Peto izdanje Greencajt festivala, održano od 21. do 23. svibnja na Zagrebačkom velesajmu, okupilo je preko 3000 posjetitelja tijekom tri dana ispunjena s više od 30 predavanja, panela i inspirativnih priča. Više od 60 predavača, stručnjaka iz regije i svijeta, govorilo je o ključnim izazovima i rješenjima za održivu budućnost – uz jasan zajednički zaključak: održivost više nije opcija, već zajednička odgovornost. Zadnji dan Greencajta chef Nick Curtin vlasnik restorana s Michelinovom zvjezdicom za održive prakse, u svom masterclassu From Waste to Worth: Masterclass from Denmark!, predstavio je filozofiju plot dininga – gdje svako jelo priča priču o porijeklu, održivosti i odgovornosti.
„U Alouetteu vjerujemo da održivost nije samo pitanje planeta, već prije svega – ljudi. To je briga, razumijevanje i podrška koju svakodnevno živimo. Naš model počiva na četiri stupa: svrsi, planetu, ljudima i profitu. Suradnjom s lokalnim farmerima, radom u skladu sa sezonom i potpunim iskorištavanjem namirnica gradimo sustav u kojem svi dobivaju – farmeri, gosti, planet i naši zaposlenici.“, rekao je Curtin.
Na panelu Dalmatinska marenda, slavonska crna svinja, istarske masline powered by Hrvatska turistička zajednica, Cristina Vojić Krajcar, marketing manager Turističke zajednice Istarske županije, i Ivana Jurić, direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, razgovarale su o autentičnosti kao temeljnom principu održivog turizma i važnosti povezivanja lokalne hrane, kulture i identiteta.
Snažnu poruku publici uputili su i sudionici panela “Rethink Food: The Taste of Zero Waste” – Daniel Šitum (Kaufland), prof. Niels Heine Kristensen, Elena Wolsperger Dolezil (Dukat) i Antonio Matušan (Crumbs.hr) – predstavivši prakse u kojima se hrana promatra kao resurs, a ne otpad.
Greencajt je i ove godine okupio niz međunarodnih lidera i inovatora koji su podijelili svoja znanja i vizije o održivoj budućnosti. Jedno od najzapaženijih predavanja održala je britanska aktivistica, poduzetnica i bivši supermodel Lily Cole, koja je govorila o povezanosti ekologije, ljudskih prava i društvenih promjena, naglašavajući važnost osobne odgovornosti u vremenu globalnih kriza. Inspirativno predavanje održala je i Sara Riis-Carstensen, globalna stručnjakinja za brend strategiju i bivša kreativna direktorica LEGO-a, u kojem je opisala put transformacije ovog legendarnog brenda prema održivom poslovanju.
Christoph von Toggenburg govorio je o ulozi empatije i društvene odgovornosti u održivom liderstvu. Brett StClair prikazao je kako umjetna inteligencija može pridonijeti razvoju učinkovitijih i otpornijih sustava. Damiano Cerrone, europski urbanist i inovator, predstavio je gradove budućnosti oblikovane po mjeri čovjeka. Ditte Revsbæk Hansen, globalna direktorica održivosti JYSKa, izložila je skandinavski model primjene održivosti u maloprodaji. Christophe Hansen, zastupnik u Europskom parlamentu, približio je novu europsku strategiju održive poljoprivrede i prehrambene sigurnosti, a danska eko-influencerica Signe Wenneberg podsjetila je publiku da održivost počinje s pojedincem – kroz svakodnevne odluke koje oblikuju zajedničku budućnost.
Ove godine lansiran je prvi Greencajt Film festival, održan u partnerstvu s Raiffeisen bankom. Tijekom dva dana, čak 80 pažljivo odabranih dokumentarnih i autorskih filmova približilo je publici globalne ekološke izazove, inovativna društvena rješenja i inspirativne priče pojedinaca koji mijenjaju svijet.
Ključna poruka petog izdanja Greencajt festivala je da održivost nije prolazan trend, već jedini održiv put naprijed – onaj koji zahtijeva suradnju, ravnotežu i dugoročnu predanost svih dijelova društva. U vremenu ubrzanih klimatskih, društvenih i tehnoloških promjena, ključni su otvoren dijalog, zajedničko traženje rješenja i konkretno djelovanje. Greencajt ostaje upravo to – prostor u kojem ideje postaju inicijative, a riječi prerastaju u djela.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.