Sinoć je završilo jedanaesto izdanje Zagreb Design Weeka. Studiji Jadran filma, od kojih su neki po prvi put otvoreni za javnost, poslužili su kao savršena kulisa za održavanje najvećeg regionalnog festivala dizajna, kojeg je posjetilo više od 20.000 posjetitelja. Odlična posjećenost predavanja, izložbi, panela, koncerata i filmskih projekcija, kao i velik odaziv na brojne radionice, jasan su pokazatelj interesa javnosti za manifestaciju kojom već dulje od desetljeća započinje jesen u Zagrebu.
„Razbili smo stakleni strop“ i doveli dizajn u Dubravu. Sretni smo da nas je publika pratila na novu lokaciju. Zahvaljujemo se svim partnerima koji nas podržavaju, od Grada Zagreba i Turističke zajednice Grada Zagreba, preko Veleposlanstva Italije i ureda vlade Katalonije do partnera s kojima smo organizirali izložbe. Jadran film se pokazao kao odlična lokacija za događanja.’’ izjavio je direktor festivala Daniel Tomičić.
Osim prezentacije najrecentnijeg i najboljeg iz svijeta dizajna, ove godine organizatori su poseban fokus stavili na promicanje različitosti i zagovaranje jednakosti, kreativnosti i suradnje u dizajnu, te na kroz povijest često nepravedno zanemarivane ženske dizajnerice pa je u skladu s tim tema ovogodišnjeg ZGDW-a bila „Breaking the Glass Ceiling“, u prijevodu „Razbijanje staklenog stropa: Revolucija dizajna“.
Zemlja partner ovogodišnjeg ZGDW-a bila je Italija, a u skladu s temom u fokusu su bile upravo dizajnerice. S ciljem dokumentiranja povijesti žena u talijanskom dizajnu, u suradnji s Veleposlanstvom Italije u Zagrebu održane su izložbe, predavanja i projekcije dokumentarnih filmova, a održao se i niz gostujućih izložbi. Ove godine ZGDW je ugostio izložbe s festivala dizajna iz Čilea, Meksika i Španjolske. Posjetitelji su mogli vidjeti izložbu o međusobnim kulturnim utjecajima aglomeracija Tijuana (Meksiko) / San Diego (SAD), pod nazivom „Percepción Peculiar“. Slična je bila i tema izložbe „Transborder Typeface“ nastala u suradnji s Tijuana Design Weekom i Tipografía México. Festival dizajna Local Chile predstavio je čileansku scenu grafičkog dizajna izložbom „Sur Emergente“, a direktor festivala i kustos izložbe, Joaquín Béjares H., održao je predavanje. Također, u suradnji s Delegacijom Vlade Katalonije, katalonska udruga FAD predstavila je izložbu iz serije „Održive promjene — Moda za tjelesnu raznolikost“ o kojoj je predavanje održala Gemma Esteban Alert.
Dodijeljene su i ZGDW nagrade u šest kategorija: Grafički dizajn, Produkt dizajn, Tekstilni i modni dizajn, Dizajn prostora, Dizajn digitalnih komunikacija i dizajn interakcija, i Dizajn društvenih inovacija. Nagrade su dodijeljene u obliku priznanja, a peteročlani, stručni međunarodni žiri dobitnike je izabrao prema ukupnoj kvaliteti svakog prijavljenog projekta.
Održana je i modna revija na kojoj je svoj dizajn predstavilo pet modnih dizajnera, odnosno brendova: SALICULA, SSYYNN, Vicko Racetin, VIRAGO i VLAAZ, a u studiju koji nosi ime Orsona Wellesa, svoj su dizajn izložili najbolji proizvođači namještaja iz Hrvatske i jugoistočne Europe, njih čak osam. SELECTEDD X LOUISE ROE, MAJCAN&MAJCAN, CONTURE, FABRIKA ARTISAN, NUNC, TVIN i VERTIGO BIRD.
Budućnost hrvatskog dizajna predstavljena je izložbom fakulteta i škola na ZGDW-u, a na ZGDW marketu mogli ste izravno od proizvođača kupiti dizajnerske proizvode.
Umjetnički kolektiv, Oaza, izložbom plakata i predavanjem predstavio je rad hrvatskih dizajnerica i projekt internet arhiva „dizajnerice.com“. Muzej za umjetnost i obrt izložio je predmete koje su dizajnirale hrvatske dizajnerice, o čijem radu je predavanje održala Koraljka Vlajo, kustosica izložbe.
