Što ostaje nakon glamura? Vrijeme je za održive evente bez otpada
Povodom Svjetskog dana zaštite okoliša, zagrebačka marketinška agencija Alert poziva na održiviji pristup organizaciji događanja i na odgovorno upravljanje otpadom nakon evenata. Agencija Alert je članica prestižnog europskog udruženja najboljih event agencija 27 names i poznata je po savršeno produciranim događanjima koje organizira za brojne tvrtke kao što su Beiersdorf, Chanel, Henkel, HP Inc., Keune, Swarovski, Veuve Cliquot i mnogi drugi.
Event industrija se oslanja na visoku estetiku, vizualnu dojmljivost prostora, scenografiju i snažna brend iskustva. No, nakon blještavih događanja svi ti materijali, ploče, paneli i znakovi koji služe prenošenju poruka brenda najčešće završe kao otpad. Alertova inicijativa za odgovorno gospodarenje otpadom nakon velikih događanja je prva takve vrste u Hrvatskoj, a strukturirani program recikliranja materijala za brendiranje događanja zasad još ne postoji.
Iza glamura, stvarna briga za okoliš
Alert, u suradnji s dugogodišnjim poslovnim partnerom za brendiranje događanja, postavlja nove standarde na tržištu i posvećuje veliku pažnju odgovornom zbrinjavanju vizualnih materijala koji se koriste na eventima. Konstrukcije od metala, drva i plastike se ne bacaju, već se stalno iznova koriste na eventima. Osim toga, svi se brendirani materijali izrađeni od polipropilena i drva nakon događanja pažljivo prikupljaju i šalju u specijaliziranu tvornicu u Italiji na daljnju obradu i reciklažu. Umjesto da završe kao otpad na odlagalištu, ovi materijali dobivaju novu namjenu i postaju dio kružne ekonomije.
“Event industrija jedan je od većih potrošača resursa, od velike količine električne energije potrebne za tehničku produkciju, do privremenih instalacija izrađenih od drva, metala i plastike koje se često koriste jednokratno,” izjavila je Lana Bedeković Rosandić, osnivačica i direktorica agencije Alert.
“Upravo zato naša odgovornost kao agencija nije samo kreativna i produkcijska – ona je i društvena. Promicanje održivosti na eventima više nije opcija, nego nužnost. Održivim pristupom, od reciklažnih materijala do energetski učinkovitih rješenja, možemo značajno smanjiti negativan utjecaj na okoliš i postaviti standarde koje će industrija slijediti.”
Uvođenjem ekološki odgovornih praksi u event industriju, poput pažljivog upravljanja otpadom i smanjenja potrošnje resursa, moguće je značajno umanjiti negativan utjecaj na okoliš. U tom kontekstu, korporacije sve češće postavljaju jasna očekivanja kada je riječ o održivosti svojih partnera i dobavljača. Održivost više nije dodatna vrijednost, već temeljna pretpostavka za ozbiljno i dugoročno odgovorno poslovanje. Sustavna briga o resursima, otpadu i onome što ostaje iza nas postaje ključna, ne samo za dobrobit društva, već i za stabilnost i relevantnost poslovnog modela u budućnosti.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.