Nacionalno kazalište Katalonije sinoć je u Zagrebačkom kazalištu mladih postavilo uprizorenje predstave Ana Karenjina Lava Nikolajeviča Tolstoja u režiji Carme Portaceli. Druga nas izvedba očekuje večeras s početkom u 19 sati.
Ana Karenjina u izvedbi Nacionalnog kazališta Katalonije ima čvrsta načela i odlučna je živjeti punim plućima. Prkoseći društvenim konvencijama, napušta muža i prisiljena je napustiti sina kako bi živjela svoju ljubav. U ovoj scenskoj adaptaciji Tolstojeva brutalnog romana, koju je na scenu Zagrebačkog kazališta mladih postavilo katalonsko kazalište, redateljica i dramaturginja Carme Portaceli spašava Anu Karenjinu od ljubavnog skandala i stavlja je na pozornicu da joj se sudi, no ovoga puta odlučna je ispričati nam što se doista dogodilo, što je doista osjećala i o čemu nitko, osim možda Tolstoja, nije razmišljao. Glume: Jordi Collet, Andie Dushime, Borja Espinosa, Eduard Farelo, Ariadna Gil, Miriam Moukhles, Bernat Quintana i Bea Segura.
U podjeli je i glumačka zvijezda katalonske kinematografije – Ariadna Gil, u Španjolskoj poznata kao glumica za „nemoguće ulogeˮ. Prvu filmsku ulogu ostvarila je u filmu Lola (1986.), koji je odredio i njezinu budućnost. 1991. postala je poznata u filmu Amo tu cama rica, komediji s Javierom Bardemom, a poziciju je učvrstila u romantičnoj komediji Fernanda Truebe, Belle Epoque (1992.), s Penélope Cruz u glavnoj ulozi. Njezine ozbiljnije uloge pojavljuju se od devedesetih nadalje, te je pokazala da je sposobna preuzeti najteže uloge, ponajviše u Malena es un nombre de tango (1996.) i Lágrimas negras (1998.). Također je ostvarila važne kazališne produkcije u Kataloniji, kao što je, među ostalim, Galeb Antona Čehova.
Dio ove suradnje je i program razmjene pisaca, pa su tako u sklopu programa Kazalište bez granica Gabrijel Lazić i Helena Petković u Nacionalnom kazalištu Katalonije u Barceloni 2. travnja 2025. režirali koncertna čitanja tekstova hrvatskih pisaca s katalonskim glumcima koji su čitali tekstove „55 kvadrata” Ivane Vuković i „Your Love Is King” Espija Tomičića.
Uoči gostovanja „katalonske“ Ane Karenjine, u ZKM-ovoj dvorani Polanec održala su se koncertna čitanja katalonskih pisaca.
U četvrtak, 10. travnja održalo se scensko čitanje L’Illa deserta, Marca Artigaua i Queralt, u režiji Ferrana Dordala, a čitali su glumci ZKM-a Hrvojka Begović i Mateo Videk. Tekst kroz gorko-slatku komediju promišlja o tome kako su nas slučajnosti dovele tu gdje jesmo. Zbog kojih se odluka kajemo? Koliko bi nam životi bili drukčiji da smo se zaljubili ili da smo, na kraju, izabrali neki drugi put?
Tekst Rita, Marte Buchace, u režiji Mercè Vila Godoy sinoć su čitali glumci ZKM-a Nataša Dangubić i Dado Ćosić. Tekst postavlja teško pitanje, biste li ubili nekoga koga volite? Riječ je o komediji o obitelji, odnosu između braće i sestara, vezi između majke i djeteta te o teškoći “puštanja” onih koje volimo. Istražuje što znači dostojanstveno živjeti i umirati te propituje legitimnost odlučivanja o tuđem životu.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.