Kako jedna fotografkinja hvata dušu Sarajeva – i mijenja pravila putničke fotografije zauvijek
Na putovanjima većina nas radi isto – stanemo ispred znamenitosti, nasmiješimo se i klik! Još jedna fotka za uspomenu. No, poznata lifestyle fotografkinja Rajna Raguž kao da igra prema potpuno drugačijim pravilima. Njezine fotografije s putovanja djeluju spontano, nenamješteno, a opet toliko promišljeno i estetski moćno. I baš zato osvajaju društvene mreže – jer u vremenu poziranja i filtera, Rajna odabire trenutak i emociju na uštrb umjetnog savršenstva.
Na svom nedavnom poslovnom putovanju u Sarajevo, umjesto klasičnih razglednica Baščaršije ili Vijećnice, Rajna je kameru okrenula prema detaljima koje mnogi i ne primijete – suvenirima na štandu koje je uklopila u svoj modni izričaj, izlozima dućana, lomu svjetla na fasadi ili jednostavno – sebi leđima okrenutoj kameri u prolazu.
“Iskreno – neke detalje isplaniram unaprijed, kao što su top lokacije za određene kadrove, ali kad sam tamo, prepustim se trenutku. Ne volim razvikane lokacije – ili ih fotografiram na svoj način, ili ih potpuno preskočim”, rekla nam je. Sve svoje prijatelje (koji su to željeli ) naučila sam kako fotografirati na putovanju – i to mobitelom. Jednom su prijateljice poslušale moj savjet i ustale se u pet ujutro i nastale su najljepše fotke. Zaista je šteta kada ste na nekoj divnoj lokaciji fotografirati se, primjerice, u podne!! Ponekad je to, naravno, neizvedivo, ali uvijek se možete poigrati sa svjetlom – onim koje se lomi na nekoj znamenitosti, ljudima koji užurbano prolaze ulicom, kadrovima koji su životni i koji izazivaju emociju“.
Rajna je dojmove s putovanja u Sarajevo podijelila u svojoj objavi na Instagramu gdje piše kako voli „pustiti da je kadar sam pronađe“. Ne planira puno, ne pozira – samo osjeti trenutak, izvuče mobitel iz džepa i klikne. Tako jednostavno, a tako efektno.
A koji mobitel to koristi? Odgovor je – Xiaomi 15 Ultra
Rajna je ambasadorica najnovijeg Xiaomi premium modela koji donosi revoluciju u mobilnoj fotografiji zahvaljujući suradnji s legendarnom Leicom. Četiri moćne leće pokrivaju sve moguće kadrove – od portreta do pejzaža, dok Leica filteri daju onaj karakteristični šarm i dubinu bojama koje bi i profesionalne kamere teško uhvatile.
„Profesionalna oprema koju kao fotografkinja imam je teška i ne mogu je uvijek nositi sa sobom, a posebice to nije izvedivo na putovanjima. No, zato je sa mnom uvijek Xiaomi 15 Ultra. Kad imaš dobru kameru u džepu, možeš stvoriti čuda“, priznaje Rajna.
I sudeći po njezinim fotkama iz Sarajeva – možemo samo potvrditi: Rajna ne slika samo mjesta, ona priča priče. I to kroz objektiv jednog pametnog telefona.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
Xiaomi je nedavno predstavio svoj najnapredniji robotski usisavač Robot Vacuum 5 Pro, inteligentnog kućnog asistenta koji svakodnevno održavanje doma podiže na razinu potpuno nove sofisticiranosti.
Zimski dani imaju neku posebnu čar, onu koja se ne može opisati samo svjetlucavim lampicama i mirisom cimeta. To je čar trenutaka provedenih s ljudima koje volimo, dok zajedno hodamo i istražujemo skrivene kutke gradova ili jednostavno uživamo u prirodi obasjanoj blagim zimskim suncem.
Kad se jutro polako razlije po Zagrebu, grad se budi u ritmu između snova i stvarnosti, a život postaje kolekcija trenutaka koji zaslužuju da ih zabilježimo. Upravo u tim prvim zrakama sunca, gdje svaka ulica skriva svoju priču, započinje mali dnevni ritual Dubravke i Donovana, spoj stila, slobode i elegancije. Njihova nova Fiat Grande Panda nije samo automobil; ona je pokretni dnevni boravak, svjedok svakog osmijeha, svakog pogleda i svakog mirisa grada koji se otkriva korak po korak. U HELLO! duhu, tu svakodnevicu pretvaramo u lifestyle, gdje moda, gastronomija, urbana avantura i elegancija vožnje postaju trenuci koji nadilaze običan dan i pretvaraju ga u priču koju vrijedi ispričati.
Luksuz je dugo bio sinonim za sjaj, visoki sjaj. Za komade koji blistaju pod reflektorima, za etikete koje se prepoznaju i prije nego što primijetiš sam proizvod. No posljednjih godina dogodila se tiha revolucija: ljudi su počeli otvarati prozore svojih života i dopuštati svježem zraku da promijeni pravila igre. Novi luksuz više nije ekskluzivan, nego uključiv. Nije bučan, nego smiren. Nije nešto što posjeduješ da bi impresionirao svijet, nego da bi olakšao život sebi. Jednostavnost je postala cool. I to ne kao trend, nego kao filozofija.
Internet je danas poput šarma na prvom spoju. Može djelovati očaravajuće, glatko i dotjerano izvana, ali čim shvatiš da je sve samo scenografija i prazna retorika, gubiš interes. Nema ništa privlačnije od veze u kojoj su stvari jasne, u kojoj je sve izrečeno bez muljanja, bez “vidjet ćemo”, bez šarenih fraza koje zvuče lijepo, ali ne znače baš ništa.
Savršeno izbrušeni smijeh na Instagramu, nedjeljni stol pun avokada koji se u stvarnosti već pretvorio u mrzovoljnu smeđu pastu, te “spontana” fotografija s plaže iza koje stoji dvadesetak pokušaja i jedan izgorjeli nos. Čini se da smo svi zajedno odigrali jednu dugačku predstavu idealnog života, ali publika se polako razilazi. Danas je u modi nešto sasvim drugačije. Novi luksuz je kada se više ne trudimo izgledati luksuzno.
U svijetu u kojem su marketinške parole ponekad jednako glasne kao sportski komentatori koji prenose finale, generacija Z i milenijalci mirno su podigli ruku i rekli: dosta nam je buke. Prestali su se paliti na prazna obećanja i „sjajne“ kampanje koje sjaje samo do trenutka kada otvoriš kutiju i vidiš da unutra zapravo nema ničega osim puno plastike i još više razočaranja.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.