Svjetski poznata aktivistica Lily Cole poručila je: ‘Budi promjena koju želiš vidjeti!’
Drugi dan Greencajt festivala, najvećeg regionalnog događanja posvećenog održivosti istaknula se britanska aktivistica, poduzetnica i bivši supermodel Lily Cole.
Na inspirativnom predavanju „Who Cares Wins“, s publikom je podijelila vlastita razmišljanja i projekte vezane uz ekologiju, ljudska prava i društvenu odgovornost. Govorila je o nastanku svoje globalno poznate knjige i podcasta, o osobnoj motivaciji, važnosti održivosti te pozvala na veću osobnu i kolektivnu odgovornost u suočavanju s globalnim izazovima. „Kad god krenem razmišljati negativno, tražim rješenja, ljude koje mogu podržati i načine kako pomoći – jer budućnost planeta ovisi o svima nama. Svakim svojim izborom sudjelujemo u sustavu i ‘glasamo’ za vrijednosti koje podržavamo. Imamo sreću što dijelimo ovaj planet, a naš najveći zadatak je biti svjesni, povezani i pružati podršku jedni drugima. Ukratko: budi promjena koju želiš vidjeti.“
Povjerenik Europske komisije za poljoprivredu Christoph Hansen, u iznimno zanimljivom predavanju Ekskluzivno iz Bruxellesa: što Europa planira jesti i proizvoditi? pod pokroviteljstvom Europske komisije, predstavio je novi smjer europske poljoprivredne politike. Tijekom razgovora na pozornici mu se pridružio i David Vlajčić, potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, koji je naglasio važnost modernizacije sektora: “Poljoprivreda je tvornica na otvorenom koja zahtijeva reforme i održive prakse. Vizija europske poljoprivrede u potpunosti je usklađena s našim planovima za Hrvatsku,” poručio je Vlajčić.Ditte Revsbæk Hansen, globalna direktorica održivosti JYSKa, na predavanju A Great Offer for Generations: Održivost na skandinavski način predstavila je strategiju kojom ovaj danski trgovački lanac povezuje skandinavski dizajn i kvalitetu s brigom za budućnost – kroz ambiciozne klimatske ciljeve, ekološke inovacije i održive prakse duž cijelog lanca vrijednosti.
Treći dan festivala započeo je predavanjem Signe Wenneberg, poznate danske influencerice i pionirke održivosti, koja je na predavanju “Green living hacks: kako to rade Danci” pokazala kako svakodnevni izbori – od hrane i odjeće do otpada i energije – mogu značajno pridonijeti zaštiti okoliša i jačanju cirkularne ekonomije.
„Nitko ne može učiniti sve, ali svatko može učiniti nešto. Male, dosljedne akcije pojedinaca i zajednica imaju moć potaknuti velike promjene – to u Danskoj nastojimo živjeti svaki dan, birajući održiva rješenja u svakodnevnom životu. Vrijeme je da napustimo linearno razmišljanje i prigrlimo principe kružne ekonomije: reciklirajmo, kupujmo manje i pametnije te djelujmo zajedno za održivu budućnost koju stvaramo svakim svojim izborom“, poručila je Wenneberg. Autentičnost kao alat održivog turizma bit će tema panela “Dalmatinska marenda, slavonska crna svinja, istarske masline – kako autentičnost preoblikuje hrvatski turizam” powered by Hrvatska turistička zajednica, na kojem sudjeluju predstavnice turističkih zajednica iz Istre, Dalmacije i Slavonije.
Ekskluzivu za kraj donosi chef Nick Curtin, vlasnik restorana Alouette s Michelinovom zvjezdicom za održive prakse, koji će u masterclassu “From Waste to Worth: Masterclass from Denmark!” pokazati kako vrhunska kuhinja može biti lokalna, luksuzna – i održiva.
Z
Ovogodišnje, peto izdanje Greencajta trebala je zatvoriti glazbena diva Nina Badrić, ali zbog vremenskih uvjeta koncert je otkazan! Više o Greencajt festivalu pronađite na www.greencajt.hr.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.