Omiljeno odredište Splićana za druženje i uživanje ponovno je otvorilo svoja vrata. S novim imenom i novom pričom, restoran Mokosh, smješten unutar povijesne vile Tončić u Slavićevoj ulici, spreman je nastaviti stoljetnu tradiciju oaze za guštanje u sjeni drveća jednog od najljepših starih splitskih perivoja.
Mediteranska tradicija zajedničkog uživanja u hrani i druženju te povijest vile koju je kao svoj obiteljski dom podigao čuveni arhitekt Kamilo Tončić učinivši je jednim od središta splitskog društvenog i umjetničkog života inspiracija su priče koja otvara novo poglavlje u životu građevine koja je Splićanima osobito u srcu.
Osobitu čar vili Tončić daje njen poznati perivoj koji se posjetitelju otkriva čim stupi iza zidina koje ga dijele od vreve grada. Raskošan i pomalo divlji mediteranski vrt upotpunjen je prepoznatljivom fontanom koja nježno žubori stvarajući osobitu, opuštajuću atmosferu, dok prirodna hladovina i prostranstvo perivoja s puno skrovitih mjesta stvaraju opuštajuću oazu u kojoj se tako lako prepustiti uživanju.
U središtu secesijskog perivoja smjestila se vila, koja u novom poglavlju svoje priče posjetiteljima otkriva neke kutke koji su donedavno bili skriveni od očiju javnosti. Ulaz vodi kroz svijetlu verandu u stilu zimskog vrta do glavnog salona i dviju simetrično smještenih soba s mnoštvom dekorativnih detalja.
Tijekom preuređenja, provedenog uz duboko poštovanje prema Tončićevom naslijeđu u suradnji s arhitekticom Katjom Stubnyom i dizajnerskim studiom 502, zadržani su postojeći strogi geometrijski i prostorni odnosi, a selektivnom upotrebom materijala i intervencijama u unutrašnjem uređenju naglašen je osjećaj prostornosti i fluidnosti. Ključna komponenta koja definira ovaj projekt je intenzivna upotreba boje kao sredstva za oblikovanje prostora, dok je dizajn interijera proizašao iz posvećenosti očuvanju izvornog arhitektonskog jezika zgrade, a svaki njegov pažljivo odabrani segment, poput slika Jelene Bando koje krase središnji salon i keramičkih vaza studija Anaestudio, teži izazvati emocije, potaknuti razgovor i ponuditi više senzorno iskustvo koje nadopunjuje kulinarske užitke.
Restoran Mokosh dobio je ime po zaboravljenoj staroslavenskoj boginji prirode, zaštitnici žena, domaćinstva i obitelji. Inspiracija za naziv proizlazi iz prirodne oaze koja okružuje vilu te povezanosti dekorativnih elemenata otkrivenih u kući i vrtu s povijesnim etnografskim uzorcima. Mokosh svojom pričom podržava viziju o kreiranju mjesta na kojem se ljudi okupljaju, druže i slave život i prirodu.
U skladu s ovim posebnim ambijentom osmišljena je gastronomska ponuda koju je kreirao Alberto Garcia Perez. Chef s impresivnim životopisom u koji spadaju rad u restoranima s tri Michelinove zvjezdice i život na različitim kontinentima, a čija se kulinarska filozofija temelji na jednostavnosti, sezonalnosti i vrhunskim sastojcima, u Mokoshu spaja svoju španjolsku spontanost s razigranim duhom Splita te kroz jela koja su istovremeno iznenađujuća, zabavna i pristupačna nudi jedinstveno vibrantno gastronomsko iskustvo.
Restoran Mokosh prilagođava svoju atmosferu i ponudu ritmu dana, od doručka i marendi do večernjih koktela, tapasa i vinske liste, ispreplićući ljepotu druženja i zajedništva s bogatstvom okusa i ambijenta, nastavljajući tradiciju ovog povijesnog mjesta okupljanja ljubitelja umjetnosti i mediteranskog načina života.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.