Sinoć je završilo jedanaesto izdanje Zagreb Design Weeka. Studiji Jadran filma, od kojih su neki po prvi put otvoreni za javnost, poslužili su kao savršena kulisa za održavanje najvećeg regionalnog festivala dizajna, kojeg je posjetilo više od 20.000 posjetitelja. Odlična posjećenost predavanja, izložbi, panela, koncerata i filmskih projekcija, kao i velik odaziv na brojne radionice, jasan su pokazatelj interesa javnosti za manifestaciju kojom već dulje od desetljeća započinje jesen u Zagrebu.
„Razbili smo stakleni strop“ i doveli dizajn u Dubravu. Sretni smo da nas je publika pratila na novu lokaciju. Zahvaljujemo se svim partnerima koji nas podržavaju, od Grada Zagreba i Turističke zajednice Grada Zagreba, preko Veleposlanstva Italije i ureda vlade Katalonije do partnera s kojima smo organizirali izložbe. Jadran film se pokazao kao odlična lokacija za događanja.’’ izjavio je direktor festivala Daniel Tomičić.
Osim prezentacije najrecentnijeg i najboljeg iz svijeta dizajna, ove godine organizatori su poseban fokus stavili na promicanje različitosti i zagovaranje jednakosti, kreativnosti i suradnje u dizajnu, te na kroz povijest često nepravedno zanemarivane ženske dizajnerice pa je u skladu s tim tema ovogodišnjeg ZGDW-a bila „Breaking the Glass Ceiling“, u prijevodu „Razbijanje staklenog stropa: Revolucija dizajna“.
Zemlja partner ovogodišnjeg ZGDW-a bila je Italija, a u skladu s temom u fokusu su bile upravo dizajnerice. S ciljem dokumentiranja povijesti žena u talijanskom dizajnu, u suradnji s Veleposlanstvom Italije u Zagrebu održane su izložbe, predavanja i projekcije dokumentarnih filmova, a održao se i niz gostujućih izložbi. Ove godine ZGDW je ugostio izložbe s festivala dizajna iz Čilea, Meksika i Španjolske. Posjetitelji su mogli vidjeti izložbu o međusobnim kulturnim utjecajima aglomeracija Tijuana (Meksiko) / San Diego (SAD), pod nazivom „Percepción Peculiar“. Slična je bila i tema izložbe „Transborder Typeface“ nastala u suradnji s Tijuana Design Weekom i Tipografía México. Festival dizajna Local Chile predstavio je čileansku scenu grafičkog dizajna izložbom „Sur Emergente“, a direktor festivala i kustos izložbe, Joaquín Béjares H., održao je predavanje. Također, u suradnji s Delegacijom Vlade Katalonije, katalonska udruga FAD predstavila je izložbu iz serije „Održive promjene — Moda za tjelesnu raznolikost“ o kojoj je predavanje održala Gemma Esteban Alert.
Dodijeljene su i ZGDW nagrade u šest kategorija: Grafički dizajn, Produkt dizajn, Tekstilni i modni dizajn, Dizajn prostora, Dizajn digitalnih komunikacija i dizajn interakcija, i Dizajn društvenih inovacija. Nagrade su dodijeljene u obliku priznanja, a peteročlani, stručni međunarodni žiri dobitnike je izabrao prema ukupnoj kvaliteti svakog prijavljenog projekta.
Održana je i modna revija na kojoj je svoj dizajn predstavilo pet modnih dizajnera, odnosno brendova: SALICULA, SSYYNN, Vicko Racetin, VIRAGO i VLAAZ, a u studiju koji nosi ime Orsona Wellesa, svoj su dizajn izložili najbolji proizvođači namještaja iz Hrvatske i jugoistočne Europe, njih čak osam. SELECTEDD X LOUISE ROE, MAJCAN&MAJCAN, CONTURE, FABRIKA ARTISAN, NUNC, TVIN i VERTIGO BIRD.
Budućnost hrvatskog dizajna predstavljena je izložbom fakulteta i škola na ZGDW-u, a na ZGDW marketu mogli ste izravno od proizvođača kupiti dizajnerske proizvode.
Umjetnički kolektiv, Oaza, izložbom plakata i predavanjem predstavio je rad hrvatskih dizajnerica i projekt internet arhiva „dizajnerice.com“. Muzej za umjetnost i obrt izložio je predmete koje su dizajnirale hrvatske dizajnerice, o čijem radu je predavanje održala Koraljka Vlajo, kustosica izložbe.
Izniman je bio i je bio odaziv na radionice kao što su botanički ekoprint na svilu, DIY Radionica izrade rokovnika, Fotografiranje hrane i proizvoda, HAI – hrvatske autentične igračke inspirirane kulturnom baštinom, Ines Ištvanović – Oboji se, Klupiranje, Kreativno maketarstvo, Meditativno crtanje, One day of clay, Preusmjeravanje Kreativnosti: Dizajn i Umjetnost, Slime radionica (radionica izrade ljigavca) i The Art of Decision Making.
Popratni program najvećeg regionalnog festivala dizajna nikad ne razočara pa su tako posjetitelji mogli pogledati odlične dokumentarce: Design for all, Design Is One – The Vignellis, Food & Design i Vivienne Westwood – God Save the Queen,a za odličnu atmosferu i dobru zabavu u večernjim satima pobrinuli su se IDEM, Ki klop, Pocket Palma. Sve u svemu, još jedan Zagreb Design Week za pamćenje i već se veselimo dvanaestom izdanju!
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.