Koprivnica postala središte kreativnosti i inovacija: Otvoren Sjever media & design fest 2025
Prvo izdanje Sjever media & design festa, koji se 24. i 25. travnja održava na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, uspješno je započelo danas, okupivši gotovo tisuću gostiju, studenata i stručnjaka iz svijeta dizajna, medija i kreativnih industrija. Festival, koji se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija, Grada Koprivnice i Googlea, privukao je vodeće stručnjake, dizajnere, medijske profesionalce i kreatore, a program obuhvaća brojne panele, predavanja i radionice koji slave kreativnost i sadržaj s pečatom.
Sjever media & design fest je službeno otvoren uvodnim govorima rektora Sveučilišta Sjever, prof. dr. sc. Marina Milkovića, saborskog zastupnika i gradonačelnika Koprivnice Mišela Jakšića te državnog tajnika Ministarstva kulture i medija Krešimira Partla. „Kreativne industrije danas nisu samo ključni dio kulturnog identiteta, već su i pokretači gospodarskog rasta. Ovim festivalom želimo potaknuti mlade ljude na razmišljanje izvan okvira i doprinositi razvoju zajednice kroz inovacije i kreativnost“, istaknuo je rektor Sveučilišta Sjever prof. dr. sc. Marin Milković, dok je državni tajnik Krešimir Partl naglasio važnost poticanja kreativnosti kao temelja za inovacije, što je i ključna misija ovog festivala.
Nakon uvodnih riječi, festival je nastavljen prvim panelom pod nazivom „Kreativne industrije danas“, koji je okupio uvažene goste: saborskog zastupnika i gradonačelnika Koprivnice Mišela Jakšića, državnog tajnika Krešimira Partla iz Ministarstva kulture i medija, člana Uprave Podravke Ivana Ostojića, člana Uprave KEKS Paya Borisa Blaževića te Jagodu Divić, samostalnu savjetnicu iz Hrvatske gospodarske komore. Sudionici su diskutirali o izazovima i prilikama za daljnji razvoj kreativnih industrija u Hrvatskoj. Uslijedile su radionice pod vodstvom Konrada Mulvaja („AI Bitchcraft“) i umjetničkog dvojca Klarxy & Tintor („Ilustracija – mural“), koji su posjetiteljima pružili uvid u suvremene kreativne procese.
Posebnu pozornost izazvao je i panel „Dizajn sa Sjevera – izazovi i dosezi“ na kojem su sudjelovali Sven Sorić, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva, Marko Golub, voditelj galerije HDD-a, doc. art. Luka Borčić, pročelnik Odsjeka za medijski dizajn Sveučilišta Sjever i Jakov Košćak, art direktor u digitalnoj agenciji 404. Ovaj panel donio je zanimljive diskusije o izazovima i uspjesima dizajnerske edukacije, s posebnim naglaskom na postignuća studenata Sveučilišta Sjever.
Zvijezde medijske industrije na jednom mjestu
U drugom dijelu dana festival se nastavlja panelom „Kreatori u fokusu: Nova lica medijske industrije“, na kojem će svoja iskustva podijeliti popularni kreatori TikTok sadržaja. Slijedi panel koji će okupiti neka od najpoznatijih TV lica i medijskih stručnjaka. Na panelu „Digitalno doba: Koja je tajna uspjeha u medijima?“ razgovarat će Barbara Kolar (Top radio, HTV), Joško Lokas (HTV), Dario Marčac (TikTok), Dražen Klarić (Večernji list) i doc. dr. sc. Ivona Čulo, pročelnica Odjela za komunikologiju, medije i novinarstvo, te podijeliti svoja viđenja medijskog prostora, uspjeha u digitalnom svijetu i promjena u medijskom krajobrazu. Nakon toga slijedi panel „Budućnost TV-a“, na kojem će sudjelovati voditeljski par Dnevnika Nove TV, Valentina Baus i Dino Goleš, te raspravljati o izazovima i prilikama koje televizija donosi u eri digitalizacije. Razgovor će moderirati doc. dr. sc. Branimir Felger, profesor na Sveučilištu Sjever.
Tijekom poslijepodneva gosti će uživati i u otvorenju izložbe Sveučilišta Staffordshire, međunarodnog partnera festivala, a večernji dio festivala završit će koncertom Hiljsona Mandele u Funk klubu.
Iskustva iz Googlea i dizajn sa Sjevera
Drugi dan festivala donosi još bogatiji program, a počet će nastavkom radionica. Jedan od glavnih trenutaka dana bit će predavanje Joška Mrndže, regionalnog direktora Googlea za Adriatic regiju, koji će govoriti o aktualnim digitalnim trendovima i tehnologijama pod nazivom „The Future is Now“. Predavanja će obuhvatiti teme poput dizajnerskih uspjeha, a sudionici panela „Dizajn sa Sjevera: uspjesi i primjeri“, alumniji Sveučilišta Sjever Alen Dumić, Denis Jakupi i Nikola Mišel Puklin, podijelit će svoja iskustva o karijerama u dizajnu.
Petak će biti posvećen i karijeri u medijima te će na panelu„Kako pronaći dobru priču“ govoriti glavna urednica Elle Croatia Jelena Veljača i web urednik Ivan Ilić. Također, u petak će se održati predavanje „Umjetnost kao istraživanje, pobuna protiv konvencija“ koje će održati Michael Branthwaite s Sveučilišta Staffordshire.
Ovogodišnje izdanje festivala završit će predstavljanjem rezultata radionica, a Sjever media & design fest svakako će i dalje putem edukativnih sadržaja na Sveučilištu Sjever biti platforma za kreativnu razmjenu ideja te promicanje inovacija i sadržaja s pečatom, do sljedećeg izdanja festivala na proljeće 2026. godine.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.