Na današnji dan prije 100 godina otvoren je zagrebački hotel Esplanade
Sa svojih 100 godina u 2025., Esplanade ostaje simbol zagrebačke elegancije, otpornosti i zajedništva. Od svojih veličanstvenih početaka do dinamične sadašnjosti, hotel Esplanade dokazuje da neke stvari s godinama doista postaju sve bolje.
Veliki rođendani zaslužuju velike proslave, a 2025. godine legendarni zagrebački Hotel Esplanade slavi svojih velikih 100 godina. To je cijelo stoljeće blistave elegancije, nezaboravnih priča i njegove prisutnosti u samom srcu Zagreba i njegovih događanja. Od svog otvaranja 1925. godine kad je ugostio putnike slavnog Orient Expressa, hotel Esplanade je simbol ovoga grada. Preživio je ratove, potrese, političke preokrete i pandemiju, a u svemu tome ostao nepokolebljiv i besprijekorno elegantan.
Povodom ovog velikog jubileja, generalni direktor hotela, Ivica Max Krizmanić, koji je već više od tri desetljeća neraskidivo vezan uz Esplanade, ističe: „Biti na čelu hotela Esplanade u trenutku kada obilježavamo sto godina postojanja neizmjerna je čast, ali i velika odgovornost. Esplanade je simbol vremena, prostor u kojem se susreću povijest, glamur i ljudska toplina. Kroz desetljeća smo stvarali nešto više od vrhunske usluge – stvarali smo osjećaj doma za svakog gosta, bilo da je riječ o svjetskim zvijezdama, kraljevskim obiteljima ili dragim ljudima koji nam se iz godine u godinu vraćaju. Ono na što sam osobito ponosan jest naš tim, ljudi koji iz dana u dan, s predanošću i strašću, kreiraju iskustva koja nadilaze očekivanja. Njihova profesionalnost, ali i iskrena usluga i gostoprimstvo, temelj su našeg uspjeha. Esplanade će i dalje biti mjesto gdje elegancija susreće pristupačnost, a raskoš dolazi s osmijehom.“
Izgrađen u zlatno doba putovanja i svečano otvoren 22. travnja 1925. godine, Esplanade je osmišljen kao savršena postaja za odmor putnika Orient Expressa, legendarnog vlaka koji je povezivao Pariz, Veneciju i Istanbul. To romantično mjesto odražavalo je duh razdoblja poznatog kao Belle Époque, a brzo je postalo simbol luksuza, glamura i značajnih susreta. Sto godina kasnije, ovaj hotel i dalje odiše tim bezvremenskim šarmom, kojeg upotpunjuju suvremeni komfor i kreativne usluge. Bilo da dolazite osjetiti dašak glamuroznih prošlih vremena ili jednostavno uživati u opuštenom gradskom odmoru, Esplanade nudi najbolje od oba svijeta.
Esplanade je simbol vremena…
Kao hotel koji je odolio testu vremena, Esplanade je uvijek gledao u budućnost. Može se pohvaliti da je u mnogočemu bio među prvima: prvi je poslužio šampanjac i kavijar, uveo mini sapune i čokoladice uz kavu, a kasnije i digitalne jelovnike za tehnološki osviještene goste. No, bez obzira na inovacije, ostao je vjeran svojoj povijesti i još nudi bezvremensku eleganciju u kojoj bi se i Poirot Agathe Christie osjećao kao kod kuće.
Esplanade se ipak ne oslanja samo na svoju prošlost, već neprestano uvodi nove ideje i koncepte. Od otvaranja impresivnog klizališta na terasi Oleander do čarobne adventske manifestacije Fooling Around, ovaj hotel ostaje nezaobilazan dio gradskog života. Upravo ta kombinacija tradicije, glamura i inovacija čini ga bezvremenskim mjestom koje je uvijek korak ispred svog vremena.