Izniman je bio i je bio odaziv na radionice kao što su botanički ekoprint na svilu, DIY Radionica izrade rokovnika, Fotografiranje hrane i proizvoda, HAI – hrvatske autentične igračke inspirirane kulturnom baštinom, Ines Ištvanović – Oboji se, Klupiranje, Kreativno maketarstvo, Meditativno crtanje, One day of clay, Preusmjeravanje Kreativnosti: Dizajn i Umjetnost, Slime radionica (radionica izrade ljigavca) i The Art of Decision Making.
Popratni program najvećeg regionalnog festivala dizajna nikad ne razočara pa su tako posjetitelji mogli pogledati odlične dokumentarce: Design for all, Design Is One – The Vignellis, Food & Design i Vivienne Westwood – God Save the Queen,a za odličnu atmosferu i dobru zabavu u večernjim satima pobrinuli su se IDEM, Ki klop, Pocket Palma. Sve u svemu, još jedan Zagreb Design Week za pamćenje i već se veselimo dvanaestom izdanju!
Navikli smo ga gledati s kapom. Crna, bež, šilterica, beretka – sve su one bile dio njegovog vizualnog potpisa. Antonio Krištofić bez kape? Do nedavno nezamislivo. A onda se dogodila – transformacija. Jedna fotografija, jedno sunčano popodne, i jedan pjevač koji je, doslovno, skinuo sve što mu je do tada (barem simbolično) stajalo na glavi. Rezultat? Komentari pljušte, srca gore, a Antonio... Antonio blista.
Nitko ne zna prirediti spektakl poput Beyoncé. A kada se slavna diva odluči oprostiti od turneje – to ne čini tiho. Posljednja večer svjetske turneje Cowboy Carter u Las Vegasu iznenada se pretvorila u večer nostalgije, oduševljenja i suza radosnica: Destiny’s Child ponovno su zajedno zakoračile na pozornicu.
Nakon godina pada popularnosti, gitarom vođeni izvođači poput Sleep Tokena i Wet Lega vraćaju rock na velika vrata, dok TikTok pomaže i legendama da ponovno osvoje publiku.
Postoje večeri koje se ne mogu opisati riječima – mogu se samo osjetiti. Varaždinski Trg fontana ove je subote bio upravo takvo mjesto: pozornica na otvorenom, pod zvjezdanim nebom, ispunjena glazbom, emocijom i snažnim vibracijama zahvalnosti. U središtu svega – Coolins, hrvatski pop pjevač i kantautor, koji je svoj 32. rođendan odlučio proslaviti onako kako najbolje zna – pjesmom.
Kad ljeto polako počne spuštati zastor, a gradom se počnu šuljati prve naznake jeseni, Zagreb će na dva dana ponovno zabljesnuti u ritmu elektroničke ekstaze. Fair Fest 2025, dvodnevni festival koji 12. i 13. rujna osvaja Zagrebački velesajam, donosi spektakularan spoj glazbe, svjetla i energije. Headlineri? Steve Aoki, Scooter, Indira, Vanillaz i domaća DJ krema. Lokacija? Velesajamska Pyramids Arena – novo svetište svih koji vjeruju da je glazba najčišći oblik slobode.
Postoje trenuci koji nadilaze stvarnost, zvuk koji ostaje u grudima još danima nakon zadnjeg beata, i svjetla koja ostave trag na nebu – ali i u sjećanju. ULTRA Europe 2025 nije bio samo festival. Bio je iskustvo. Emocija. Puls cijelog ljeta, sabijen u sedam dana glazbene ekstaze na Jadranu.
Zamislite ovo: plovidbu povijesnim brodom tijekom zlatnog zalaska, elektronske ritmove koji lagano titraju u zraku, čašu vina u ruci i osjećaj da ste dio nečeg doista posebnog. Samo večer kasnije, na rubu stijena iznad mora, u kamenom amfiteatru s najljepšim pogledom na Jadran – stotine tijela u pokretu pod zvjezdanim nebom, u ritmu glazbe koja ne prestaje.
Ako ste ovih dana jedva preživljavali toplinske valove s lepezom u jednoj i ledenom kavom u drugoj ruci, žao nam je – Slavko Sobin upravo je dodatno zakomplicirao stvari. Jer ako nešto može natjerati da nam termometar eksplodira i prije podneva, to je prizor ovog glumca – mokar, nasmijan i s torzom isklesanim kao iz grčke mitologije – dok u rijeci baca frizbi svojim psima.
Kad govorimo o ljetnom stilu koji spaja bezbrižnost, sofisticiranost i praktičnost – Lana Klingor Mihić upravo je pokazala kako izgleda modna formula za uspješan odmor. Njezina kombinacija bijele košulja-haljine, bijelog bikinija i tenisica postavlja nove standarde za „effortless chic“ modne trenutke uz more, bazen ili u ljetnom resortu.