John Galliano napušta Margielu nakon desetljeća: što slijedi za legendarnog dizajnera?
Spektakularna Maison Margiela Artisanal revija u siječnju, koja je oduševila modne entuzijaste diljem svijeta, označila je labuđi pjev Johna Galliana u ovoj kući. Dizajner je, nakon deset godina na čelu Margiele, objavio emotivnu poruku na Instagramu u kojoj je najavio svoj odlazak.
“Što se tiče glasina… Svi žele znati, svi žele sanjati. Kad dođe pravo vrijeme, sve će biti otkriveno,” napisao je Galliano, ostavljajući modni svijet u iščekivanju svojih idućih poteza. “Za sada koristim ovo vrijeme da izrazim duboku zahvalnost. Nastavljam se iskupljivati i nikada neću prestati sanjati.”
Galliano je preuzeo ulogu kreativnog direktora Margiele 2014. godine, što je bio njegov prvi angažman nakon kontroverznog odlaska iz Diora 2011. Njegov put iskupljenja detaljno je opisan u dokumentarcu High and Low: John Galliano, koji je ove godine objavljen na Amazon Primeu. Tijekom svog mandata, Galliano je Margielu, koju su prije svega cijenili insajderi umjetničkog i modnog svijeta, doveo do novih visina.
Renzo Rosso, osnivač i predsjednik tvrtke OTB, vlasnika Margiele od 2006. godine, u intervjuu za Vogue Business istaknuo je Gallianov kulturni utjecaj i inovativne kreacije koje su uzdigle cijeli brend. Iako OTB ne izdvaja pojedinačne prihode Margiele, prodaja brenda porasla je za 23 posto u 2023., čak i prije siječanjske revije. Ikonična Margiela cipela Tabi, prvi put predstavljena 1988., postala je nezaobilazna u modnim metropolama poput Pariza, Londona i New Yorka zahvaljujući Gallianovoj revitalizaciji brenda.
John Galliano odlazi iz kuće Maison Martin Margiela, ali tko je novi kreativni direktor?
Galliano je nadaleko cijenjen kao jedan od najtalentiranijih krojača svoje generacije, poznat po stvaranju narativa iza svake svoje kolekcije. Od Kate Moss kao bjegunke-princeze na njegovoj reviji za proljeće 1994. do Gwendoline Christie kao zanosne lutke u najnovijoj Margiela couture kolekciji za proljeće 2024., Galliano uvijek stavlja priču u središte svog dizajna.
Dok špekulacije o njegovom sljedećem koraku ne jenjavaju, Galliano ostaje simbol posvećenosti sporijoj, promišljenoj modi, odmičući se od ubrzanog ritma današnje industrije koja često forsira kvantitetu nauštrb kvalitete.
Što se tiče budućnosti Margiele, šuškanja o mogućem nasljedniku već su počela. Renzo Rosso je u nedavnom intervjuu spomenuo Glenn Martensa, kreativnog direktora Diesela, usporedivši ga s Gallianom. “Glenn je krojač, ne samo dizajner. Kao i John Galliano, krojači imaju poseban način stvaranja – svaka kreacija ima svoju priču,” izjavio je Rosso.
Danas, nakon 14 godina trijeznosti, Galliano izražava zahvalnost za priliku koju su mu pružili Margiela i Rosso. “Zahvalnost mojoj modnoj obitelji za ovaj kreativni trenutak koji mi je doslovno spasio život i sigurno mjesto koje smo zajedno izgradili. Moji timovi, čija je podrška bila nježna i hrabra, hodali su sa mnom ovim uskim putem do ovdje i sada.”
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.