Najpoznatije pjesme iz bogate karijere Tine Turner prate njezinu priču od nesretnog partnerstva s prvim suprugom Ikeom do povratka iz 1980-ih zahvaljujući britanskoj synth pop grupi.
Tina Turner je postigla uspjeh s Ikeom 1960., a jedno od najvećih remek-djela pop glazbe nastalo je šest godina kasnije, kada ju je producent Phil Spector zamolio da radi s njom.
Iako je pjesma pisana kao duet, Spector nije želio Ikea u studiju, a Tina je bila sretna što radi s nekim drugim.
Bila je zapanjena kad je otkrila da je producent okupio cijeli orkestar i zbor kako bi stvorio svoj poznati zvučni potpis. “Bila sam samo djevojka iz Tennesseeja koja se spojila s Ikeom i postala pjevačica”, napisala je u svojoj autobiografiji. “Nikada, nikad nisam vidjela ništa slično, osim u filmu.”
Pjesma se popela na treće mjesto u Velikoj Britaniji, ali je pala u SAD-u. Radio DJ-evi su je odbili puštati rekavši da nije dovoljno ‘crna’ da bude rhythm and blues, ili dovoljno ‘bijela’ da bude ‘pop’.
Nakon što je ova pjesma postala hit za Credence Clearwater Revival 1969., Ike i Tina Turner transformirali su svoju country-rock vibru u eksplozivnu i epsku funk odu slobodi.
Počevši s njezinim izgovorenim uvodom prije nego što je oživi svojim bujnim vokalom, ova je pjesma ostavila dojam na obožavatelje glazbe u SAD-u. Stigla je do četvrtog mjesta na Billboardovoj ljestvici i osvojila nagradu Grammy.
“A church house, gin house/a school house, outhouse” – Tina Turner je u ovim stihovima ovjekovječila svoj rodni grad Tennessee.
Vesela melodija bila je nostalgična uspomena iz njezinog razornog djetinjstva, tijekom kojeg je neko vrijeme brala pamuk. “Ideš u polje radnim danima / A na piknik na Praznik rada.”
Tri godine kasnije Tina Turner je ostavila Ikea nakon godina zlostavljanja, ostavivši svoju karijeru da visi na koncu.
Tina Turner je morala početi ispočetka i pokušati opstati kao solo umjetnica. Ključan trenutak u tom povratku – koji će dovesti do još većeg uspjeha – dogodio se kada je upoznala dva člana engleske elektro-pop grupe Heaven 17.
Martyn Ware i Glenn Gregory tražili su pjevačicu za album obrada za svoj projekt British Electric Foundation, a Tina Turner je bila bez diskografskog ugovora.
Kad je ušla u Abbey Road Studios, ondje nije bilo drugih glazbenika. “Gdje je bend?” upitala je očekujući orkestar Phila Spectora. Umjesto toga, glazbu su stvarali sintesajzeri.
Najprije su snimili Ball of Confusion grupe The Temptations, zatim Let’s Stay Together Ala Greena – koja je postala njezin prvi britanski top 10 hit u cijelom desetljeću.
Svoj status solo zvijezde učvrstila je pjesmom Terryja Brittena i Grahama Lylea, koja je već bila ponuđena Sir Cliffu Richardu, Donni Summer i Bucksu Fizzu. Ni Tini Turner se isprva nije svidjela, rekla je da je presvijetla i nježna.
Ali na kraju je pristala snimiti je – ako može na svoj način, “snažno, sa sirovim emocijama”. Uspjela je – njezina seksi, prkosna izvedba, popraćena glazbenim spotom koji prikazuje kako korača ulicama New Yorka u traperu i crnoj koži, Tini Turner je donijela njezin jedini američki solo broj jedan i osvojila album godine na Grammyju. Tada je također postala i najstarija žena (44 godine) koja je uspjela postati broj jedan u Americi.
Naslovnu pjesmu s najprodavanijeg albuma prvi su snimili Dire Straits, a napisao ju je frontmen benda Mark Knopfler koji je na kraju zaključio je da to ne pristaje muškom vokalu. Tina je kasnije u intervjuu rekla da nije znala da pjesma govori o seksualnoj radnici.
“Nikad u životu nisam morala pristati na to”, napisala je u svojoj autobiografiji. “Ali mislim da je većina nas bila u situacijama kada smo se morali prodati, na ovaj ili onaj način.”
