Kupite ONI 2025 kalendar i podržite plemenitu misiju!
Rezervirajte ONI 2025 kalendar s 13 umjetničkih ilustracija i pomozite djeci u liječenju. Uključite se u akciju i obogatite 2025. s plemenitim darom!
22 studenoga 2024
Novi podaci iz godišnjeg istraživanja tvrtke o održivim putovanjima otkrivaju da 45 % ljudi smatra da je održivije putovanje važno, ali ne i primarni faktor prilikom planiranja ili rezerviranja putovanja. Jedna trećina (33 %) smatra da je već počinjena šteta nepovratna i da njihove odluke to neće promijeniti, dok četvrtina putnika (25 %) ne vjeruje da su klimatske promjene toliko ozbiljne kako ih neki predstavljaju. Pritom 44 % ispitanika vjeruje da vlade imaju najveći potencijal za suzbijanje gospodarskih učinaka putovanja, a 43 % misli da pružatelji putničkih usluga imaju najveći utjecaj u suzbijanju utjecaja na okoliš pa ti novi uvidi bacaju novo svjetlo na potrebu za povećanom suradnjom radi rješavanja rastućih osjećaja bespomoćnosti potrošača i osiguranja kontinuiranog davanja prednosti održivijem turizmu.
Danas Booking.com objavljuje novo istraživanje s uvidima prikupljenima od više od 31.000 putnika u 34 zemlje i teritorija, u kojem istražuje najnovije potrošačke stavove, prioritete i utjecaje povezane s održivim putovanjima. Dok godišnje istraživanje otkriva stalan osjećaj želje i osviještenosti te 83 % putnika potvrđuje da im je održivo putovanje važno, novi uvidi pokazuju da bi se globalno mogao pojaviti osjećaj zamora koji putnici osjećaju uslijed neprestanih izazova kojima su izloženi radi odabira održivijih putovanja.
Nedavno ispitivanje pokazuje da gotovo polovina (45 %) putnika zna da je održivije putovanje važno, ali im nije primarni čimbenik prilikom planiranja ili rezerviranja putovanja, a 28 % putnika čak kaže da su im već dosadila stalna upozorenja o klimatskim promjenama. Imajući to na umu, prilika za kolektivno djelovanje važnija je nego ikada prije kako bi se osiguralo da napredak prema ostvarivanju održivijih putovanja ostane prioritet.
Optimistična predviđanja pokazuju da 75 % globalnih putnika kaže da želi putovati održivije tijekom sljedećih 12 mjeseci. Njihove odluke temelje se na želji da tako postupe jer smatraju da je to ispravno (32 %) pa sve do osjećaja krivnje ako odaberu neki manje održiv način putovanja (43 %).
No osjećaj razočaranja prema donošenju odluka o održivijim putovanjima možda je u suprotnosti s tim namjerama. Nova područja ispitivanja koja su ove godine istražena prvi put otkrivaju da neki putnici ne prepoznaju važnost veće svjesnosti svog utjecaja jer jedna trećina (33 %) smatra da je već učinjena šteta nepovratna i da odluke o putovanju koje donesu to neće promijeniti. Zapravo, četvrtina putnika (25 %) ne vjeruje da su klimatske promjene tako ozbiljne kako ih neki predstavljaju pa time negiraju problem koji bi mogao utjecati na njihove planove putovanja.
Štoviše, neki smatraju da je njihovo vrijeme provedeno na putovanjima previše dragocjeno da bi održivost stavili na vrh liste svojih odluka (28 %). Ako održivost ne vide na djelu, i to pridonosi osjećaju bespomoćnosti. Više od trećine (34 %) putnika vjeruje da je besmisleno nastojati održivije putovati u odredište koje ni samo ne provodi prakse održivosti. To mišljenje najviše dijele putnici iz Tajlanda (56 %), Indije (53 %) i Ujedinjenih Arapskih Emirata (52 %).
Način na koji se putnici, po svojem mišljenju, mogu suprotstaviti negativnim učincima putovanja ističu i njihova očekivanja oko suradnje. Znatnih 71 % putnika reklo je da mjesta koja obilaze žele ostaviti u boljem stanju nego kada su došli (više u odnosu na 66 % prošle godine), a ovogodišnje dodatno ispitivanje pokazuje da 45 % njih smatra da se i sami na neki način mogu suprotstaviti društvenim učincima putovanja. S druge strane, 44 % misli da vlade imaju najveće mogućnosti za suzbijanje gospodarskih učinaka, a 43 % vjeruje da su pružatelji usluga putovanja ključni za rješavanje ekoloških problema. Osim toga, 40 % putnika vjeruje da su vlade odgovorne za edukaciju ljudi o učincima putovanja i turizma.
