Iako se načelno mnogi poslove više ne dijele na muške i ženske, situacija u brojnim kućanstvima ipak je drugačija, što potvrđuju i mnoga istraživanja. Upravo se ovim stereotipima poigrava i nova, trenutno aktualna kampanja svima poznatog brenda, vodećeg regionalnog proizvođača higijenskih proizvoda.
Prema Eurostatu, žene su u prosjeku više od muškaraca uključene u kućanstvo i aktivnosti vezane za skrb u obitelj. U njihovoj je domeni primarno hrana, čišćenje, glačanje i pranje rublja. Iako živimo u vremenima kada se sve više govori i djeluje u smjeru rodne ravnopravnosti, čini se da neke davno utvrđene norme ponašanja i dalje ostaju u svakodnevici života iza zatvorenih vrata domova u Europi i ostatku svijeta. Naime, stopa udjela žena u kućnim poslovima znatno varira među zemljama, prosječno iznosi između 94 i 98 posto. Zašto je to tako pokušali su objasniti akademici Sveučilišta Cambridge svojom affordance teorijom, odnosno teorijom o vjerojatnosti akcije, jer vjeruju da je ta vjerojatnost rodno uvjetovana. Zapravo, ono što kažu jest da će žene čim vide da je nešto potrebno napraviti (npr. počistiti ili pospremiti) – to i učiniti te usput razmišljati o tome što je još potrebno odraditi u kućanstvu. Muškarci će pak to isto primijetiti, ali neće osjetiti potrebu da to i naprave. Nije niti čudno da čak dvije trećine žena tvrdi da ovakav obrazac ponašanja utječe na njihovo mentalno zdravlje. Da, frustrira ih.
Djela, a ne riječi trebala bi biti misao vodilja kada govorimo o rodnoj jednakosti u partnerskom životu iza zatvorenih vrata. U više tradicionalnim društvima – poput onih u istočnoj Europi ili središnjoj Aziji – ta će parola biti manje popularna upravo zbog te tradicionalne note, odnosno očekivanog ponašanja i dužnosti spolova: muškarac je hranitelj obitelji, dok se od žena očekuje da brinu o kući i djeci. No, i zapad muku muči s takvim podjelama poslova iako se situacija posljednjih godina mijenja – posebice u Skandinaviji gdje, prema europskim statistikama, sve više muškaraca u kućanstvu preuzima na sebe kućanske poslove, točnije njih više od 90%.
Ove tradicionalne postavke rodno uvjetovanih poslova, međutim, nisu samo boljka pojedinaca, već i marketinške industrije koje i dalje u oglašavanju proizvoda za čišćenje najčešće koristi ženske likove. Iznimaka ipak ima. Primjerice, Violeta d.o.o. u svojoj trenutno aktualnoj kampanji za novi proizvod Vio sredstvo za pranje posuđa – glavnu ulogu dala je muškarcu. Poruka je jasna – zahvaljujući novim, poboljšanim formulama, odnosno većem postotku aktivnih sastojaka koji efikasno uklanjaju masnoću i najtvrdokornije mrlje, pranje suđa postaje jednostavan i brz posao: niti muški, niti ženski.
Slogan koji prati lansiranje linije Snažan, a nježan govori o osnovnim karakteristikama proizvoda, ali aludira i na to kako ni takozvanim mačo muškarcima nije ispod časti prati suđe. Snažan kada čisti, a nježan za ruke – i dermatološki testiran. Ravnopravna podjela i stvar dogovora ključ je uspješnog i sretnog te skladnog zajedničkog života. Danas je kućanske poslove – zahvaljujući nizu uređaja koji uskaču u pomoć kao i sredstvima za čišćenje s naprednim formulama koje čišćenje čine kraćim i jednostavnijim – lakše nego ikada do sada.
Uzmemo li u obzir konkretne brojke koje pokazuju kako je veličina globalnog tržišta proizvoda
za čišćenje 2022. godine iznosila 106,33 milijarde USD, jasno je da ovi nepopularni svakodnevni kućanski zadaci imaju dovoljan broj saveznika u održavanju doma čistim i urednim. Bez obzira na to tko i koliko brine o tome.
Prvo izdanje Sjever media & design festa, koji se 24. i 25. travnja održava na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, uspješno je započelo danas, okupivši gotovo tisuću gostiju, studenata i stručnjaka iz svijeta dizajna, medija i kreativnih industrija. Festival, koji se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija, Grada Koprivnice i Googlea, privukao je vodeće stručnjake, dizajnere, medijske profesionalce i kreatore, a program obuhvaća brojne panele, predavanja i radionice koji slave kreativnost i sadržaj s pečatom.
U utorak 29. travnja u terminu od 23:15 sati na Prvom programu Hrvatske televizije (HRT– HTV1) pogledajte posljednju epizodu ove sezone emisije „Razgovor s razlogom“ urednice i voditeljice Morane Kasapović.
David Peranić jedini je hrvatski stručnjak za digitalni marketing koji je dobio priliku gostovati na HeroConf & BrightonSEO - središnjem europskom događanju koje svake godine okuplja vodeće profesionalce iz svijeta digitalnog oglašavanja i SEO industrije.
Jedan od najuspješnijih filmova prošle godine „Konklava“ možete ekskluzivno ponovno pogledati od 24.4. do 7.5. u CineStaru i ostalim kinima u distribuciji Blitz filma.
Sa svojih 100 godina u 2025., Esplanade ostaje simbol zagrebačke elegancije, otpornosti i zajedništva. Od svojih veličanstvenih početaka do dinamične sadašnjosti, hotel Esplanade dokazuje da neke stvari s godinama doista postaju sve bolje.
L'Oréal Grupa objavila je da su sve njezine operativne lokacije u Europi, odnosno tvornice, distribucijski i istraživački centri te uredi, uključujući i ured u Hrvatskoj, prešle na 100% korištene energije iz obnovljivih izvora. Ovaj važan korak dio je L'Oréalove strategije održivosti i ambicioznih planova do 2030. godine. Europa ima važnu ulogu u globalnom poslovanju kompanije, s 19 od ukupno 38 tvornica, od kojih se 11 nalazi u Francuskoj.
Dan planeta Zemlje nosi snažnu poruku i podsjetnik je svima nama: naš odnos prema planeti oblikuje našu budućnost. Važno je da se ne zadržimo samo na riječima već donesemo male svakodnevne odluke koje stvaraju kolektivni efekt. Klimatske promjene, gubitak bioraznolikosti i prekomjerno korištenje resursa zahtijevaju naše djelovanje. Dan planeta Zemlje zato više nije samo datum – on je snažan podsjetnik da je promjena nužna.