“Kad sam se predala Ikeu, kad sam šutjela da izbjegnem svađu, kad sam ostala s njim unatoč želji da odem, o tome sam razmišljala dok sam pjevala pjesmu, o tuzi što radim nešto što ne želim raditi, iz dana u dan. Ta pjesma je vrlo emotivna.”
Gitaru u ovoj pjesmi svira Jeff Beck, dok je video, snimljen u londonskoj dvorani Rivoli Ballroom, koreografirala bivša sutkinja Strictly Come Dancinga Arlene Phillips.
Još jedna pjesma koju su napisali Britten i Lyle, ova pjesma – i sama Tina Turner – pojavila se u filmu Mela Gibsona Mad Max Beyond Thunderdome.
Klasična snažna balada iz 80-ih, stihovi odzvanjaju pustoši postapokaliptičnog svijeta filma. Turner se u glazbenom videu pojavila kao njezin lik Aunty Entity, s kojom se, kako je rekla, povezala jer je bila “jaka i otporna”.
Izgubila je toliko toga, a onda je prošla kroz toliko toga da bi je muškarci u njezinom svijetu počeli poštovati, rekla je Tina Turner. “Povezala sam se s njezinim borbama jer sam ih preživjela.”
Pjesma je bila još jedan hit, dospjela na drugo mjesto u SAD-u i zaradila nominaciju za Grammy i nagradu Ivor Novello.
Ova pjesma je izvorno napisala za Bonnie Tyler, ali to je 1988. za velšku pjevačicu bio samo manji hit.
Sljedeće godine, Tina Turner je dodala nešto više vokala i novu soft rock produkciju – i to je postala jedna od njezinih prepoznatljivih pjesama te jedna od himni desetljeća.
Pjesma se često pogrešno naziva Simply The Best, stih iz njenog poznatog refrena. Korištena je u brojnim reklamama tijekom godina, uključujući reklamu za Pepsi u kojoj se pojavljuje sama Tina Turner.
Ovo se također nalazilo na Tininom albumu Foreign Affair iz 1989., a stihovi blues pjesme ostavljali su slušatelje u nedoumici što se događa na stražnjem sjedalu.
Bila je to još jedna osnažujuća i feministička pjesma od Tine Turner , koja je pjevala o preuzimanju vodstva u seksualnom susretu. Music Week opisao ju je u to vrijeme kao “divno rizičan broj” koji uključuje “nestašne trke gitare”.
Pjesma je bila pravo iznenađenje tijekom intervjua Emme Watson na ITV-u prije nekoliko godina kada je glumici zazvonio telefon, a zvuk zvona je bio… Steamy Windows.
Tema Jamesa Bonda prekretnica je za svakog umjetnika. Nakon uspjeha Tininog biografskog filma What’s Love Got to Do With It iz 1993. koji je bio nominiran za Oscara, producenti Bonda pozvali su je za debi Piercea Brosnana kao 007.
Samu GoldenEye temu napisali su Bono i The Edge iz U2. Frontmen joj je dao svojevrsni demo – ali imala je puno posla.
“Nije napravio pravi demo, netko je samo spojio glazbu”, rekla je za BBC 2018. “Pomislila sam, kako da ovo spojim? Nije mi pokazivalo njegovu melodiju. Pa sam stvorila što bliže onome što sam mislila da je melodija toga. Morala sam jako naporno raditi. Tada sam znala da mogu otpjevati sve što mi se ponudi.”
U svijetu u kojem se glazba sve češće sklapa iz fragmenata, uz pomoć softverskih alata i naknadnih produkcijskih čuda, pojavio se netko tko nas nježno, ali odlučno podsjeća da srce glazbe i dalje kuca u živoj, neponovljivoj svirci. Janko Novoselić, cijenjeni hrvatski jazz bubnjar i istaknuto ime domaće instrumentalne scene, najavio je izlazak albuma Jazz Kvartet novim singlom Alone Together — pjesmom koja nije samo još jedna jazz obrada poznatog standarda, nego manifest jedne glazbene filozofije.
Kada se spojite tople lipanjske večeri, miris mora i glazba koja dira ravno u srce – dobivate čaroliju koja se pamti. Upravo to dogodilo se sinoć u Opatiji, gdje je Ljetna pozornica postala epicentar glazbenih emocija zahvaljujući jednom od najvoljenijih izvođača regije. Željko Joksimović svojim je koncertom doslovno zapalio Opatiju, okupivši tisuće ljudi koji su zajedno s njim pjevali, plakali, plesali – i slavili glazbu.
