Regionalni direktor Googlea Joško Mrndže, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva Sven Sorić, TV voditelji Joško Lokas, Barbara Kolar, Valentina Baus i Dino Goleš, TikTok konzultant Dario Marčac, glavna urednica Ellea i poznata aktivistica Jelena Veljača, član Uprave i glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić, dizajnerski studio Šesnić&Turković samo su neke od zvijezda prvog Sjever media & design festa, jedinstvenog događaja koji će se održati u četvrtak i petak, 24. i 25. travnja 2025. godine na Sveučilištu Sjever u Koprivnici. Riječ je o manifestaciji kojoj je misija osnažiti kompetencije i promicati znanje u kreativnim industrijama, a sve kroz spoj predavanja, panela, radionica i umjetničkih sadržaja.
Sjever media & design fest se održava u organizaciji Sveučilišta Sjever, a uz podršku Ministarstva kulture i medija, Grada Koprivnice, Hrvatske gospodarske komore, Podravke, Carlsberga, Googlea i brojnih drugih partnera.
„Pokrenuli smo studentski festival na kojem želimo povezati studente i stručnjake iz područja dizajna, medija i kreativnih industrija. Pritom nam je izrazito važno promovirati autorski pristup, ukazivati na značaj principa u kojem ideje postaju priče te promicati struku temeljenu na sadržaju s pečatom, odnosno – slaviti kreativnost“, ističe prorektor Sveučilišnog centra Koprivnica prof. dr. sc. Mario Tomiša.
Screenshot
Bogat program koji započinje u četvrtak, 24. travnja, svečanim otvorenjem već prvim panelom posvećenim kreativnim industrijama okupit će predstavnike Ministarstva kulture, Podravke, Keks Paya, Hrvatske gospodarske komore i Grada Koprivnice i otvoriti aktualne teme razvoja, financiranja i budućnosti sektora. Nakon toga nastavlja se program prepun predavanja i panela s vrhunskim stručnjacima i istaknutim imenima iz svijeta medija i dizajna – od predavanja o dizajnu dizajnerskih autoriteta poput Studija Šesnić&Turković, predsjednika Hrvatskog dizajnerskog društva Svena Sorića, kustosa i kritičara Marka Goluba, Studio 2dizajnera i Klarxy do dva panela o dizajnu – “Dizajn sa Sjevera – izazovi i dosezi” i “Dizajn sa Sjevera – uspjesi i primjeri” s bivšim studentima Sveučilišta Sjever, a danas uspješnim dizjanerima.
Osim toga, posebnu pažnju svakako će privući panel rasprava na temu uspjeha u digitalnim medijima, na kojoj će svoja iskustva podijeliti poznata TV lica Barbara Kolar i Joško Lokas, TikTok konzultant i osnivač Crewa Dario Marčac, te glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić, kao i panel posvećen novim generacijama medijskih stvaratelja, gdje će nastupiti mladi TikTok content creatori okupljeni u kolektivu Crew. Prvi dan festivala završava panelom o budućnosti televizije, koji donosi razgovor s voditeljskim parom Dnevnika Nove TV – Valentinom Baus i Dinom Golešom, a večer kulminira s koncertom Hiljsona Mandele u Funku.
U petak, 25. travnja, program se nastavlja od jutarnjih sati, a svakako treba istaknuti gostovanje Joška Mrndže, regionalnog direktora Googlea za Adriatic regiju, koji će kroz razgovor pod nazivom „The Future is Now“ približiti temu o aktualnim digitalnim trendovima i tehnologijama koje oblikuju medijsku stvarnost. Festival donosi i panel o karijerama u medijima, na kojem će govoriti glavna urednica Elle Croatia Jelena Veljača i web urednik Ivan Ilić. Suradnja sa Sveučilištem Staffordshire iz Velike Britanije donosi međunarodnu izložbu, ali i predavanje „Umjetnost kao istraživanje, pobuna protiv konvencija“, profesora Michael Branthwaite.
Tijekom oba dana festivala odvijaju se i dvije radionice – AI Bitchcraft pod vodstvom Konrada Mulvaja, te Ilustriram ti priču iza koje stoje autorski dvojac Klarxy i Tintor, a rezultati će biti prezentirani na završetku festivala.
„Ponosan sam što smo već na prvom izdanju festivala uspjeli okupiti veliki broj izuzetnih pojedinaca iz područja dizajna, medija i kreativnih industrija koji će svojim sudjelovanjem uvelike doprinijeti kvaliteti sadržaja koje nudimo za naše studente i sve zainteresirane posjetitelje“, zaključio je prorektor Tomiša te naglašava kako će 24. i 25. travnja Sveučilište Sjever u Koprivnici biti mjesto za razmjenu ideja i kreativnu inspiraciju gdje ideje postaju priče.
Sveučilište Sjever, uz potporu brojnih partnera, uključujući Ministarstvo kulture i medija, Grad Koprivnica, HGK, Podravku, Carlsberg, Keks Pay, Google, PBZ Mirovinski, HDD, Funk, University Staffordshire te podršku brojnih medijskih partnera Večernji list, Elle Croatia, Podravski, RKC, Mixer, Fashion.hr, HELLO! ovim studentskim festivalom promiče kreativnost i donosi sadržaj s pečatom.
Vidimo se 24. i 25. travnja na Sveučilištu Sjever u Koprivnici na prvom Sjever media & design festu! Detaljan program možete preuzeti na ovom linku.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.