Koliko ljudi je do sada otkrilo čuda Mediterana? Art Explora u Rijeci privukla 8000 posjetitelja
Rijeka je ovih dana postala središte kulturnih doživljaja kakvih se rijetko pamti. U grad je uplovio Art Explora Festival – međunarodni projekt koji na prvom brodu-muzeju putuje svijetom s misijom da umjetnost i kulturu približi svima. Od trenutka kada je brod usidren na Gatu Karoline Riječke, interes javnosti ne prestaje rasti: do danas ga je posjetilo više od 8000 ljudi, a do 20. rujna posjetitelje očekuje raznolik program koji spaja umjetnost, glazbu, film i nove tehnologije.
Festival je zamišljen kao otvorena pozornica koja se proteže od broda do riječkih muzeja i javnih prostora. Na gornjoj palubi broda posjetitelji ulaze u jedinstveno audio putovanje kroz raznolikost Mediterana, dok unutrašnjost nudi iskustvo virtualne stvarnosti pod nazivom Čuda Mediterana, nastalo u suradnji s Ubisoftom. Zahvaljujući ovoj imerzivnoj tehnologiji, moguće je zaviriti u antičku Atenu, Aleksandriju ili Veneciju, a sve to unutar nekoliko koraka.
No Art Explora u Rijeci ne zaustavlja se na digitalnim doživljajima. Pod kustoskim vodstvom Branke Benčić program uživo nosi naslov Iza plime i istražuje povezanost mora, mitologije i suvremenih društvenih pitanja. Riječ je o nizu razgovora, radionica, projekcija i performansa koji se bave emancipatorskim ženskim glasovima, antičkom baštinom, arhivskim filmovima, ali i pitanjima ekologije i klimatskih promjena. Time festival otvara prostor dijalogu između prošlosti i sadašnjosti, osobnog i kolektivnog iskustva.
Glazbeni i izvedbeni program donosi raznolika imena – od grčkog sastava Koza Mostra i dueta DuOud, preko domaćih bendova The Siids i ABOP, do umjetnika i kolektiva poput Vincenta Meessena, Ivana Marušića Klifa, Damira Bartola Indoša i Tanje Vrvilo. Publiku očekuju koncerti, multimedijalne instalacije i performansi koji pomiču granice uobičajenog festivalskog iskustva. Poseban interes privlače projekti poput Propulsora – Partiture za brod Galeb i Ephemeral Gardena, dok Kuća ekstremnog muzičkog kazališta nudi sasvim drugačiji pogled na glazbeni izraz.
Filmski program donosi intrigantne projekcije, uključujući Ultramarine belgijskog umjetnika Vincenta Meessena te selekciju Mahnito more karbona s radovima Pedra Coste, Ivana Martinca, Damira Očka i kolektiva The Otolith Group. Paralelno se u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti mogu razgledati radovi Tine Gverović i Jumane Manne, dok Muzej grada Rijeke ugostio video instalacije Lale Raščić i Renate Poljak.
Završni vikend festivala posvećen je međunarodnoj inicijativi Oceanski vikendi, koja u sklopu UN-ova Desetljeća znanosti o oceanu za održivi razvoj povezuje umjetnike, znanstvenike i publiku u razgovoru o budućnosti mora. Riječki program uključuje dijalog o Jadranu kao zajedničkom dobru te rasprave o povezanosti zvuka, ekologije i umjetničkog izraza.
Art Explora Festival u Rijeci pokazuje kako kultura može biti dostupna, uzbudljiva i inkluzivna. Brod-muzej, muzeji, pozornice i ulice grada pretvoreni su u mrežu susreta i razmjene ideja, a Rijeka je na nekoliko dana postala prava luka imaginacije – mjesto gdje umjetnost ne poznaje granice, već povezuje ljude i otvara nove horizonte.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.