Poduzetnici hodočasnici: Većina traži odgovore vani, malo nas shvaća da se odgovori nalaze u nama
Hodočašće Camino de Santiago jedinstveno je iskustvo ispunjeno izazvima i odlučnošću. Dok menadžer i novinar Boris Trupčević koji je put već prošao dijeli dojmove i transformativne učinke koje je ovo putovanje imalo na njegov život, osnivač D Business Leadership Summita Siniša Drobnjak otkriva svoju motivaciju i pripremu za predstojeće hodočašće u novoj epizodi Špice s Macanom.
Camino de Santiago, drevni hodočasnički put, privlači ljude različitih profila i s raznolikim razlozima. „Dnevna potrošnja je uglavnom bila između 50 i 60 eura, iako su neki putovali znatno skromnije, pa čak i bez novca,“ ističe Boris Trupčević, hrvatski medijski menadžer, novinar i pisac, razbijajući mit da je ovakvo putovanje financijski nedostupno. U novoj epizodi Špica s Macanom dodaje kako hodočašće može biti izazovno, ali ne mora biti patnja: „Na Caminu je napor siguran, ali patnja je izbor — hodočašće je prije svega veliki užitak.“
Siniša Drobnjak, vlasnik tri kompanije koje se bave razvojem IT rješenja, ima posve drugačiju motivaciju za svoje planirano putovanje. „Idem vidjeti može li svijet mjesec dana funkcionirati bez mene, ali s jednim uvjetom – da svoje tri tvrtke zateknem u boljem stanju nego što sam ih ostavio“, istaknuo je. Za njega Camino predstavlja priliku da si vrati dragocjeno vrijeme koje kao poslovni čovjek teško pronalazi. “Za razliku od većine ljudi koji traže odgovore vani, mali broj ljudi shvaća da se odgovori nalaze u nama“, istaknuo je.
Trupčević je podijelio i simboličnu dimenziju putovanja: „Nosiš kamen u koji si sabrao sve što želiš otpustiti, a možeš ga ostaviti na posebnom mjestu zvanom Cruz de Ferro, gdje ljudi ostavljaju svoje terete i sjećanja — energija tamo je nevjerojatna.“ Tradicija uključuje i završni ritual: „Ljudi su hodočastili ne samo po oprost grijeha, već i radi simboličnog pročišćenja, smrti i ponovnog rođenja — na kraju puta, spaljuju odjeću, kupaju se u oceanu i rađaju se novi.“
Iz svog iskustva, Trupčević naglašava duboke i dugotrajne promjene koje je Camino donio u njegov život: „Nakon Camina osjećam trajni mir, drugačije reagiram na okolinu i gradim bolje odnose. To nije samo mjesec za sebe, već i najbolja investicija za budućnost.“ Dodaje kako se tijelo brzo prilagodi hodanju, pa se „nakon nekoliko tjedana vratiš nevjerojatno fit.“
Dok Drobnjak s entuzijazmom iščekuje svoje putovanje, već ima jasnu viziju o onome što traži: „Okupljam pleme ljudi koji traže pripadnost i prihvaćaju različitost, a simbol mog plemena je crna ovca.“
***
Boris Trupčević hrvatski je medijski menadžer, novinar i pisac s dugogodišnjim iskustvom u vodećim medijskim kućama. Bio je glavni urednik magazina Story te glavni urednik i predsjednik Uprave 24sata i Večernjeg lista. Godine 2021. postao je CEO međunarodne tvrtke Foreo, a ključan životni preokret doživio je hodočasteći Putem sv. Jakova u Španjolskoj. To iskustvo inspiriralo ga je da napiše knjigu 1000 kilometara povratka sebi te Menadžer hodočasnik koja je namijenjena poduzetnicima i poslovnim ljudima.
Siniša Drobnjak je osnivač Dental Business Leadership summita i poduzetnik od 1995. Vlasnik je tri uspješne tvrtke u regiji, koje se bave razvojem IT rješenja, distribucijom izabranih proizvoda u dentalnoj medicini, te poslovnom edukacijom vlasnika i menadžera zdravstvenih ustanova. Snagu unutrašnjeg stanja Drobnjak demonstrira i impresivnim sportskim ostvarenjima – završio je niz ultramaratona, a njegova priprema za hodočašće pokazuje kako i najzaposleniji ljudi mogu pronaći vrijeme za duhovnu obnovu.