Zamislite grad koji diše u bojama, šetače koji umjesto izloga gledaju u zidove, i atmosferu u kojoj su svi pozvani biti dio stvaranja. Zagreb ovog vikenda ne nosi samo ljeto – on nosi umjetnost. Treće izdanje Zagreb Street Art Festivala pretvara centar metropole u pulsirajuću galeriju na otvorenom, a svi koji tragaju za nečim drugačijim, vibrantnim i iskonski urbanim – upravo su pronašli svoje mjesto pod suncem.
Ljeto 2025. bliži se svom klimaksu, ali Zagreb ne planira dopustiti da sezona završi tiho. Umjesto toga, gradski puls ubrzat će se u ritmu baseva, lasera i – pjenastih torti u lice. Da, dobro ste pročitali. Ekscentrični Steve Aoki, kralj electro house scene i globalni rekorder u najluđem koncertnom ritualu koji uključuje gađanje publike tortom, stiže 12. rujna na Fair Fest, dvodnevni rave spektakl koji će se održati na Zagrebačkom velesajmu.
U svijetu u kojem nova glazbena lica svakodnevno isplivavaju iz svih kutaka svijeta, rijetki su oni koji već prvim korakom pokažu autentičnost, hrabrost i umjetničku viziju koja ne stane u kalupe. Jedna od njih je Zoe – mlada V-pop umjetnica, plesačica i koreografkinja koja je upravo u Zagrebu odlučila otvoriti novo poglavlje svoje karijere i predstaviti debitantski singl “Hit My Head”.
Postoje pjesme koje vas ulove na prvu notu, kao jutarnje sunce koje nenadano probije kroz oblake. Dobar dan, novi singl Sandija Cenova, upravo je takav – nježna oda svakodnevnim trenucima sreće, koja ne pokušava biti ništa više od onoga što već jest: iskrena, vesela i topla.
Ljeto nije sezona u kojoj se skrivaš – to je vrijeme kada puštaš da te valovi, melodije i lude ideje povedu. A ako je netko to shvatio ozbiljno, onda je to Predrag Martinjak P’eggy – glazbenik koji, umjesto da ljeto čeka, odlučuje ga stvoriti. I to kroz brzu, šarmantnu i pomalo nestašnu pjesmu “Dođi u 7”, koja već nakon prvih taktova tjera na ritmično kretanje i razigrani bijeg iz gradske vreve.
Ako još niste čuli za Lanu Mandarić, vrijeme je da je stavite na svoj radar – i to pod hitno. Mlada glazbenica koja nas je osvojila na ovogodišnjem Zagrebačkom festivalu hitom „A što ću kada volim te“ (koji se, usput rečeno, odmah ugurao među 5 najemitiranijih radijskih singlova u Hrvatskoj) ne staje. Lana ponovno podiže ljestvicu – i to vlastitim autorskim izričajem koji je sve samo ne predvidiv. Ovoga puta donosi „Opsesiju“, pjesmu koja ne samo da zvuči zarazno, nego i izgleda spektakularno.
Od gradskih terasa u srcu Zagreba, poput Botaničkog vrta ili Tkalčićeve ulice, do lounge barova na obali u Splitu ili Dubrovniku, slavimo ga na ljetnim zabavama, vjenčanjima ili kao idealan predah na plaži, a svjedoče o tome i nasmijana lica, instagramske priče i sve češći toasti u njegovo ime.
Rijeka, grad koji živi na raskrižju kultura i povijesti, skriva mnoštvo skrivenih dragulja i nezaobilaznih atrakcija koje će vas osvojiti na prvi pogled.
Kada govorimo o zaštiti kože od štetnih UV zraka, SPF kreme su neizostavan saveznik u svakodnevnoj njezi. No, osim samog faktora zaštite (SPF), jedna od važnih odluka koje moramo donijeti jest koju formulu kreme odabrati – gel, losion, sprej ili možda neki drugi oblik? Svaka od tih formula nosi svoje prednosti, mane i specifičnosti koje utječu ne samo na način nanošenja, nego i na učinkovitost zaštite, osjećaj na koži te dugoročnu njegu. Ako ste se ikada pitali koja je formula najbolja za vas, donosimo detaljan vodič koji će razjasniti sve nedoumice i pomoći vam da pametno izaberete.