Smješten u samom srcu Zagreba, Esplanade ostaje društveno središte za najelegantnija događanja, a njegova predanost zajednici s vremenom samo raste. Božanstvena terasa Oleander s panoramskim pogledom na grad pokrenula je trend vanjskih terasa koje su danas neizostavni dio poznate zagrebačke kulture ispijanja kave. Smaragdna dvorana sinonim je pak za raskoš, koja je često središte održavanja glamuroznih modnih revija, veličanstvenih proslava, državnih banketa, otmjenih vjenčanja i privatnih zabava. Od humanitarnih gala večera i koncerata do omiljenog zagrebačkog Adventa, Esplanade ostaje u samom srcu gradske društvene scene.
Prostor u kojem se susreću povijest, glamur i ljudska toplina
Nakon velike renovacije 2004. godine Hotel Esplanade je stručno sačuvao svoj povijesni šarm, spajajući neoklasične i Art déco elemente s modernim luksuzom. Od elegantnih arhitektonskih detalja do udobnog namještaja i mramornih kupaonica, svaki kutak hotela odiše profinjenošću. Uz 208 raskošnih soba i apartmana dizajniranih za vrhunsku udobnost i opuštanje te butique health club s ekskluzivnim tretmanima lica i tijela, gostima se ovdje pruža pravi kraljevski tretman.
Povijest Hotela Esplanade ispisana je sjajem zvijezda. Njegovim su hodnicima prošetali Josephine Baker, Orson Welles, Sophia Loren, Tina Turner, Sting pa i Depeche Mode. Tu su boravili i kraljevi, kraljice i svjetski vođe, svaki uz zanimljive anegdote koje doprinose bogatoj priči hotela.
Hotel sa zanimljivim pričama
Nezaboravan je bio trenutak kad je saudijski princ stigao s pratnjom toliko brojnom da im je osoblje hotela moralo osigurati 40 najnovijih bicikala za obilazak grada te spektakularni performans uz večeru na Medvedgradu, kao i onaj kad je legendarni Ennio Morricone održao probu s orkestrom u veličanstvenoj Smaragdnoj dvorani, stvorivši glazbeni trenutak za pamćenje. Ovo su samo neke od mnogih priča koje su dio jedinstvene ostavštine Hotela Esplanade, prožete glamuroznim proslavama, osebujnim gostima i, naravno, dozom intrige.
Neke od najboljih priča vezane su uz gastronomiju hotela, koja je od prvog dana njegov zaštitni znak. Kraljica Elizabeta II. toliko je uživala u dalmatinskoj ribljoj deliciji da je osobno darovala kuharu zlatnik, a kambodžanski princ Norodom Sihanouk, oduševljen svojim jelom, glavnom je kuharu poklonio zlatni set za desert.
Gastronomska tradicija
Gastronomska tradicija Hotela Esplanade i danas blista pod vodstvom izvrsne chefice Ane Grgić Tomić, koja od 2012. godine vodi hotelske restorane Zinfandel’s i Le Bistro. Ona vješto kombinira modernu hrvatsku kuhinju s međunarodnim utjecajima, a ostaje vjerna tradiciji vrhunskog ugostiteljstva uz stalne inovacije. Njezina jela, pripremljena od najfinijih lokalnih sastojaka s dodirom elegancije, osvojila su međunarodna priznanja, ali i kraljevske pohvale. Kralj Charles III., u to vrijeme princ, bio je toliko oduševljen njezinim rižotom da je zatražio recept, dok je predsjednik Emmanuel Macron pohvalio kuhinju i poslugu hotela koji su u kratkom roku prema strogom protokolu uspjeli poslužiti uzvanicima besprijekoran ručak od četiri slijeda u veličanstvenoj Smaragdnoj dvorani. Anin uspjeh nebrojeno je puta nagrađen, a tome svakako valja dodati poziv da sa svojim timom priprema jela za visoke uzvanike na svečanoj inauguraciji Predsjednika Hrvatske u veljači 2025.
