Geopolitička previranja, ekonomske nestabilnosti i tehnološke promjene trenutno su nezaobilazne teme u poslovnom svijetu. No, postavlja se ključno pitanje: kako u takvom okruženju ne samo preživjeti, već i pronaći prilike za rast?
Odgovore na to pitanje ponudili su sudionici panela Poslovanje u vremenu kaosa: Preživljavanje ili prilika?, održanom u prostoru radija Yammat FM uoči petog izdanja poslovne konferencije Future Tense powered by Lürssen.
Na panelu su sudjelovali Mladen Pejković, Stariji izvršni direktor (za transformaciju i ICT) u Atlantic Grupi, akademikBojan Jerbić, profesor emeritus na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Anita Letica, Predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb te Ivana Galić Baksa, Direktorica marketinga i korporativnih komunikacija United Medije i Nove TV, a moderirao ga je glavni urednik Poslovnog dnevnika Mladen Miletić. U kontekstu aktualnih događanja, panelisti su raspravljali o izazovima s kojima se suočavaju tvrtke i društva u cjelini te kako poslovna zajednica može odgovoriti na njih s ciljem kreiranja bolje i održive budućnosti.
O tehnološkoj konkurentnosti Europe i njezinoj poziciji na globalnom tržištu govorio je stariji izvršni direktor za transformaciju i ICT Atlantic Grupe, Mladen Pejković, istaknuvši ključne prilike za europske tvrtke.
„Uz veliku zabrinutost koju je, uz postojeće geopolitičke neizvjesnosti, unijela politika nove američke administracije, osim najavljenih brzih reakcija važno je ovu situaciju promatrati i kao priliku za dobro došle promjene u strateškom promišljanju o europskoj konkurentnosti. Uz veliki broj patenata koje Europska unija generira svake godine, atraktivniji okvir za investiranje u poduzetničke pothvate koji bi iskorištavali taj potencijal, reindustrijalizacija uz robotiku kao garanciju produktivnosti, jača energetska neovisnost uz reviziju negativnog odnosa prema nuklearnoj energiji te stvaranje pravednog pan europskog, poticajnog okvira za razvoj strateških tehnologija, samo su neke od mjera koje nam slijede u godinama pred nama. Vjerujem kako promjenom načina razmišljanja iz novo nastale situacije možemo izaći jači nego što bi bili za deset godina nastavka postojećih trendova“, zaključio je Mladen Pejković.
Jedna od ključnih tema bila je i uloga tehnologije. Ivana Galić Baksa, direktorica marketinga i korporativnih komunikacija United Medije i Nove TV, komentirala je: „Mediji nose veliku odgovornost u svijetu brzih tehnoloških promjena koje oblikuju društvo i međuljudske odnose. U vremenu nesigurnosti opstaju oni koji imaju jasnu svrhu, agilnost i hrabrost za autentično i empatično komuniciranje. Ključno je zadržati dozu optimizma – promjene gledati kao prilike, a ne kao prijetnje“, izjavila je Ivana Galić Baksa.
U panel raspravi, akademik Bojan Jerbić osvrnuo se i na pitanje imamo li uopće mogućnost aktivno utjecati na smjer razvoja društva ili smo prepušteni globalnim kretanjima.
„Na budućnost u određenoj mjeri utječu oboje: nezaustavljive sile globalnih događaja i snaga osobnog djelovanja, koje se mogu akumulirati i promijeniti smjer društva tijekom vremena. Drugim riječima, ako se kao pojedinci aktivno uključimo u procese koji oblikuju našu budućnost, makar samo unutar ograničenog prostora djelovanja, ostvarit ćemo priliku da shvatimo globalna kretanja te bolje razumijemo kako će se budućnost razvijati ili pak kako najbolje djelovati u vlastitom mikro-svijetu.“
Predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb, Anita Letica objasnila je važnost predviđanja promjena i prilagodbe poslovanja u nepredvidivom okruženju.
„U Philip Morrisu promjenama ne pristupamo reaktivno, već ih proaktivno predvodimo. Takav pristup traži viziju, strpljenje, ulaganja i dosljednost – i upravo to nas dugoročno izdvaja u kontekstu otpornosti i spremnosti na promjene. Naprimjer, ulaganja u bezdimne proizvode i znanstvene dokaze iza njih pokrenuli smo prije više od desetljeća, onda kad to nitko nije mogao ni zamisliti. A rezultati tako velike promjene su vidljivi već danas. Segment bezdimnih proizvoda sada čini 40 % ukupnog neto prihoda. No, svjesni smo da možemo ostvariti još i veći društveno pozitivan utjecaj – što uvelike ovisi i o izgradnji poticajnog regulatornog okruženja prilagođenog novim realnostima“, kazala je Anita Letica.
Panelisti su također naglasili kako je proaktivan pristup ključan u nepredvidivim vremenima te da se od budućih lidera očekuje razvoj future-ready mentaliteta, o kojem će više govoriti dr. sc. Howard Yu na konferenciji Future Tense powered by Lürssen.
Njemu će se 8. svibnja na pozornici konferencije pridružiti i Tamira Snell, Peter Hinssen, Carl Honoré, dr. sc. Sami Kazi te vodeći predstavnici poslovne zajednice.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.