvijet i nikad nije izgubila boju. Četrdeset godina kasnije, Zdenka Kovačiček odlučila ju je izvući iz sjene i pretvoriti u novu glazbenu priču – onu u kojoj se njezin osebujni glas susreće s duhovitim i britkim stihovima žene koju je istinski cijenila.
Ružin cvijet nije pjesma koja traži pažnju. Ona je podsjetnik na doba u kojem su riječi imale težinu, a emocije nisu morale biti objašnjene. Zdenka ju je čuvala kao pismo koje nikada nije poslano, znajući da će njezino vrijeme doći onda kad bude imalo smisla. Sad, kada se svijet ponovno okreće prema autentičnosti, pjesma pronalazi svoje mjesto, a s njom i Zdenka – u punom krugu, između sjećanja i sadašnjosti.
Ružin cvijet kao ogledalo vremena i žene
Nova pjesma Zdenke Kovačiček ne funkcionira samo kao hommage Slavici Maras, nego i kao razgovor između dviju stvaralica koje su kroz različite generacije dijelile isti pogled na svijet. Njihova suradnja oduvijek je bila spoj ironije i nježnosti, duha i otpora, pa Ružin cvijet u tom smislu nastavlja istu misao koju su prije nosile Frka i Konstatacija jedne mačke.
Zdenkin glas u ovoj pjesmi više ne upozorava ni ne prkosi, on jednostavno svjedoči. U njemu se osjeća iskustvo žene koja je preživjela i preispitala svako svoje razdoblje, ali i zadržala onu zaraznu lakoću zbog koje je publika i danas prati. Glazbu potpisuje Zvonimir Bajević, a produkcija i aranžman nose potpis dvojca koji zna prepoznati Zdenkin ritam i humor. Spot Dinka Čvorića Doringa nadopunjuje pjesmu vizualnim tonom – jednostavnim, urbanim, s blagim dodirom ironije, baš onako kako Zdenka živi i pjeva.
U Ružinom cvijetu zrcali se vrijeme koje je prošlo i žena koja ga je odlučila preživjeti na svoj način. To nije povratak, nego nastavak. Pjesma se čuje kao šapat nečega što je dugo čekalo, i kao glas koji zna da više nema što dokazivati.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.