Iako se načelno mnogi poslove više ne dijele na muške i ženske, situacija u brojnim kućanstvima ipak je drugačija, što potvrđuju i mnoga istraživanja. Upravo se ovim stereotipima poigrava i nova, trenutno aktualna kampanja svima poznatog brenda, vodećeg regionalnog proizvođača higijenskih proizvoda.
Prema Eurostatu, žene su u prosjeku više od muškaraca uključene u kućanstvo i aktivnosti vezane za skrb u obitelj. U njihovoj je domeni primarno hrana, čišćenje, glačanje i pranje rublja. Iako živimo u vremenima kada se sve više govori i djeluje u smjeru rodne ravnopravnosti, čini se da neke davno utvrđene norme ponašanja i dalje ostaju u svakodnevici života iza zatvorenih vrata domova u Europi i ostatku svijeta. Naime, stopa udjela žena u kućnim poslovima znatno varira među zemljama, prosječno iznosi između 94 i 98 posto. Zašto je to tako pokušali su objasniti akademici Sveučilišta Cambridge svojom affordance teorijom, odnosno teorijom o vjerojatnosti akcije, jer vjeruju da je ta vjerojatnost rodno uvjetovana. Zapravo, ono što kažu jest da će žene čim vide da je nešto potrebno napraviti (npr. počistiti ili pospremiti) – to i učiniti te usput razmišljati o tome što je još potrebno odraditi u kućanstvu. Muškarci će pak to isto primijetiti, ali neće osjetiti potrebu da to i naprave. Nije niti čudno da čak dvije trećine žena tvrdi da ovakav obrazac ponašanja utječe na njihovo mentalno zdravlje. Da, frustrira ih.
Djela, a ne riječi trebala bi biti misao vodilja kada govorimo o rodnoj jednakosti u partnerskom životu iza zatvorenih vrata. U više tradicionalnim društvima – poput onih u istočnoj Europi ili središnjoj Aziji – ta će parola biti manje popularna upravo zbog te tradicionalne note, odnosno očekivanog ponašanja i dužnosti spolova: muškarac je hranitelj obitelji, dok se od žena očekuje da brinu o kući i djeci. No, i zapad muku muči s takvim podjelama poslova iako se situacija posljednjih godina mijenja – posebice u Skandinaviji gdje, prema europskim statistikama, sve više muškaraca u kućanstvu preuzima na sebe kućanske poslove, točnije njih više od 90%.
Ove tradicionalne postavke rodno uvjetovanih poslova, međutim, nisu samo boljka pojedinaca, već i marketinške industrije koje i dalje u oglašavanju proizvoda za čišćenje najčešće koristi ženske likove. Iznimaka ipak ima. Primjerice, Violeta d.o.o. u svojoj trenutno aktualnoj kampanji za novi proizvod Vio sredstvo za pranje posuđa – glavnu ulogu dala je muškarcu. Poruka je jasna – zahvaljujući novim, poboljšanim formulama, odnosno većem postotku aktivnih sastojaka koji efikasno uklanjaju masnoću i najtvrdokornije mrlje, pranje suđa postaje jednostavan i brz posao: niti muški, niti ženski.
Slogan koji prati lansiranje linije Snažan, a nježan govori o osnovnim karakteristikama proizvoda, ali aludira i na to kako ni takozvanim mačo muškarcima nije ispod časti prati suđe. Snažan kada čisti, a nježan za ruke – i dermatološki testiran. Ravnopravna podjela i stvar dogovora ključ je uspješnog i sretnog te skladnog zajedničkog života. Danas je kućanske poslove – zahvaljujući nizu uređaja koji uskaču u pomoć kao i sredstvima za čišćenje s naprednim formulama koje čišćenje čine kraćim i jednostavnijim – lakše nego ikada do sada.
Uzmemo li u obzir konkretne brojke koje pokazuju kako je veličina globalnog tržišta proizvoda
za čišćenje 2022. godine iznosila 106,33 milijarde USD, jasno je da ovi nepopularni svakodnevni kućanski zadaci imaju dovoljan broj saveznika u održavanju doma čistim i urednim. Bez obzira na to tko i koliko brine o tome.
