HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Radijska voditeljica Manuela Svorcan, koja svakodnevno vodi popularnu emisiju na radiju Antena, nedavno je izjavom u eteru izazvala val reakcija slušatelja. Naime, u trenutku kad je razgovor pao na temu imena “Carrie”, Manuela je odlučila istaknuti kako se ona, za razliku od većine ljudi, ne sjeti prvo lika Carrie Bradshaw iz kultne serije Sex i grad, već kultnog horora “Carrie” iz 1976. godine, snimljenog prema istoimenom romanu Stephena Kinga.

Manuelina namjera, barem kako se činilo, bila je jednostavna: iznijeti osobnu asocijaciju koja bi je mogla prikazati kao osobu s posebnim i specifičnim ukusom. U tom trenutku, vjerojatno je željela djelovati kao netko tko ne podliježe masovnoj kulturi i popularnim asocijacijama koje se nameću kroz televizijske serije i filmove.

Carrie Bradshaw's friends were all made up according to Sarah Jessica Parker's Sex and the City theory

Čega se svi sjete kad čuju ime Carrie?

Stephen King je nesumnjivo jedan od najpoznatijih autora horor žanra, a njegov roman “Carrie” je uistinu klasik. Carrie White, junakinja ovog horora, nesretna je tinejdžerica s telekinetičkim moćima, koju brutalno maltretiraju njezini vršnjaci, što na kraju dovodi do stravičnog završetka. Manuela se, izjavljujući da prvo pomisli na ovaj lik, mogla činiti kao osoba koja ima dublji interes za književne i filmske klasike te nešto “sofisticiraniji” ukus.

PROČITAJTE: Sarah Jessica Parker odlučila je starjeti prirodno i ima jako bitnu poruku za sve žene!

Međutim, problem je nastao zbog činjenice da, htjela to priznati ili ne, većina ljudi na spomen imena “Carrie” prvo pomisli na Carrie Bradshaw – junakinju serije Sex i grad. Carrie Bradshaw, koju je utjelovila Sarah Jessica Parker, simbol je jedne generacije, moderne žene koja se nosi s ljubavnim, društvenim i profesionalnim izazovima u New Yorku. Iako je Sex i grad trivijalnija zabava u usporedbi s horor klasikom Stephena Kinga, nije manje važna u svijetu popularne kulture.

U trenutku kad je Manuela iznijela svoju izjavu, činilo se da pokušava izbjeći konvencionalne asocijacije te se postaviti kao osoba koja ima širi i dublji spektar interesa. Ipak, njezina izjava imala je prizvuk pretencioznosti, jer je dala naslutiti da je ono što većina ljudi prirodno povezuje s imenom “Carrie” na neki način inferiorno u odnosu na njezinu asocijaciju. Nije toliko problem u tome što je Manuela prvo pomislila na Kingovu Carrie – što je sasvim legitimno – već u načinu na koji je to prezentirala, ostavljajući dojam da su svi drugi u krivu ili “plitki” jer se sjećaju serije o ljubavi, prijateljstvu i modi umjesto krvavog horora.

Na društvenim mrežama brzo su krenuli komentari na njezinu izjavu. Jedni su se pitali je li Manuela stvarno prvo pomislila na horor, ili je to bio samo njezin pokušaj da se prikaže kao netko tko se ne uklapa u mainstream kalupe. “Tko, u današnjem svijetu, kada čuje ime Carrie, ne pomisli na Bradshaw?” pisali su korisnici, jasno dajući do znanja da je, koliko god Kingov roman bio značajan, Carrie Bradshaw ta koja je postala simbolom pop kulture u novije vrijeme.

Manuelin pokušaj da ispadne drukčija, da se izdigne iznad “masovne” kulture, na kraju je naišao na reakcije koje su više odražavale njezinu distanciranost od realnosti nego njezinu “cool” osobnost. Naime, Sex i grad i Carrie Bradshaw nisu tek plitka zabava za mase. Serija je oblikovala percepciju o modernim ženama, njihovim ljubavnim životima, karijerama i prijateljstvima. Iako se serija često referira na modu i luksuzni životni stil, ona se bavi i dubljim temama, poput samostalnosti, identiteta i društvenih normi. Carrie Bradshaw, s cipelama na nogama i laptopom u rukama, postala je simbol žene koja se ne boji tražiti svoju sreću, čak i ako je to kroz mnoštvo ljubavnih neuspjeha i izazova.

Can we actually live the Carrie Bradshaw lifestyle? | The Daily Campus

Koja god Carrie da bila, kultni je lik moderne kulture

S druge strane, Kingov roman “Carrie” zasigurno ima svoju težinu, ali nije toliko prisutan u svakodnevnim asocijacijama modernih ljudi. Iako je film, koji je režirao Brian De Palma, bio prekretnica u horor žanru, nije ostavio takav trag u svakodnevnoj kulturi kao što je to učinila serija Sex i grad.

Manuelin komentar na kraju je ispao kao pokušaj da se prikaže drugačijom i “iznad” prosječnog slušatelja, ali rezultat je bio suprotan – njezin komentar je zvučao pretenciozno i distancirano. Umjesto da je ostvarila povezanost sa svojim slušateljima, mnogi su osjetili kako ih Manuela podcjenjuje, implicirajući da su njihove asocijacije manje vrijedne jer se ne odnose na klasičnog horor autora, već na lik iz popularne serije.

Iako je namjera mogla biti neškodljiva, a čak i humoristična, izjava je na kraju pogodila pogrešan ton. Pokušaj da ispadne “kul” time što se distancirala od popularne kulture nije prošao onako kako je možda planirala.

Na kraju, Manuela Svorcan se, barem u ovom slučaju, nije pokazala kao “kul” voditeljica koja razumije svoje slušatelje, već kao osoba koja, pokušavajući biti drukčija, nije uspjela uspostaviti vezu s publikom. U svijetu radija, gdje je povezanost s publikom ključna, ovakve greške mogu ostaviti trajan dojam.

druge vijesti