Jazz koji se diše zajedno: Janko Novoselić najavljuje prvi pravi organski jazz album i vraća nas u zlatno doba snimanja
U svijetu u kojem se glazba sve češće sklapa iz fragmenata, uz pomoć softverskih alata i naknadnih produkcijskih čuda, pojavio se netko tko nas nježno, ali odlučno podsjeća da srce glazbe i dalje kuca u živoj, neponovljivoj svirci. Janko Novoselić, cijenjeni hrvatski jazz bubnjar i istaknuto ime domaće instrumentalne scene, najavio je izlazak albuma Jazz Kvartet novim singlom Alone Together — pjesmom koja nije samo još jedna jazz obrada poznatog standarda, nego manifest jedne glazbene filozofije.
“Ovo je prvi pravi organski jazz album koji sam odlučio snimiti nakon više od 20 godina sviranja“, kaže Novoselić, a već pri prvom slušanju jasno je da to nije tek zgodna rečenica za PR. Ovo je zaista glazba koja diše. I to zajedno.
Kvartet u kojem, uz Novoselića na bubnjevima, sviraju i gitarist Elvis Penava, saksofonist Mario Bočić te kontrabasist Zvonimir Šestak, nije nastao iz potrebe za projektom — nego iz zajedničkog senzibiliteta. Njihovo shvaćanje jazza kao spontanog, komunikativnog i emocionalno otvorenog izraza pretočilo se u neobično hrabar, ali istovremeno i starinski način snimanja: sve je snimljeno uživo, u jednom take-u, bez slušalica, bez montaže, bez “popravljanja”. Glazba se dogodila jednom — i baš tako je i ostala.
“Snimali smo kao što su to radili naši jazz heroji pedesetih. Svi zajedno u istoj prostoriji. Ne da bi bilo savršeno, nego da bi bilo stvarno“, objašnjava Novoselić.
Singl Alone Together otvara vrata tog procesa. Riječ je o skladbi Arthura Schwartza i Howarda Dietza, koja je premijerno izvedena 1932. u brodvejskom mjuziklu Flying Colors, a jazz povijest pamti njezine interpretacije velikana poput Artieja Shawa i Cheta Bakera. No, kvartet u ovoj verziji ne pokušava rekreirati prošlost. Oni joj daju novo ruho — ono koje se ne boji tišine, koje ostavlja prostor za dah, i koje ne traži aplauz, već pažnju.
Cijeli projekt prožet je dosljednošću i posvećenošću detaljima. Novoselić se pojavljuje i kao producent te mikser, dok mastering potpisuje renomirani Stephen Marsh, poznat po analognom pristupu zvuku, a na čijem se popisu suradnji nalaze i Bob Dylan, Eric Clapton te Earth, Wind & Fire. Dizajn omota singla djelo je Ivana Klisurića, dok je live video za pjesmu — koji se može pogledati na YouTubeu — režirao Petar Milić sa svojom ekipom iz Hommage produkcije. Audio produkciju videa potpisuje Luka Grubišić Čabo.
U svijetu u kojem se lako zaboravi da glazba ne mora uvijek biti savršena da bi bila velika, Jazz Kvartet Janka Novoselića podsjeća nas na ono osnovno: na prisutnost, komunikaciju i zvuk koji se ne da izrežirati. Ovaj album nije samo hommage prošlosti, već i njezin suvremeni nastavak. Organski, sirov, iskren — Jazz Kvartet zvuči kao jazz koji ne možete pauzirati. Jer dok traje, vi ste dio njega.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.