Kliknite da bi gledali najnoviju epizodu podcasta Špica s Macanom.
U drugoj sezoni podcasta Krešimir Macan sa stručnjacima iz različitih sektora donosi novu perspektivu i razmatra potencijalna rješenja za izazove i aktualnosti iz Hrvatske i svijeta. Špica s Macanom premijerno se emitira na YouTube kanalu http://bit.ly/spicamacan svake subote od 10 sati, te reemitira na osam lokalnih televizija – Mreža TV, Z1, Libertas TV, Trend TV, TV Nova, TV Jadran, TV Dalmacija i Osječka TV, a sve epizode dostupne su i za slušanje na Spotifyju https://bit.ly/spicaspotify.
U moru filmova koje ćemo ovoga ljeta gledati pod zvjezdanim nebom Pule, jedan nosi poruku snažniju od ijedne kostimografske ili redateljske bravure. U samo 17 minuta, dokumentarni film A Final Copy of Ilon Specht, dobitnik Grand Prix nagrade na ovogodišnjem Cannes Lionsu, vodi nas na intimno putovanje kroz život žene čiji je glas – tih, ali moćan – promijenio način na koji žene doživljavaju same sebe. Premijerno će ga hrvatska publika moći pogledati 17. srpnja u 18 sati, u kinu Valli, u sklopu 72. Pulskog filmskog festivala.
Zamislite večer u kojoj vas film ne promatra s platna – već vas potpuno okružuje. I to ne metaforički. U srcu Zagreba, u Branimir mingle mall-u, otvorila su se vrata nove dimenzije kino doživljaja – spektakularne ScreenX dvorane koja je sinoć svečano dočekala svoje prve goste, i to uz premijeru najslavnijeg junaka svih vremena – Supermana!
U bajkovitom vrtu Croatia Recordsa, gdje su se mirisi lavande i akorda nenametljivo stapali u savršenu ljetnu večer, slavila se ne samo obljetnica jedne institucije – već i emocionalni soundtrack naših života. Croatia Records, nasljednica legendarnog Jugotona, obilježila je 78 godina postojanja ekskluzivnim događajem i promocijom vinilnog izdanja “25 Greatest Hits” – kolekcije koja je istovremeno i hommage i vremeplov kroz glazbu koja nas je definirala.
Dok ljetni mjeseci mirisom nose bezbrižnost, u Sarajevu se već osjeća kreativna groznica – ona koja prethodi još jednom izdanju Sarajevo Film Festivala, kulturnog događaja koji odavno nadilazi granice filma. Među najinovativnijim programima festivala posebno se ističe CineLink Books, projekt koji spaja ono najbolje iz dva svijeta: književnosti i filma.
Dubrovnik, grad koji diše eleganciju u svakom kamenom detalju, dobio je novo gastro utočište koje spaja dvije kulture u jednu neodoljivu priču – onu o hrani, ljubavi i putovanjima. U uskoj, tihoj Boškovićevoj ulici, daleko od vreve glavnih koraka, smjestio se Franco Romano Panini Bar – mjesto koje kao da je ispalo iz neke rimskog filma, ali s dušom juga.
Dok gradske ulice dišu nešto sporije, a vrućine nas mame na laganiji tempo, u srcu Zagreba skriva se adresa na kojoj ljeto ima drugačiji okus. Evergreen Sushi Experience na Ilici 49 savršena je destinacija za sve one koji ostaju u gradu, ali ne žele raditi kompromise kada je u pitanju uživanje.
Ljeto možda donosi opuštenije dane, ali stil nikad ne uzima predah – pogotovo kad je u pitanju Tommy Hilfiger. Ikonski brend koji definira spoj američke elegancije i urbane ležernosti, ovog ljeta nudi priliku koju ne želite propustiti: sniženje do -50% na odabrane komade iz aktualne kolekcije.
Od 12. do 20. rujna, riječka luka postaje domaćin nečemu doista jedinstvenom – prvom brodu-muzeju na svijetu i svjetskom putujućem festivalu umjetnosti i kulture. Art Explora Festival, koji je već osvojio obale Mediterana, po prvi put pristaje u Hrvatskoj – i to s punim jedrima kreativnosti, tehnologije i slobode izražavanja.
Glumica je otkrila da su joj se stariji muškarci upucavali još kao djetetu, a medijski pritisak zbog izgleda ostavio je posljedice na njezino mentalno zdravlje.