Sedmero virtuoza i oprečna djela Schumanna i Brahmsa
U Lisinskom 1. veljače nastupaju Monika Leskovar, Martina Filjak, Marija Andrejaš i Dunja Bontek uz goste Katarinu Kutnar, Dagmar Korbar i Branimira Pustičkog.
„Od kvarteta do seksteta“ naziv je novog koncerta u komornom ciklusu Lisinski da camera na kojem će u subotu, 1. veljače u 19 sati kvartet naših vrhunskih umjetnica – violončelistice Monike Leskovar, pijanistice Martine Filjak, violinistice Dunje Bontek i violistice Marije Andrejaš – nastupiti u Maloj dvorani Lisinski. Pridružit će im se i gosti: Katarina Kutnar na violini, Dagmar Korbar na violi i Branimir Pustički na violončelu.
Umjetnici će izvesti poznati Glasovirski kvintet u Es-duru, op. 44Roberta Schumanna i Gudački sekstet u B-duru, br. 1, op. 18Johannesa Brahmsa. Bit će to, istaknula je Monika Leskovar, dva karakterom potpuno drukčija djela, iako su ih skladala dva suvremenika i prijatelja.
„U Schumannovom kvintetu osjeća se cijela njegova osobnost. Tu su prekrasne teme, u kojima svaki instrument dolazi do izražaja. I dok je Schumannova skladba energičnija i u njoj se prepliću dva lica njegova karaktera, Brahmsov sekstet pun je idiličnih trenutaka, svi gudači također dolaze do punog izražaja i čitava se skladba može usporediti s njegovim simfonijama“, rekla nam je Monika Leskovar.
S Brahmsom je duboko prijateljstvo njegovala i Schumannova supruga, skladateljica i pijanistica Clara Schumann. Nakon Robertove smrti, Brahms je Clari u teškoj situaciji postao još veća podrška.
Dugo prijateljstvo i suradnja traje i između Monike Leskovar i Martine Filjak, koje često nastupaju zajedno.
„Glasovir i violončelo su prekrasna kombinacija. Počele smo svirati zajedno još vrlo mlade, zatim smo otišle na usavršavanje u inozemstvo svaka u svom smjeru, a zadnjih gotovo deset godina ponovno intenzivno surađujemo. Drago mi je da su nam Dvorana Lisinski i njezina ravnateljica Nina Čalopek omogućile ovaj komorni ciklus, kakvi postoje u svim velikim koncertnim dvoranama Europe i Amerike“, nastavila je glasovita čelistica.
Dodala je da jako voli Malu dvoranu Lisinski, njezinu posebnu atmosferu i publiku.
„Nikad dovoljno komornih koncerata! Lijepo je nastupati s mnogim krasnim hrvatskim glazbenicima“, zaključila je i otkrila dio svojih sljedećih obveza:
„Nastupam, naravno, i s orkestrima ali idućih mjeseci čeka me i mnogo komornih koncerata. Imam nove nastupe s Martinom, u Splitu i Zagrebu, a 24. svibnja, također u ciklusu Lisinski da camera, s gitarističkim Triom Elogio Petrita Çekua. Prije toga, u ožujku, bit ću u žiriju natjecanja u Latviji, a tu su i redovne obveze s mojim studentima na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Uglavnom, aktivnosti ne manjka.“
Dobro došli na još jedan vrhunski doživljaj komorne glazbe u Lisinskom!
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.