Filmske čarolije pod zvijezdama: zašto je ljetno kino u Motovunu nezaobilazni događaj ljeta
Postoje mjesta na kojima film nije samo projekcija na platnu, već gotovo mitsko iskustvo koje se urezuje u pamćenje svim osjetilima. Motovun je jedno od takvih mjesta. Kad padne noć, a zidine tog istarskog gradića utihnu pod ljetnim nebom, započne čarolija — filmska, emotivna, gotovo svemirska. Ljetno kino u Motovunu, koje se ovog srpnja vraća nakon prošlogodišnje premijere, više je od običnog kulturnog događaja. To je hommage vremenu, prostoru i svima nama koji u kinu ne tražimo samo priču, nego i mjesto pripadanja.
Od 25. do 26. srpnja, vrt unutar motovunskih zidina pretvara se u najposebnije kino u Hrvatskoj — ono bez stropa, ali sa zvjezdanim svodom. Dva dana. Dva filma. Bez karata, bez glamura, ali s nečim puno dragocjenijim: istinskom strašću prema filmu i prostoru koji diše kulturu.
Prve večeri, 25. srpnja, prikazuje se SIRAT, hipnotično djelo španjolskog redatelja Olivera Laxea. Ovaj film, koji je Cannes napustio s Nagradom žirija i podijelio kritičare diljem svijeta, nije film koji ćete samo pogledati — to je film koji će vas preobraziti. Mistično putovanje kroz pustinju, techno trans, egzistencijalna tjeskoba i vizualna raskoš spojeni su u priču o ocu i sinu koji traže izgubljenu kćer. No umjesto odgovora, pronaći će nešto dublje — i tamnije. SIRAT ne nudi utjehu. On nas suočava s nelagodom. I upravo u tome leži njegova snaga. To je film koji se ne zaboravlja.
Večer kasnije, 26. srpnja, gledamo FIUME O MORTE!, film koji je domaću publiku bacio u trans i učinio da zaboravimo što sve dokumentarac može – i smije – biti. U režiji Igora Bezinovića, riječki “ratni eksperiment” Gabrielea D’Annunzija postaje punkerski, anarhični vrtlog ludila kroz koji se publika provlači uz poeziju, kokain, mitove i megafone. Film koji, unatoč povijesnoj tematici, djeluje kao savršeno ogledalo sadašnjeg trenutka. Eksplozivan, vizualno nemiran i duhovito mračan, FIUME O MORTE! otvara pitanje slobode, manipulacije i romantizirane revolucije – ali s ironijom koja nam ne dopušta da zaspimo.
Obje projekcije održavaju se na otvorenom, među mirisima lavande i toplinom kamena, tamo gdje se kultura ne poslužuje na pladnju, već je poziv na sudjelovanje. Mjesta su besplatna, ali ograničena – jer u Motovunu film nije spektakl za mase, nego intimni ritual zajedničkog gledanja, disanja i osjećanja.
Ako ovog ljeta tražite doživljaj koji je istovremeno kontemplativan i uzbudljiv, urbano angažiran i duboko mediteranski, Ljetno kino Motovun je vaše odredište. Jer neke se priče ne gledaju na Netflixu. Neke se gledaju pod zvijezdama, dok negdje u daljini crkveno zvono otkucava vrijeme koje se, barem na tren, zaustavilo.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.