Od najboljeg iz suvremene hrvatske kuhinje do kultnih zagrebačkih štrukli koje se poslužuju još od 1951. i slove za najbolje u gradu, gurmansko iskustvo u hotelu Esplanade vrijedno je svake posjete. Kulinarska ponuda hotela raznolika je koliko i njegovi gosti, a uključuje halal, košer, vegetarijanska i gluten-free jela, posebne dijetalne jelovnike i dječje obroke. Osim toga, hotel Esplanade ponosno podržava lokalne proizvođače i održive inicijative. Gastronomsku baštinu hotela jednako nadahnjuju zajednica kojoj služi i svjetski poznata profinjena nepca koja uvijek oduševi.
Ipak, ono što Esplanade doista izdvaja jest usluga koju čini savršena kombinacija elegancije, profesionalnosti i topline zbog koje se svaki gost osjeća kao dio obitelji. Od organizacije privatnih letova za goste još u doba jugoslavenskog socijalizma do trenutka kad je današnji direktor hotela Ivica Max Krizmanić posudio svoju kravatu skandinavskom kraljevskom gostu, nijedan zahtjev nije prevelik ni premalen za predani tim ovog hotela.
Esplanade nije samo hotel; on je živi dio zagrebačke priče. Generacije Zagrepčana ovdje su proslavile važne trenutke, od godišnjica do bajkovitih vjenčanja, dok su se posjetitelji uz njega zaljubljivali u šarm grada. Ovo je mjesto gdje se susreću članovi kraljevskih obitelji, međunarodne zvijezde i lokalni gosti, bilo da uživaju u poznatom koktelu u Esplanade 1925 baru ili na terasi ispijaju najbolju kavu u gradu.
Sa svojih 100 godina u 2025., Esplanade ostaje simbol zagrebačke elegancije, otpornosti i zajedništva. Od svojih veličanstvenih početaka do dinamične sadašnjosti, hotel Esplanade dokazuje da neke stvari s godinama doista postaju sve bolje.
Niz događanja tijekom cijele godine
Stoga, kako bi obilježio stoljeće postojanja i zahvalio gostima, partnerima i gradu koji ga je prigrlio, Esplanade rođendansko slavlje planira kroz cijelu godinu nizom aktivnosti. „Proslavu stote godišnjice već smo započeli na simboličan način – svjetlosnim spektaklom na pročelju hotela, u sklopu Festivala svjetla Zagreb uz podršku Grada Zagreba i Turističke zajednice Grada Zagreba. Impresivna instalacija pod nazivom Circle of Light, pretvorila je fasadu hotela u čarobnu scenu prošlosti, asocirajući na zlatno doba putovanja i povijest Esplanade izgrađene za putnike legendarnog Orient Expressa. Ova impresivna projekcija oduševila tisuće posjetitelja Festivala. Proslavu sto godina zagrebačke ljepotice nastavljamo nizom prigodnih aktivnosti tijekom cijele godine. Primjerice naš raskošan popodnevni čaj u rođendanskom ruhu donosi selekciju novih zalogaja inspiriranih postajama Orient Expressa, a 29. travnja pripremamo gala večeru u suradnji s povijesnim hotelom Pera Palace iz Istanbula koji je također izgrađen za putnike Orient Expressa. Osim toga, uskoro pokrećemo i digitalnu izložbu uspomena iz Esplanade gdje će gosti i Zagrepčani moći ostaviti svoje fotografije, pisma i sjećanja, a najzanimljiviji doprinosi bit će nagrađeni. Imamo u planu i obilaske hotela i Zagreba uz interesantne priče iz prošlosti, kao i izložbu posvećenu 100. obljetnici Esplanade u Opatijskom muzeju turizma, planiramo suradnju sa ZOO Zagreb koji isto tako slavi 100 godina te naravno dodatna iznenađenja, jer Esplanade uvijek čuva pokoji trenutak koji se ne može unaprijed najaviti, ali ostaje nezaboravna priča godinama poslije“, izjavio je generalni direktor Esplanade Hotela, Ivica Max Krizmanić.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.