Stoljeće stila i strasti: Kako je hotel Esplanade učinio Zagreb glamuroznim srcem Europe
U gradu gdje povijest šapuće s pročelja zgrada, a elegancija ima svoju stalnu adresu, sinoć je svečano ispisano novo poglavlje – ono koje slavi sto godina bezvremenske ljepote, luksuza i gostoljubivosti. Zagrebačka Esplanade, simbol profinjenosti i svjetskog šarma, obilježila je svoj veličanstveni jubilej onako kako i priliči instituciji njezina kalibra – spektakularno, senzualno i s neodoljivom dozom nostalgije.
Večer je bila oda svemu onome što Esplanade jest – ikoni stila, čuvarici kulturnog identiteta i mjestu gdje prošlost i budućnost elegantno piju šampanjac pod istim nebom. Terasa Oleander, svjedok mnogih povijesnih trenutaka, sinoć je postala pozornica stoljeća, mjesto gdje su se sreli duh starog svijeta i vizija novog doba. Bila je to večer kada je Zagreb disao kao Pariz, sjajio kao Beč i pjevao kao Broadway.
Hotel koji je mijenjao sve – i ostao svoj
Od prvog dana 1925. godine, kada je otvorena kako bi ugostila putnike luksuznog Orient Expressa, Esplanade nije bila samo mjesto za noćenje. Ona je bila – i ostala – destinacija. Njezini hodnici pamte glamurozne balove, diplomatske susrete, filmske anegdote i susrete svjetskih ikona, od Josephine Baker do princa Alberta. Esplanade je bila mjesto gdje se odlučivalo, stvaralo i slavilo, a pritom se nikada nije odrekla svojeg šarma.
Sto godina kasnije, Esplanade je i dalje epicentar profinjenosti – točka gdje se susreću visoka moda, velika imena i još veće emocije. Upravo zato nije ni čudo da je proslava njezina stoljeća bila sve samo ne obična večer.
Svečana večer koja je ispričala priču desetljeća
Uz kreativno vodstvo Krešimira-Tadije Kapulice, proslava je bila osmišljena kao emocionalno putovanje – od mirisa prošlih vremena do svjetlucavih vizija budućnosti. Vizualni spektakl, arhitektonska raskoš i kazališna dramaturgija spojili su se u jedinstven doživljaj. I baš kao i svaka noć u Esplanadi, i ova je nosila potpis stila.
Kabaretski segment Cabaret Orient Express, operna čarolija Tamare Rađenović, šlagerski povratak Dine Antonića i kazališni štih Komedije pretvorili su večer u luksuznu razglednicu iz nekog filma snimljenog na granici stvarnosti i sna. Gosti nisu samo gledali – sudjelovali su, slavili, pamtili.
Luksuz na tanjuru – i u svakom detalju
Za kulinarski dio čarolije bila je zaslužna chefica Ana Grgić Tomić koja je na tanjuru spojila francusku senzibilnost, hrvatsku tradiciju i umjetničku preciznost. Poširane kamenice, guščja jetra, tartufi i autorski deserti zabljesnuli su na bijelom porculanu jednako moćno kao večernje toalete na gostima.
Naravno, nijedna priča o Esplanadi ne može proći bez štrukli – i oni su bili tu, tihi svjedoci vremena, jednako savršeni kao i prije pedeset godina.
Riječima se slavi prošlost – i piše budućnost
Govori koje su održali Ivica Max Krizmanić, Martina Bienenfeld i ministar Tonči Glavina nisu bili protokolarne rečenice – bili su hommage svim ljudima koji su Esplanadi dali dušu: konobarima, sobaricama, kuharima, upravi, gostima. Svi oni ugradili su djelić sebe u ovu instituciju koja danas, sto godina kasnije, stoji ponosno kao simbol kontinentalne elegancije na svjetskoj razini.
„Obilježavanje 100. obljetnice hotela Esplanade nije samo proslava jednog stoljeća povijesti, već i priznanje svima koji su svojim radom i strašću oblikovali ovaj hotel u simbol zagrebačkog, hrvatskog i europskog hotelijerstva. Zahvaljujem svim našim zaposlenicima, partnerima i klijentima koji su svojim angažmanom i povjerenjem omogućili da Esplanade ostane mjesto susreta povijesti, kulture i luksuza. Ova proslava potvrda je naše predanosti izvrsnosti i gostoljubivosti te želje da i u budućnosti budemo ponosni čuvari tradicije i inovacija u srcu Zagreba.“, izjavio je Ivica Max Krizmanić, generalni direktor hotela.
„Zagreb ne bi bio isti bez Esplanade. Njezin značaj nadilazi turizam – ona oblikuje imidž grada kao sofisticirane, otvorene i kulturno bogate destinacije. Ona je inspiracija za sve ono što tek dolazi, a posebno za one koji se bave hotelijerstvom i turizmom.“, istaknula je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba.
„Stoljeće postojanja hotela Esplanade predstavlja više od obljetnice jednog hotela – to je jubilej koji simbolizira razvoj i rast hrvatskog turizma kroz prizmu izvrsnosti, autentičnosti i svjetskih standarda. Esplanade je odavno nadrasla granice hotela – ona je postala međunarodni ambasador hrvatskog gostoprimstva i vrhunske usluge. Zahvaljujući ovakvim institucijama, Hrvatska se ne prepoznaje samo kao zemlja prirodnih ljepota, već i kao destinacija profinjenog urbanog i kulturnog doživljaja.“ – izjavio je Tonči Glavina, ministar turizma i sporta Republike Hrvatske.
Gosti koji stvaraju atmosferu – i čine Zagreb metropolom
Na slavlju su se, među ostalima, pojavili Ana Radišić, Zdenka Kovačiček, Tony Cetinski, Iva Šulentić, Mia Begović i mnogi drugi – ne samo kao uzvanici, već kao zaljubljenici u ono što Esplanade predstavlja. Njihova prisutnost nije bila samo potvrda prestiža događaja, već i dokaz da je Esplanade srce Zagreba koje kuca u ritmu svojih ljudi.
Večer za pamćenje – ali i za budućnost
Dok su posljednji tonovi glazbe nestajali pod zvjezdanim nebom, a svjetla treperila po fasadi koja pamti cijelo stoljeće elegancije, jedno je bilo jasno: Esplanade nije tek slavila svoj rođendan. Ona je slavila sve ono što Zagreb može biti – i već jest.
Jer u Esplanadi se ne dolazi samo zbog kreveta s baldahinom, savršeno serviranog tanjura ili vrhunskog vina. Dolazi se zbog osjećaja da ste dio nečeg većeg – priče koja traje, i koja se ne zaboravlja.
A ako je prošlih sto godina bilo ovako očaravajuće, jedno je sigurno – Esplanade tek počinje.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.