Zaronite u čarobni svijet tehnologije, prirode i svemira!
Udruga za popularizaciju znanosti MUZZA i ove će godine otvoriti vrata znanosti znatiželjnim umovima. Od 10. do 13. travnja u zgradi Rektorata Sveučilišta u Zagrebu održat će se IV. MUZZA tjedan znanosti. Programi kojima MUZZA na jednostavan, interaktivan i zabavan način približava razne znanstvene discipline mladoj publici svake su godine sve sadržajniji i inovativniji te se u četiri dana ovogodišnjeg MUZZA tjedna znanosti očekuje dolazak više od 10.000 posjetitelja iz cijele Hrvatske.
Partner udruzi MUZZA na ovom je projektu Sveučilište u Zagrebu čijih 23 fakulteta sudjeluje na IV. MUZZA tjednu znanosti sa svojim programima, radionicama i eksperimentima, približavajući svoja istraživanja i rezultate mladoj publici. Snažnu potporu u organizaciji Tjedna znanosti, MUZZA dobiva i od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Grada Zagreba i Turističke zajednice grada Zagreba.
MUZZA tjedan znanosti približava znanost djeci i mladima na razumljiv način
„Približavanje znanosti djeci i mladima na razumljiv način ima izuzetnu društvenu vrijednost, a možemo reći da se na ovakvim događajima nalazi sjeme budućeg znanstvenog razvoja Hrvatske. Upravo kroz aktivnosti popularizacije znanosti kod djece i mladih budi se interes za znanstvene discipline, motivira ih se da i sami krenu stazama znanosti, da je otkrivaju kroz igru i da se sutra možda odluče da im neka znanstvena grana koju će ovih dana upoznati postane životni poziv“, izjavio je rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Stjepan Lakušić.
Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba dr. sc. Martina Bienenfeld od početka podupire nastojanja i ambiciju udruge MUZZA da znanost približi najmlađima na atraktivan način koji će im omogućiti da je dotaknu, osjete i okuse. „Turistička zajednica grada Zagreba uvijek je otvorena za aktivnosti koje našoj zajednici, našem gradu daju dodanu vrijednost. U aktivnostima udruge MUZZA odmah smo vidjeli veliki potencijal za najmlađe generacije i s radošću ih podržavamo“, kaže direktorica TZGZ dr. sc. Martina Bienenfeld.
„MUZZA tjedan znanosti prilika je da pokažemo kako znanost nije daleka i nedostižna, već dio našeg svakodnevnog života. Želimo potaknuti mlade da postavljaju pitanja, istražuju i sanjaju velike stvari, a odraslima pružiti priliku da se podsjete koliko je znanost uzbudljiva“, izjavila je Đurđica Protić, predsjednica udruge MUZZA.
Na IV. MUZZA tjednu znanosti u suradnji s partnerima bit će dostupno više od 120 interaktivnih eksperimenata te više od 180 radionica osmišljenih za sve uzraste, pa će tako svaki uzrast pronaći nešto za sebe. Sadržaj pripremljen za IV. MUZZA tjedan znanosti dat će priliku posjetiteljima da istraže robotiku, otkriju zanimljivosti o ljudskom tijelu, prirodi, planetu Zemlji, svemiru i raznovrsnim naprednim tehnologijama. Posjetitelji vrtićke dobi moći će učiti o osnovama programiranja, eksperimentirati sa zvukom i okušati se u raznim tjelesnim aktivnostima. Osnovnoškolci i srednjoškolci moći će istraživati teme poput Roboti među nama, Mozak i emocije, Gradovi budućnosti i Tajne svemira, a na raspolaganju posjetiteljima bit će i brojne zanimljive radionice kao što su MUZZA Lab: Od tajne kapljice vode do molekula. Tu su i teme iz područja znanosti o zvuku, sigurnosti i obrane i brojne druge.
MUZZA tjedan znanosti ima poseban program namijenjen maturantima
Poseban program namijenjen je maturantima na kojima je u predstojećim mjesecima odluka kojim bi profesionalnim putem željeli krenuti. Udruga MUZZA organizirala je niz predavanja pod zajedničkim nazivom Zvanje i znanje, na kojima će predavači s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Medicinskog fakulteta, Fakulteta političkih znanosti i Vojnog učilišta govoriti o profesijama i znanstvenim područjima kojima se bave. Na tim će predavanjima maturantima biti predstavljene profesije na području medicine, komunikacija, prava, razvoja modernih tehnologija, vojnih poziva poput pilota vojnog zrakoplova i ostalo.
U okviru IV. MUZZA tjedna znanosti, u suradnji s tvrtkom Siemens Energy, osmišljena je i nagradna igra MUZZAzov, u kojoj organizatori pozivaju učenike viših razreda osnovnih škola i srednjoškolce da vođeni pitanjima osmisle znanstveni eksperiment, snime ga i objave na Instagramu ili Tik Toku. Stručni žiri odabrat će tri najbolja rada, a pobjednici MUZZAzova bit će proglašeni 11. travnja i nagrađeni novčanim nagradama.
Osim programa u zgradi Rektorata, bogat je sadržaj predviđen i na vanjskim prostorima oko zgrade gdje će biti postavljena dva paviljona u kojima se održavaju komplementarni događaji. Manifestacija Planet u ravnoteži bavit će se životom na Zemlji i održivim razvojem, a posjetitelji će moći istraživati teme vezane uz klimatske promjene te životinjski i biljni svijet. Posjetiteljima su na raspolaganju radionice poput Pčele – čuvari života, Izrada vjetroelektrana, Soba prirodoslovca te Kada se tlo pomakne: Zašto zgrade posrću.
Manifestacija u drugom paviljonu pod nazivom Mali glazbenici, znanstvenici i sportaši namijenjena je vrtićkoj djeci i učenicima nižih razreda osnovne škole. Čekaju ih radionice poput Programiranje robota-miša bez ekrana, Čarobni svijet brojki, Sviranje s bananama, Krug u glazbi: Slušam, osjećam, stvaram i Dirigiranje uz pomoć VR naočala. Sportski dio nazvan je Jesi li jak kao Superman? U tom će se programu moći izmjeriti jačina udarca nogom poput Luke Modrića, udarca rukom poput Domagoja Duvnjaka, analizirati sastav tijela i dobiti savjete o sportskim aktivnostima.
Ulaz na IV. MUZZA tjedan znanosti tradicionalno je besplatan, a događanje tijekom sva četiri dana odvijat će se od 10 do 19 sati. Za detaljan program i prijave posjetite www.muzzatjedanznanosti.hr, a više o projektima udruge saznajte na www.muzza.hr. Udrugu MUZZA kontaktirajte na mail adresi: contact@muzza.hr.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.