Hrvatska samostalno sudjeluje na Eurosongu od 1993. godine. Kroz godine smo svjedočili različitim uspjesima naših predstavnika – od nezapaženih nastupa do onih koji su ušli u eurovizijsku povijest. Iako još nismo ostvarili pobjedu, najveći uspjeh do sada donio je Baby Lasagna, koji je 2024. godine s pjesmom Rim Tim Tagi Dim osvojio drugo mjesto, što je najbolji rezultat Hrvatske na ovom prestižnom natjecanju. Prisjetimo se tko je sve kroz godine predstavljao Hrvatsku na Eurosongu.
Grupa Put – Don’t Ever Cry, 1993. godina
Taj je singl prethodno pobijedio na Dori, odnosno Croviziji, kako se natjecanje tada zvalo. Naziv Dora se počeo koristiti 1995. godine, a natjecanje je dobilo ime po hrvatskoj skladateljici Dori Pejačević. Pobjednici natjecanja dobivaju i statuu Dore.
Nakon pobjede na Croviziji, grupa Put morala je proći prednatjecanje kako bi nastupila na Eurosongu, što joj je i uspjelo. Natjecanje se te godine održalo u Irskoj. Pjesma Don’t Ever Cry zauzela je 15. mjesto s 31 bodom, što je omogućilo izravan plasman sljedećem hrvatskom predstavniku.
Tony Cetinski – Nek’ ti bude ljubav sva, 1994. godina
Osvojio je 16. mjesto, a pjesma je upamćena po tome što je dobila prvu dvanaesticu u povijesti našeg sudjelovanja, i to od Slovačke. Tony je tri puta nastupao na Dori: 1994. kada je pobijedio, 1993. s pjesmom Nek te zagrli netko sretniji, te 2021. godine u duetu s Kikijem Rahimovskim i pjesmom Zapjevaj, sloboda je.
Magazin i Lidija Horvat Dunjko – Nostalgija, 1995. godina
Grupa Magazin s Danijelom Martinović i Lidijom Horvat Dunjko osvojila je šesto mjesto s pjesmom Nostalgija, a to je bio prvi ulazak Hrvatske u top 10 na Eurosongu.
Maja Blagdan – Sveta ljubav, 1996. godina
Maja Blagdan s pjesmom Sveta ljubav osvojila je četvrto mjesto. Njezin nastup ostao je zapamćen jer je otpjevala najviši ton u povijesti Eurosonga.
E.N.I. – Probudi me, 1997. godina
Predstavljale su nas s pjesmom Probudi me i zauzele 17. mjesto, uz osvojena 24 boda – najmanje do tada za Hrvatsku.
Danijela Martinović – Neka mi ne svane, 1998. godina
Pjesma je osvojila 131 bod i donijela Hrvatskoj peto mjesto, ujedno i najveći broj bodova za našu zemlju do tada.
Doris Dragović – Marija Magdalena, 1999. godina
S pjesmom Tončija i Vjekoslave Huljić, Doris je osvojila visoko četvrto mjesto sa 118 bodova. Iako su Španjolci i Slovenci dali dvanaestice, Hrvatskoj su naknadno oduzeli 33 % bodova jer je matrica sadržavala snimljen zbor, što je protivno pravilima EBU-a.
Goran Karan – Kad zaspu anđeli, 2000. godina
Zauzeo je deveto mjesto, a voditeljica hrvatske delegacije tada je bila “mama Dore” – Ksenija Urličić.
Vanna – Strings of My Heart, 2001. godina
Prva pjesma koja je Hrvatsku predstavljala isključivo na engleskom jeziku. Osvojila je deseto mjesto.
Vesna Pisarović – Everything I Want, 2002. godina
Također je pjevala na engleskom jeziku i završila na 11. mjestu s 44 boda.
Pjevala je na hrvatskom jeziku i osvojila 15. mjesto.
Ivan Mikulić – You Are The Only One, 2004. godina
Nastupio je na engleskom jeziku, a s Maltom je podijelio 12. mjesto u finalu.
Boris Novković ft. Lado – Vukovi umiru sami, 2005. godina
Osvojio je četvrto mjesto u polufinalu i jedanaesto u finalu s ukupno 115 bodova.
Severina– Moja štikla, 2006. godina
Kontroverzni tekst pjesme izazvao je podijeljene reakcije. Završila je na desetom mjestu.
Dragonfly ft. Dado Topić – Vjerujem u ljubav, 2007. godina
Nisu uspjeli proći u finale, što je bio prvi takav slučaj za Hrvatsku od osamostaljenja.
Kraljevi ulice i 75 Cents – Romanca, 2008. godina
U polufinalu su osvojili 112 bodova i ušli u finale, gdje su završili na 21. mjestu.
Igor Cukrov i Andrea Šušnjara – Lijepa Tena, 2009. godina
U polufinalu su osvojili 13., a u finalu 18. mjesto.
Feminnem – Lako je sve, 2010. godina
U finalu su osvojile 13. mjesto, iako su na kladionicama bile šeste.
Daria Kinzer – Celebrate, 2011. godina
Nastupila je u polufinalu, ali nije prošla dalje. Osvojila je 15. mjesto.
Nina Badrić – Nebo, 2012. godina
Osvojila je 12. mjesto u polufinalu. Iako je operirala glasnice dva mjeseca prije nastupa, bila je jedan od jačih vokala te godine.
Klapa s Mora – Mižerja, 2013. godina
Cilj je bio predstaviti UNESCO-om zaštićeno klapsko pjevanje. U polufinalu su bili 13., bez plasmana u finale.
2014. i 2015. godina
Hrvatska nije sudjelovala zbog financijskih poteškoća i slabih rezultata prethodnih godina.
Nina Kraljić – Lighthouse, 2016. godina
Hrvatska se vratila u finale nakon sedam godina. Završila je na 23. mjestu sa 73 boda.
S pjesmom Rim Tim Tagi Dim, Baby Lasagna ostvario je povijesni rezultat za Hrvatsku osvojivši drugo mjesto na Eurosongu održanom u Malmöu. Njegov eksplozivni nastup, moćna energija i originalna estetika oduševili su publiku diljem Europe, koja mu je dodijelila ogroman broj bodova. Kritičari i fanovi jednoglasno su ga proglasili zvijezdom večeri, a Hrvatska je prvi put ozbiljno zaprijetila pobjedom.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.