HELLO
HELLO! #HelloItsMe

U okviru prilično sveobuhvatnog istraživanja o održivom putovanju koje je proveo Booking.com, održivije putovanje i dalje je prioritet za putnike iz Hrvatske, pri čemu njih 74% kaže da u nadolazećih 12 mjeseci želi putovati na održiviji način. 81% ispitanika smatra da ljudi trebaju djelovati upravo sada i donositi održivije odluke kako bi se planet sačuvao za buduće generacije.

U Izvješću o istraživanju održivih putovanja za 2023. godinu se također naglašava vječna dvojba, pri čemu se ljudi osjećaju potencijalno prisiljenima da izaberu između rezanja troškova i toga da više pozornosti posvete donošenju odluka o održivijem putovanju, budući da više od polovice njih (59%) smatra da će se okoliš promijeniti nagore u sljedećih šest mjeseci, dok njih 89% smatra da će se kriza koja pogađa troškove života također pogoršati, što ljude čini prilično nesigurnima kad je riječ o donošenju odluka o tome što postaviti kao svoj prioritet.

Usprkos promjenama u gospodarskom i ekonomskom okruženju, više od polovice putnika iz Hrvatske planira putovati na održiviji način, čak i uz rast inflacije. Međutim, njih 41% vjeruje da su opcije putovanja na održiviji način preskupe te je samo njih 20% voljno i spremno platiti više za opciju putovanja koje ima certifikat održivosti, pri čemu će povećati svoje vlastite izdatke samo kako bi se osjećali sigurnima da su i oni sami pokretač promjene nabolje.

Nije samo trošak prepreka održivijem putovanju koja se najviše ističe i percipira. Naime, 45% putnika iz Hrvatske smatra da nema dovoljno održivih opcija putovanja, dok 76% njih želi da turističke tvrtke ponude više održivih opcija putovanja (porast u odnosu na 69%, koliko je postotak iznosio 2022. godine).

Primjerice, 81% traži autentična iskustva koja su reprezentativna za lokalnu kulturu, ali 23% ne zna kako ili gdje pronaći takva putovanja, ture i aktivnosti koje će osigurati da se nešto pruži zauzvrat i lokalnoj zajednici. Usprkos postojećim preprekama i štednji te vaganju troškova, putnici kažu da pretvaraju namjeru u akciju poduzimajući aktivne male korake i kod kuće i na putovanju, kako bi potaknuli održiviju budućnost. Ohrabrujuće je da danas njih 78% koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 80% reciklira otpad, a 65% nosi vlastitu bocu za vodu, opet za višekratnu upotrebu.

Također, tijekom prošle godine došlo je do značajnog porasta broja putnika koji usvajaju svakodnevne navike i na odmoru. Kada je riječ o prijevozu, 52% putnika iz Hrvatske sada planira svoje razgledavanje tako da mogu pješačiti, voziti bicikl ili ići u obilazak javnim prijevozom, dok 58% putuje izvan špice sezone kako bi izbjegli gužve – kod oba postotka radi se o porastu od 10% u odnosu na 2022. Također, postoji svojevrsni konsenzus među putnicima o korištenju mantre kupuj lokalno na odmoru, pri čemu njih 43% favorizira male, lokalne trgovine. „Putovanje može biti dobra pokretačka snaga i kao što ovo Izvješće pokazuje, putnici nastavljaju usvajati održivije navike i traže odgovorna iskustva, od smještaja do izbora prijevoza. Održivije putovanje ulaganje je za cijeli svijet, a mi smo predani tome da iskustvo putovanja na obzirniji i odgovorniji način. Tako, primjerice, putnici sada mogu jednostavno odabrati jedan od više od 500 000 održivijih smještaja za svoj idući boravak, bez obzira na vrstu objekta”, kaže Maja Vikario, Booking.com-ova regionalna menadžerica za Hrvatsku i ostale zemlje u regiji.


druge vijesti

lego

U Hrvatsku za nekoliko dana dolazi najtraženiji LEGO set sezone – Mračna kuća iz Stranger Thingsa koju žele i kolekcionari i dizajneri interijera

Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.

Design

13 prosinca 2025

nemo

Zašto je Nemo vratio trofej Eurosonga i što to znači za budućnost natjecanja?

Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.

Celebrity News

13 prosinca 2025