Sarajevo ovog kolovoza ponovo postaje epicentar filmske umjetnosti i kulture. 31. Sarajevo Film Festival, jedan od najvažnijih filmskih festivala u regiji i šire, otvara se svjetskom premijerom novog filma redatelja Dine Mustafića – „Paviljon“. Ovaj film, koji već budi velike emocije i očekivanja, ujedno će obilježiti povratak Mustafića dugometražnoj igranoj formi, nakon njegovog višestruko nagrađivanog debitantskog hita „Remake“.
U samom srcu Zagreba, na raskrižju Varšavske i Gundulićeve, nalazi se prostor koji nosi duh Pariza, eleganciju povijesti i dušu kulture. Grandiosa Events nastao je iz želje da se stvori posebno mjesto okupljanja, ne samo za događanja, već za ljude koji dijele iste vrijednosti: estetiku, profinjenost, ljubav prema umjetnosti i ljepoti susreta.
U spektakularnoj atmosferi CineStar IMAX® dvorane u Arena Centru održan je ekskluzivni First fan IMAX® screening najiščekivanijeg sportsko-akcijskog filma godine – "F1 film", koji u hrvatska kina stiže redovno stiže od 26 lipnja, ali možete ga pogledati i pretpremijerno 24. i 25. lipnja!
Kada zalazak sunca oboji nebo nad Rovinjem zlatnim i ružičastim tonovima, a uske kamene ulice zamirišu na more i lavandu, jedno je sigurno – ljeto je stiglo u Istru. I ne samo ljeto, nego i jedan od najiščekivanijih događaja godine, Noć zvijezda, mode i kulture, koji će i ove godine pretvoriti srce Rovinja u pistu pod otvorenim nebom.
Drugo izdanje Slano Film Daysa, jedinstvenog filmskog događanja u Hrvatskoj, još jednom je potvrdilo zašto ovaj festival zaslužuje našu pažnju – ne samo kao platforma za vrhunske filmske projekte, već kao prostor u kojem se gradi snažna i inspirativna zajednica filmskih autora i ljubitelja sedme umjetnosti.
Ljeto u Osijeku nikad nije mirisalo ovako svjetski. U ponedjeljak, 14. srpnja, Slavonija postaje središte globalne teniske scene, i to ne na profesionalnim tribinama Wimbledona, nego na javnim terenima osječke Retfale. Tamo će se otvoriti posljednji od četiri jedinstvena terena – onaj na podlozi Australian Opena – čime Osijek postaje jedini grad na svijetu s javnim igralištima na sve četiri Grand Slam podloge. I to sve – zahvaljujući viziji i upornosti Donne Vekić.
Iako je ljeto tek počelo, Marko Braić već je postavio standarde kako bi sezona trebala izgledati – i to u svega nekoliko kvadrata lycre. Na svom Instagramu podijelio je crno-bijelu fotografiju koja je sve, samo ne obična: mokra koža, isklesani trbuh, pogled prema horizontu i speedo gaćice koje ostavljaju vrlo malo prostora za – ventilaciju, ali i imaginaciju.
Kad Severina izađe – modni svijet stane. Ovih je dana najveća regionalna zvijezda još jednom pokazala da uvijek ima prst na (Balenciaga) okidaču – i to svojih kultnih, rasprodanih čizama koje su već sezonama predmet žudnje svake prave fashionistice.
Nakon što je ove godine osvojio publiku na Dori debitantskim nastupom i duetom “Baby Lasagna”, Matt Shaft donosi nešto potpuno drugačije – novu pjesmu jednostavno nazvanu “Ljeto”. No, nemoj da te ime zavara – ovo nije još jedan hit za tulume, zalaske i koktele. Ovo je pjesma za tišinu. Za reset. Za trenutak u kojem si napokon sam sa sobom.