HELLO
HELLO! #HelloItsMe

U četvrtak, 6. veljače, na repertoare domaćih kina stiže azijska kino senzacija i vjerojatno najveće iznenađenje ovogodišnje trke za nominaciju za Oscara – tajlandska humorna obiteljska drama Kako se obogatiti prije nego što baka umre.

Debitantsko cjelovečernje ostvarenje televizijskog redatelja i snimatelja Pata Boonnitipata osvaja svojom šarmantnom transgeneracijskom pričom o obiteljskim karikama i nasljeđu (ne samo onom materijalnom!) koje dobivamo u zalog od starijih članova obitelji.

Sasvim neočekivano, film je pokorio kino blagajne i oborio nekoliko rekorda: osim uspjeha u matičnoj državi, zaradio je epitet najgledanijeg tajlandskog filma svih vremena u nekoliko zemalja Jugoistočne Azije, a ujedno je i prvi tajlandski film koji je dospio među 15 ostvarenja u užoj konkurenciji za oskarovsku nominaciju u kategoriji stranog filma. Ovaj neočekivani proboj među članove Američke filmske akademije potvrda je univerzalne prepoznatljivosti narativa u kojima se ogledaju neka akutna socijalna pitanja današnjice – od nesigurnih životnih standarda mladih, preko tretmana starijih, pa do društvenih očekivanja da žena preuzme skrb o svim članovima obitelji.

U središtu je radnje mladić M, nekoć izvrstan i perspektivan učenik, a danas neprikosnoveni lijenčina koji je studiranje zamijenio snom o lakoj zaradi streamanjem videoigara. Nakon što je njegovoj baki dijagnosticiran karcinom u terminalnoj fazi, M se svim snagama nastoji ugurati u njezin prostor – kako stambeni, tako i emocionalni. Njegov jedini cilj postaje pridobivanje bakine ljubavi. I nasljedstva. Dok M čini sve kako bi postao glavna meta bakine privrženosti, ni ostali članovi obitelji ne miruju. No baka je tvrd orah, a vrijeme istječe.

kako se obogatiti prije nego što baka umre

Glavne su uloge dodijeljene debitantima na velikome platnu: tajlandska pop superzvijezda Putthipong Assaratanakul, poznat po scenskom imenu Bilkin, sa suptilnom slojevitošću interpretira ulogu unuka u misiji koja će se pretvoriti u najveću životnu lekciju, dok zaštitno lice tajlandskih televizijskih reklama Usha Seamkhun očarava kao naizgled tvrda i distancirana baka koja stoički, uz nesentimentalnu mirnoću, prihvaća sva životna ugodna i, češće, neugodna iznenađenja.

Poprilično ciničnom naslovu usprkos, Kako se obogatiti pije nego što baka umre šarmantna je, gorko-slatka posveta najvećim vrijednostima – obitelji, ljubavi i krhkosti života. Distributer je Zagreb Film Festival, a popis kina u kojima se film prikazuje dostupan je na www.zff.hr.

 


druge vijesti

Kraj woke ludosti u 2026. Hello Magazin Croatia Hrvatska

Povratak realnosti u televiziji i medijima: Kraj woke ludosti u 2026.

Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.

Film/TV

15 prosinca 2025