Otkrivena je tema nove Met Gale! “Superfine: Umijeće crne elegancije” nova je proljetna izložba Anne Wintour
Suvremeni crni dandizam već godinama oživljava crvene tepihe na prestižnim događajima poput Met Gale. Zamislite Billyja Portera u zlatnoj odori Sun God koju je kreirao The Blonds za izložbu "Camp" 2019. godine, A$AP Rockyja s prekrivenim šarenim patchwork prekrivačem ERL-a preko njegovog svileno-tafta smokinga na "In America: A Lexicon of Fashion" 2021. godine, ili Lil Nas X-a prekrivenog kristalima u dizajnu Luar na "Sleeping Beauties" prošle godine.
Ovo je prva izložba Costume Institutea od 2003. godine koja se isključivo bavi muškom modom, a ujedno je i prva pod vodstvom kustosa Andrewa Boltona koja uključuje gostujuću kustosicu. Monica Miller, profesorica i voditeljica Africana Studies na Barnard Collegeu, Sveučilišta Columbia, istraživat će lik crnog Dandija, od njegovih prvih prikaza u umjetnosti 18. stoljeća do suvremenih prikaza na modnim pistama i u filmovima. Izložba je inspirirana njezinom knjigom iz 2009. godine, Slaves to Fashion: Black Dandyism and the Styling of Black Diasporic Identity, u kojoj crni dandizam uspostavlja kao estetski i politički konstrukt.
Dandizam, za one manje upoznate, predstavlja pretjeranu pažnju prema odijevanju. U najavi izložbe, Miller je dandizam opisala kao “mudro i elegantno odijevanje”, te je objasnila kako je crni dandizam “strategija i alat za ponovno promišljanje identiteta, za preoblikovanje sebe u drukčijem kontekstu. Posebno tijekom razdoblja ropstva, to je bio način pomicanja granica o tome tko je čovjek.” Povijest crnog dandizma koju izložba prikazuje ilustrirat će kako su ljudi crne kože prošli put od porobljenih pojedinaca, stiliziranih kao luksuzni predmeti, do autonomnih kreatora stila koji danas postavljaju globalne modne trendove.
U kontekstu pokreta Black Lives Matter, Costume Institute počeo je prepoznavati stvarnosti koje su do tada bile zanemarene u američkim modnim narativima. Od 2020. godine, u zbirku je dodano oko 150 komada dizajnera koji pripadaju BIPOC zajednicama, od kojih će neki biti predstavljeni u izložbi “Superfine”. “Ova izložba označava važan korak u našem nastojanju da diversificiramo naše izložbe i zbirke, kao i da ispravimo povijesne pristranosti unutar naše kustoske prakse” rekao je Bolton. “Radi se o tome da se moda u Metu učini pristupačnijom i inkluzivnijom”.
Bolton je tijekom istraživanja za izložbu “In America: A Lexicon of Fashion” 2021. godine postao upoznat s Millerinim radom. “Ono što je zanimljivo kod crnog dandizma jest da nije samo identitet” objasnio je Bolton. “Postoje pojedinci poput fotografa i umjetnika Iké Udéa, koji se identificiraju kao dandiji, ali to je također koncept”. Crni dizajneri danas istražuju različite modalitete koje dandizam predstavlja – slobodu, disonanciju, teatralnost.
Izložba će biti organizirana prema 12 karakteristika crnog dandizma, inspiriranih esejem Zore Neale Hurston iz 1934. godine “The Characteristics of Negro Expression”. Svaki dio prikazat će razvoj dandizma kroz povijest, koristeći ne samo odjeću i dodatke, već i crteže, slike, fotografije i filmske isječke. Prvi dio pod nazivom “Vlasništvo” uključivat će livreju porobljene osobe iz 19. stoljeća iz Marylanda. “Jook”, inspiriran Hurstonovom kategorijom o glazbi i plesu, uključivat će Zoot odijela iz 1940-ih, dok će “Kozmopolitizam” predstaviti kreacije Pharrella Williamsa i pokojnog Virgila Abloha za Louis Vuitton.
Monica Miller naglašava kako su mnogi suvremeni dizajneri predstavljeni u izložbi inspirirani poviješću dandizma i crne kulture, osobito oni koji dolaze iz Zapadne Afrike ili Kariba. “Virgil Abloh i Grace Wales Bonner detaljno su promišljali teme poput rase, moći, imigracije, ropstva, kolonija i osnaživanja u svojim dizajnerskim filozofijama” izjavila je Miller.
Bolton smatra da se muška moda trenutno nalazi u renesansi, ponajviše zahvaljujući crnim dizajnerima i muškarcima koji se ne boje riskirati s osobnim stilom. “Imamo fantastične uzore, poput naših ovogodišnjih suvoditelja Met Gale – Pharrella Williamsa, Colmana Dominga, Lewisa Hamiltona i A$AP Rockyja,” ističe Bolton.
Kao i prethodnih godina, izložba će okupiti niz značajnih suradnika. Interdisciplinarna umjetnica Torkwase Dyson bit će odgovorna za konceptualni dizajn izložbe, Tanda Francis, poznata po monumentalnim afričkim glavama i maskama, izradit će prilagođene glave manekena, dok će Tyler Mitchell napraviti fotografije za katalog izložbe.
Izložbu “Superfine: Umijeće crne elegancije” omogućit će Louis Vuitton, uz financijsku podršku Instagrama, Hobson/Lucas Family Foundationa, dr. Precious Moloi-Motsepe i Africa Fashion International, Tylera Perryja i Condé Nasta. Izložba će trajati od 10. svibnja do 26. listopada 2025., nakon Met Gale koja će se održati 5. svibnja, a koja predstavlja glavni izvor financiranja za Costume Institute.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.