Povijesni trenutak za Hrvatsku: Zagreb u utrci za najveće sportsko natjecanje gluhih na svijetu!
Zagreb se upravo upisuje u povijest. Hrvatska metropola službeno je kandidat za domaćinstvo Ljetnih deflimpijskih igara 2029., sportskog spektakla koji okuplja najbolje gluhe sportaše svijeta. Ako uspije, Zagreb će ugostiti oko 3.500 sportaša iz više od 100 zemalja, a ukupno će se u gradu očekivati između 6.000 i 7.000 sudionika, trenera, medija i navijača – potencijalno najveći broj u povijesti Igara.
No, ove Igre nisu samo brojke i medalje. One su priča o inkluziji, jednakosti i održivosti, o tome da sport spaja i nadilazi barijere. Zagreb već sada ima sve preduvjete: 11 sportskih borilišta unutar svega sedam kilometara, modernu zračnu luku udaljenu dvadeset minuta i javni prijevoz koji osigurava lakoću kretanja za sve sudionike. Obnova sportskih objekata je osigurana, a fokus ulaganja je na sportaše i pristupačnost – nema nepotrebne gradnje, samo funkcionalnost i održivost.
„Ovo je povijesna prilika ne samo za gluhe sportaše, već i za cijelu Hrvatsku,“ istaknuo je predsjednik Hrvatskog sportskog saveza gluhih, Oliver Lušić. „Pokazat ćemo da smo zemlja koja cijeni jednakost, inkluziju i sport, i upisat ćemo se na kartu velikih međunarodnih događanja.“
U 12 dana natjecanja Zagreb bi oživio 21 sportsku disciplinu – od atletike i plivanja, preko nogometa, košarke i rukometa, do taekwondoa, hrvanja i tenisa. Grad bi se transformirao u pravi olimpijski epicentar, pri čemu bi se posebna pažnja posvetila ekologiji i održivosti: kružno gospodarstvo, smanjenje emisija i privremena reciklirajuća rješenja postavili bi nove standarde za svjetske manifestacije.
Socijalni i gospodarski učinci kandidature također su ogroman potencijal. Igre će potaknuti turizam, unaprijediti obrazovne programe i promovirati znakovni jezik. Dugoročno, nasljeđe Igara vidjet će se kroz povećano uključivanje gluhe djece u sport, jačanje inkluzivnosti i novu energiju u hrvatskom društvu.
Ako Zagreb 2029. postane domaćin, Ljetne deflimpijske igre neće biti samo sportski događaj – bit će pokret koji spaja, osnažuje i inspirira. Hrvatska će svijetu pokazati da jednakost i inkluzija nisu samo riječi, nego stvarnost koja se osjeća… i čuje.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.