Sinoć je završilo jedanaesto izdanje Zagreb Design Weeka. Studiji Jadran filma, od kojih su neki po prvi put otvoreni za javnost, poslužili su kao savršena kulisa za održavanje najvećeg regionalnog festivala dizajna, kojeg je posjetilo više od 20.000 posjetitelja. Odlična posjećenost predavanja, izložbi, panela, koncerata i filmskih projekcija, kao i velik odaziv na brojne radionice, jasan su pokazatelj interesa javnosti za manifestaciju kojom već dulje od desetljeća započinje jesen u Zagrebu.
„Razbili smo stakleni strop“ i doveli dizajn u Dubravu. Sretni smo da nas je publika pratila na novu lokaciju. Zahvaljujemo se svim partnerima koji nas podržavaju, od Grada Zagreba i Turističke zajednice Grada Zagreba, preko Veleposlanstva Italije i ureda vlade Katalonije do partnera s kojima smo organizirali izložbe. Jadran film se pokazao kao odlična lokacija za događanja.’’ izjavio je direktor festivala Daniel Tomičić.
Osim prezentacije najrecentnijeg i najboljeg iz svijeta dizajna, ove godine organizatori su poseban fokus stavili na promicanje različitosti i zagovaranje jednakosti, kreativnosti i suradnje u dizajnu, te na kroz povijest često nepravedno zanemarivane ženske dizajnerice pa je u skladu s tim tema ovogodišnjeg ZGDW-a bila „Breaking the Glass Ceiling“, u prijevodu „Razbijanje staklenog stropa: Revolucija dizajna“.
Zemlja partner ovogodišnjeg ZGDW-a bila je Italija, a u skladu s temom u fokusu su bile upravo dizajnerice. S ciljem dokumentiranja povijesti žena u talijanskom dizajnu, u suradnji s Veleposlanstvom Italije u Zagrebu održane su izložbe, predavanja i projekcije dokumentarnih filmova, a održao se i niz gostujućih izložbi. Ove godine ZGDW je ugostio izložbe s festivala dizajna iz Čilea, Meksika i Španjolske. Posjetitelji su mogli vidjeti izložbu o međusobnim kulturnim utjecajima aglomeracija Tijuana (Meksiko) / San Diego (SAD), pod nazivom „Percepción Peculiar“. Slična je bila i tema izložbe „Transborder Typeface“ nastala u suradnji s Tijuana Design Weekom i Tipografía México. Festival dizajna Local Chile predstavio je čileansku scenu grafičkog dizajna izložbom „Sur Emergente“, a direktor festivala i kustos izložbe, Joaquín Béjares H., održao je predavanje. Također, u suradnji s Delegacijom Vlade Katalonije, katalonska udruga FAD predstavila je izložbu iz serije „Održive promjene — Moda za tjelesnu raznolikost“ o kojoj je predavanje održala Gemma Esteban Alert.
Dodijeljene su i ZGDW nagrade u šest kategorija: Grafički dizajn, Produkt dizajn, Tekstilni i modni dizajn, Dizajn prostora, Dizajn digitalnih komunikacija i dizajn interakcija, i Dizajn društvenih inovacija. Nagrade su dodijeljene u obliku priznanja, a peteročlani, stručni međunarodni žiri dobitnike je izabrao prema ukupnoj kvaliteti svakog prijavljenog projekta.
Održana je i modna revija na kojoj je svoj dizajn predstavilo pet modnih dizajnera, odnosno brendova: SALICULA, SSYYNN, Vicko Racetin, VIRAGO i VLAAZ, a u studiju koji nosi ime Orsona Wellesa, svoj su dizajn izložili najbolji proizvođači namještaja iz Hrvatske i jugoistočne Europe, njih čak osam. SELECTEDD X LOUISE ROE, MAJCAN&MAJCAN, CONTURE, FABRIKA ARTISAN, NUNC, TVIN i VERTIGO BIRD.
Budućnost hrvatskog dizajna predstavljena je izložbom fakulteta i škola na ZGDW-u, a na ZGDW marketu mogli ste izravno od proizvođača kupiti dizajnerske proizvode.
Umjetnički kolektiv, Oaza, izložbom plakata i predavanjem predstavio je rad hrvatskih dizajnerica i projekt internet arhiva „dizajnerice.com“. Muzej za umjetnost i obrt izložio je predmete koje su dizajnirale hrvatske dizajnerice, o čijem radu je predavanje održala Koraljka Vlajo, kustosica izložbe.
Izniman je bio i je bio odaziv na radionice kao što su botanički ekoprint na svilu, DIY Radionica izrade rokovnika, Fotografiranje hrane i proizvoda, HAI – hrvatske autentične igračke inspirirane kulturnom baštinom, Ines Ištvanović – Oboji se, Klupiranje, Kreativno maketarstvo, Meditativno crtanje, One day of clay, Preusmjeravanje Kreativnosti: Dizajn i Umjetnost, Slime radionica (radionica izrade ljigavca) i The Art of Decision Making.
Popratni program najvećeg regionalnog festivala dizajna nikad ne razočara pa su tako posjetitelji mogli pogledati odlične dokumentarce: Design for all, Design Is One – The Vignellis, Food & Design i Vivienne Westwood – God Save the Queen,a za odličnu atmosferu i dobru zabavu u večernjim satima pobrinuli su se IDEM, Ki klop, Pocket Palma. Sve u svemu, još jedan Zagreb Design Week za pamćenje i već se veselimo dvanaestom izdanju!
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.