Greencajt: Saznajte kako je Danska postala predvodnik zelene tranzicije
Jesu li Skandinavci pronašli idealan način i rješenje za održivu budućnost? Kako je Danska uspjela postati jedan od predvodnika zelene tranzicije? Odgovore na ova i još mnoga pitanja možete saznati na ovogodišnjem Greencajt festivalu koji će se održati od 21. do 23. svibnja.
Festival Greencajt donosi bogat program inspiriran inovativnim rješenjima iz jedne od vodećih zemalja u području održivosti. Kao partner festivala, Danska predstavlja primjere najbolje prakse u zelenoj tranziciji, energetskoj neovisnosti i kružnom gospodarstvu, dok će danski stručnjaci podijeliti svoja iskustva kroz predavanja i panel diskusije.
Partner ovogodišnjeg Greencajta je Danska
“Zadovoljstvo nam je što smo i ove godine partner Greencajt konferencije te sudjelujemo u raspravama o ključnim temama održivosti i zelene tranzicije. Važno je zadržati jasan smjer – zelena tranzicija nije samo pitanje zaštite okoliša. To je temelj europske konkurentnosti, ekonomske otpornosti, energetske autonomije, sigurnosti i dugoročne strateške održivosti“, izjavio je Nj.E. g. Ole Henrik Frijs-Madsen, veleposlanik Kraljevine Danske u Republici Hrvatskoj.
Sara Riis-Carstensen, globalna stručnjakinja, kreatorica strategija za LEGO, Giorgio Armani, Lufthansu i mnoge druge, pokazat će kako je najpoznatiji danski brend LEGO puno više od svjetski poznatih igračaka. To je brend koji je uspješno uveo održivost u svoj temeljni model poslovanja. Sara će detaljno predstaviti u svom predavanju „LEGO: Building Sustainability. Brick by Brick.“, kako je LEGO integrirao održivost u svoju poslovnu strategiju, transformirajući se iz tradicionalne tvrtke u lidera održivih praksi u industriji igračaka. Njeno iskustvo u vođenju globalnih kampanja i implementaciji ekološki prihvatljivih materijala pružit će vrijedne uvide sudionicima festivala.
Znate li kako se čak 60% emisija CO₂ povezanih s potrošnjom može smanjiti promjenama u svakodnevnom životu – od izbora odjeće i hrane do načina na koji koristimo energiju u svojim domovima? Ili da se više od 90% tekstila može reciklirati, ali unatoč tome većina završava na odlagalištima? Upravo na ova pitanja odgovorit će Signe Wenneberg, novinarka i danska ekološka influencerica. „Green Living Hacks: Kako Skandinavci pretvaraju zelene ideje u stvarnost“, predavanje je koje će održati Signe i podijeliti praktične savjete o tome kako svakodnevne navike mogu značajno smanjiti emisije CO₂. Njena strast prema urbanom vrtlarstvu, obnovljivim izvorima energije i društvenoj odgovornosti inspirirat će sudionike na usvajanje jednostavnih, ali učinkovitih promjena u svakodnevnom životu.
Također, Nick Curtin i Camille Hansen, vlasnici restorana Alouette s Michelinovom zvjezdicom poznatog po održivim praksama, održat će „Zero Waste Masterclass from Denmark!“. Ovaj kulinarski duo demonstrirat će inovativne tehnike koje minimiziraju otpad u gastronomiji. Njihova filozofija „plot dining-a“, gdje svako jelo priča priču o farmi i njezinim proizvodima, pokazuje kako se vrhunska gastronomija može uskladiti s principima održivosti, pružajući gostima jedinstveno iskustvo koje povezuje okus i ekološku odgovornost.
Greencajt festival održava se u svibnju
Greencajt festival ponovo okuplja vodeće svjetske i europske stručnjake koji svojim primjerima dokazuju da je održivost neizostavan dio poslovanja i svakodnevnog života. Uz podršku Danske kao partnera, festival donosi inspirativne priče i rješenja koja mogu oblikovati budućnost. Peto izdanje festivala, održat će se od 21. do 23. svibnja u paviljonu 13 Zagrebačkog velesajma, potvrđujući status Greencajta kao najvećeg ESG projekta u regiji. Early bird ulaznice dostupne su na službenoj web stranici, a više informacija o Festivalu možete pratiti i na društvenim mrežama Instagram i Facebook.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.