Od tajanstvenih morskih svjetova do posljednjih čuvara divljine – počinje prvi Greencajt Film Festival
Greencajt Film Festival održat će se 21. i 22. svibnja na Zagrebačkom velesajmu, u vanjskom prostoru Paviljona 13. u sklopu Greencajt festivala. Zahvaljujući partnerstvu s Raiffeisen Hrvatska, publiku očekuju dva dana ispunjena nagrađivanim dokumentarnim i autorskim filmovima – njih čak 80! Od očaravajućih prirodnih krajolika, drevnih plemena i njihovih kultura do priča o inovatorima koji pomiču granice – svaki film donosi novu perspektivu i nadahnuće, a ulaz je besplatan.
Greencajt Film Festival pružit će vam priliku da zaronite u oceanske dubine, šetate po divljim prašumama, upoznate inovativne projekte budućnosti i otkrijete autentične priče drevnih kultura koje nestaju. Od tajanstvenih morskih svjetova i borbe protiv zagađenja oceana, preko posljednjih čuvara divljine prašuma, do heroja koji inovacijama spašavaju naš planet – svaka filmska priča donosi novu perspektivu i nezaboravno iskustvo.
Filmovi poput “Plaža bez filtera”,“Hazel, čuvarica oceana“ i “Koale 911” istražuju posljedice ljudskog djelovanja na prirodu, napore pojedinaca i zajednica u njenom očuvanju. Film „Duh iz šume“, režiran od strane Jamieja Jonesa, dobitnika BAFTA nagrade, vodi nas u rumunjski gradić Nucșoara, gdje stoljetna bukova stabla svjedoče o suživotu ljudi i prirode. Filmovi će vas odvesti i u srce Amazonije, Konga i Bornea, među posljednje čuvare divljine, kao što su “Curupira – majka šume” i “Kraljica ekvadorske krošnje” donose priče o autohtonim zajednicama koje čuvaju svoje tradicije i znanja u suživotu s prirodom.
Lily Cole, poznata manekenka, glumica i ekološka aktivistica, svojim filmom „Kome je stalo – taj pobjeđuje“ i vlastitim nastupom na Greencajt festivalu jasno pokazuje da održivost nije trend, već odgovornost. S druge strane generacijske linije, ali jednako snažan, Jerome Foster II, jedan od najmlađih savjetnika Bijele kuće za okoliš i karizmatičan lider pokreta mladih za klimatsku pravdu kroz seriju kratkih filmova “The Bear Hug: Jerome Foster II” ukazuje na svoju borbu, kako bi utjecao na klimatske politike iz samog srca moći.
Jedna od snažnih tema festivala bit će i greenwashing – fenomen koji sve više oblikuje percepciju ekoloških inicijativa i praksi kojom tvrtke lažno predstavljaju svoje proizvode ili usluge kao ekološki prihvatljive. Naslovi poput “Zeleni marketing objašnjen hrčcima”, kratki, ali informativni film koristi humorističan pristup kako bi razotkrio taktike koje tvrtke koriste za prikrivanje stvarnih ekoloških učinaka svojih proizvoda. Kroz animirane likove hrčaka, gledatelji uče prepoznati lažne zelene tvrdnje i razumjeti kako se greenwashing manifestira u svakodnevnom životu. “Plavi ugljik na Wall street-u” i “Kružno rješenje” istražuju nove pristupe i tehnologije u borbi protiv ekoloških izazova, a naslovi poput “Ljudi protiv naftovoda” i “Kenijski ratnici divljine” prikazuju borbu zajednica protiv korporativnih interesa, za očuvanje svojih domova i načina života.
“Učinite nevjerojatno filmsko putovanje mogućim!” – poruka je koju Greencajt Film Festival i Raiffeisen Hrvatska šalju publici. Cijeli program festivala s više od 80 naslova dostupan je na službenoj web stranici. Više informacija o Festivalu možete pratiti i na društvenim mrežama Instagram i Facebook.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.