Kroz sljedeća tri dana imate priliku pogledati izvanredna filmska ostvarenja, mahom hrvatske premijere, o životima i djelima najznačajnijih svjetskih umjetnika, dizajnera i arhitekata.
Festival koji već šestu godinu u Zagreb donosi najrecentniju i pomno odabranu filmsku produkciju, a djeluje i kao platforma koja ujedinjuje umjetničke svjetove i stvara zajednički prostor kreativnog djelovanja, sinoć je otvoren u društvu brojnih ljubitelja umjetnosti, arhitekture i dizajna. Festival je otvoren projekcijom filma „Van Gogh, stvaranje majstora“, redateljice Anne Richard, koji nas upoznaje s Van Goghovim genijem iz dosad neviđene, duboko ljudske perspektive.
Festival su otvorili umjetnička ravnateljica Tina Hajon, zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet i ravnateljica Instituta Liszt Mađarskog kulturnog centra, Anna Mladenović.
“Presretni smo da je otvaranje DA2 Film Festivala s hrvatskom premijerom filma o Van Gogu izazvalo toliki interes publike. Ovogodišnja selekcija filmova zaista je zanimljiva i dotiče se raznih tematika. Narednih dana, gledat ćemo film o kući koja je dragulj kanadske arhitekture, o odnosu čovjeka i prirode, o staklenom neboderu koji je bio simbol Sao Paola, o razigranom dizajnu, modnim trendovima i popularnim televizijskim serijama. Nadam se da će festival i svih ostalih dana biti ovako lijepo posjećen i da će šira publika u njemu uživati” izjavila je na otvorenju DA2 Zagreb Design, Art & Architecture Film Festivala umjetnička ravnateljica i selektorica filmova Tina Hajon.
Osim filma „Van Gogh, stvaranje majstora“, prvi međunarodni natjecateljski filmski festival u regiji koji objedinjuje filmove na temu dizajna, arhitekture i umjetnosti, donosi još šest filmskih naslova koji intrigiraju i inspiriraju zanimljivim spojem profesionalnih i duboko intimnih portreta najvećih svjetskih kreativaca.
Tijekom preostala tri festivalska dana u Institutu Liszt – Mađarskom kulturnom centru i online moći ćemo pogledati fascinantan dokumentarac talijanskih redatelja Francesce Molteni i Mattije Colomba, „Zeleno nad sivim“, koji istražuje revolucionarni uspon zelene arhitekture i vizionarske projekte Emilia Ambasza. „Jeff Koons. Privatni portret“, film redatelja Pappija Corsicata intimni je portret jednog od najutjecajnijih, najpopularnijih i najkontroverznijih umjetnika posljednjih desetljeća, a kanadski dokumentarac „Kuća Dyde Arthura Ericksona“, redatelja Colina Waugha priča je o umalo zaboravljenom ranom djelu najvećeg kanadskog arhitekta Arthura Ericksona. U Brazil nas vodi nagrađivana arapsko-brazilska redateljica Denise Zmekhol i to filmom „Koža od stakla“, poetičnoj i osobnoj meditaciji o raseljenosti, nejednakosti i gubitku, kroz putovanje redateljice nakon što je otkrila da je najpoznatije djelo njezina preminulog oca Rogera Zmekhola, moderni stakleni neboder u srcu São Paula, preuzelo nekoliko stotina beskućničkih obitelji. Zadnji festivalski dan, u nedjelju na programu je film Francesce Molteni, „Mi drugi“, koji pruža sveobuhvatan uvid u bogat i izvanredan život Fernanda i Humberta Campana, koji su obilježili svijet dizajna. Šesto izdanje DA2 Film Festivala zatvorit će film „Sretna odjeća“, redatelja Michaela Selditcha koji uranja u bogat život kultne kostimografkinje Patricie Field.
Filmovi se natječu za službenu festivalsku nagradu ISKRA koju međunarodni žiri dodjeljuje najinspirativnijem filmu, s ciljem poticanja proizvodnje filmova koji tematiziraju dizajn arhitekturu i umjetnost, razvoja kreativnog stvaralaštva i promocije hrvatske umjetnosti u svijetu. Žiri šestog DA2 festivala su filmska redateljica i producentica Dana Budisavljević, dizajnerica Izvorka Jurić i povjesničar umjetnosti Márton Orosz.
Uz filmski program stručnjaci iz Hrvatske i svijeta gostuju u “Šta DA?” online razgovorima u okviru kojih se predstavljaju filmovi iz programa, upoznaju svjetski kreativci i njihova djela. Razgovore već tradicionalno moderiraju novinarke i urednice Ivana Antunović Jović i Vlatka Kolarović, a kao gosti ove nas godine očekuju arhitekt Alen Žunić redateljica Francesca Molteni, koja se na ovogodišnjem DA2 Film Festivalu predstavlja s čak dva filma, vizualni umjetnik i modni dizajner Silvio Vujičić, arhitektica Senka Dombi, kostimografkinja Duška Nešić i voditeljica i glazbenica Ida Prester.
Vizualni identitet festivala dizajnirao je studio kuna zlatica.
DA2 Film Festival podržan je od Hrvatskog Audiovizualnog Centra, Turističke zajednice grada Zagreba, Smart AV-a, Erste banke i Ville Sandi, te realiziran u partnerstvu s Institutom Liszt – Mađarskim kulturnim centrom, Talijanskim kulturnim centrom i Obalom art centar Sarajevo.
Ulaznice za projekcije u Institutu Liszt – Mađarskom kulturnom centru (Ban centar, Europski trg) potražite na www.eventim.hr i na ovlaštenim prodajnim mjestima Eventima. Program DA2 Film Festivala bit će dostupan i online za publiku diljem Hrvatske i to od 18. – 28. listopada na https://ondemand.kinomeetingpoint.ba/.
Više informacija o festivalu možete naći na www.da2filmfestival.com i društvenim mrežama festivala.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.