Moda sa oh la la efektom: U proljetnoj kolekciji francuskog brenda Rouje niže se hit do hita
Trendovi dolaze i odlaze, no mala cvjetna haljina je vječna.
04 svibnja 2023
04 svibnja 202319:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Pariški stil još uvijek ne izlazi iz mode. Modna estetika zanosnih Francuskinja prije nekoliko je godina u potpunosti zaludjela svijet. Zahvaljujući francuskim modnim influencericama i modnim brendovima koji kroz modu dočaravaju život na pariškim ulicama, i u 2023. je itekako popularna.
Pariški stil prečac je do ultimativne ženstvenosti kad je moda u pitanju
Jedan od najpopularnijih francuskih malih brendova je Rouje, koji svoj vrtoglavi uspjeh može zahvaliti kreativnoj direktorici i osnivačici Jeanne Damas.
Jeanne je jedna od najpoznatijih francuskih modnih ikona novijeg doba, čiji stil kopiraju žene diljem svijeta.
Brend Rouje iz sezone u sezonu donosi bezvremenske komade pune ženstvenosti i nostalgije uz koje svaka žena može izgledati kao zvijezda nekog vintage francuskog filma.
Za razliku od skandinavske i američke mode, francuski brendovi fokusirani su na krojeve koji laskaju ženskoj figuri te ističu senzualnost, bez neukusnog pretjerivanja.
Iz nove kolekcije brenda Rouje
Proljetna kolekcija brenda Rouje za 2023. godinu iznimno je elegantna, puna klasičnih komada koji nemaju rok trajanja.
Slip haljine s bretelama ključni su komadi proljetne kolekcije s potpisom Rouje, kao i haljine do koljena s kratkim, retro rukavima i visokim prorezima, po čemu je ovaj brend prepoznatljiv.
Iz nove kolekcije brenda Rouje
Vodi me u St. Tropez
Trendi francuski brend koji se često poziva na četrdesete, šezdesete i sedamdesete godine prošlog stoljeća, u aktualnoj sezoni vraća pepita uzorak i capri hlače.
Iz nove kolekcije brenda Rouje
Hlače koje otkrivaju gležnjeve odlično pristaju uz fine bluze i kratke, strukirane jakne od materijala idealnih za svježa proljetna jutra. Minice i kardigani još su jedna dobitna kombinacija ovog hit pariškog brenda.
Iz nove kolekcije brenda Rouje
Povratak točkica
Točkasti uzorak je nekoliko godina izbivao sa scene, no Rouje smatra kako je vrijeme za veliki povratak. Haljine, bluze i suknje s ovim damskim uzorkom će prema predviđanju brenda Rouje, ponovno osvojiti gradski asfalt.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Nakon nekoliko godina šutnje, Bazaar Zagreb ponovno otvara svoja vrata – i to u prostoru koji već sam po sebi ima puls grada. Tvornica kulture, mjesto brojnih koncerata, susreta i noći koje su ostale u kolektivnom pamćenju, 19. listopada ponovno će postati središte svega što čini Zagreb živim. Od 11 do 19 sati ondje će se ispreplitati mirisi, boje, teksture i ljudi, u atmosferi koja podsjeća na neka ranija vremena kada je grad disao sporije, ali jače.
U gradu koji se sve češće ponavlja, pet dizajnerica ponovno dokazuje da domaća moda još uvijek ima puls. „Prokletnice vol. 2“ nisu tek modni događaj, nego eksperiment koji preispituje granice između tržišta i ideje, između kupovine i umjetnosti. Nakon što su prošle godine zauzele zagrebačku Klet, ove se jeseni sele u Holographik Space, mjesto koje već ima status točke gdje se energija nezavisne scene pretvara u atmosferu zajedništva i estetike.
Zagreb ovog listopada ponovno postaje epicentar održive mode – 25. i 26. listopada u Studiju Katran održava se popularni Vintage & Preloved Sale, događaj koji okuplja sve ljubitelje mode, retro estetike i jedinstvenih komada. Nakon što je osvojio gradove poput Beča, Berlina i Budimpešte, BeThrifty koncept vraća se u hrvatsku metropolu s tisućama odjevnih predmeta kojima se daje drugi život.
Zima više nije izgovor za odustajanje od stila. Domaći dizajner Aleksandar Šekuljica, poznat po svom perfekcionizmu i osjećaju za detalje, predstavio je novu kolekciju zimskih jakni pod etiketom LEXALEX STUDIO – brendom koji jasno komunicira suvremeni luksuz kroz čistu estetiku i funkcionalan dizajn.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.