Odgovornosti se protežu na to kako se potrošačima pruža podrška da ispune svoje želje. Ako pronađu smještajni objekt označen kao održiviji, on će biti primamljiviji gotovo polovini putnika (45 %), dok je dosljednost normi certificiranja ključna za prepoznavanje tih opcija među 67 % putnika koji su suglasni da stranice za rezervacije putovanja moraju koristiti iste certifikate ili oznake održivosti. No, broj putnika koji žele saznati više o tome zašto je smještaj dobio ovu oznaku smanjio se za 17 postotnih bodova (na 52 %) u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, što ukazuje na potrebu za jednostavnom i jasnom komunikacijom koja omogućuje lako odlučivanje bez obzira na prioritete.
Unatoč rastućim frustracijama, putnici koji kažu da donose promišljenije odluke također smatraju da iskustva održivijih putovanja zapravo obogaćuju njihova putovanja. Nova područja istraživanja u ovogodišnjem izvješću otkrila su da 62 % putnika prepoznaje da se u vlastitoj koži najbolje osjeća kada putuje na održiviji način i posljedično kući donose tu pozitivnost, baš kao što njih 67 % smatra da ih doživljaj održivih praksi tijekom putovanja nadahnjuje da budu održiviji u svakodnevnom životu. Od onih koji su prihvatili pravila održivosti na svojim putovanjima, to je kao poboljšanje smatralo 96 % putnika koji su sudjelovali u obilascima ili aktivnostima u sklopu autentičnih, lokalnih i kulturnih iskustava, 93 % putnika koji su kupovali u malim, lokalnim trgovinama i 93 % putnika koji su u svoj posjet uključili pješačenje, vožnju biciklom ili javni prijevoz.
„Iako su mnogi putnici zadržali osjećaj optimizma i želju da imaju pozitivniji učinak, postoji ključna prilika u kojoj turistička djelatnost može ubrzati napore kako bi te odabire učinila lakšima za sve“, istaknula je Danielle D’Silva, voditeljica održivosti u Booking.com-u. „Važno je da nastavimo raditi na tome da održivije opcije ne budu samo raspoložive, već da ih korisnici i lakše razumiju te da im više vjeruju. Pritom vjerujemo da daljnje obrazovanje, jasne i dosljedne norme te vjerodostojni certifikati trećih strana legitimnih održivih praksi u iskustvima putovanja zaista mogu pomoći. Iako bi nas naznake frustracije potrošača trebale zabrinjavati, to je i podsjetnik da ostanemo usredotočeni na važan zadatak za koji znamo da će promijeniti ne samo iskustvo putnika, već i lokalnih zajednica i odredišta diljem svijeta.“
Za više informacija kontaktirajte ured Booking.com-a za odnose s javnošću u Hrvatskoj.
katarina.perokovic@dialog-komunikacije.hr / 0917323412
Booking.com naručio je ovo istraživanje koje je neovisno provedeno na uzorku od 31.550 ispitanika u 34 zemlje i teritorija (1000 iz SAD-a, 1000 iz Kanade, 1000 iz Meksika, 1000 iz Kolumbije, 1000 iz Brazila, 1000 iz Argentine, 1000 iz Australije, 500 iz Novog Zelanda, 1000 iz Španjolske, 1000 iz Italije, 1000 iz Francuske, 500 iz Švicarske, 1000 iz Ujedinjenog Kraljevstva, 1000 iz Irske, 1000 iz Njemačke, 1000 iz Nizozemske, 1000 iz Belgije, 1000 iz Danske, 1000 iz Švedske, 950 iz Hrvatske, 500 iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, 1000 iz Indije, 1000 iz Kine, 800 iz Hong Konga, 1000 iz Tajlanda, 1000 iz Singapura, 1000 iz Tajvana, 1000 iz Vijetnama, 1000 iz Indonezije, 1000 iz Filipina, 1000 iz Južne Koreje, 1000 iz Japana, 1000 iz Južne Afrike i 300 iz Kenije). Za sudjelovanje u anketi ispitanici su morali imati barem 18 godina, a uvjet je bio i to da su putovali barem jednom u posljednjih 12 mjeseci, da planiraju putovanje u 2024. te da su pri planiranju putovanja glavni donositelji odluka ili su uključeni u donošenje odluka. Anketa je provedena online u veljači 2024.
Šuška se, šuška: Hoće li Luka Nižetić, Marko Bošnjak ili Nipplepeople osvojiti Doru?
23 studenoga 2024
Kada mama dođe u goste, uvijek postoji nešto što nije dovoljno čisto.
23 studenoga 2024
Neobična se stvar dogodila našem omiljenom Pedru dok je vježbao.
23 studenoga 2024
Diddyjeve zabave bile su središnja točka života u Hollywoodu. Ono što mnogi nisu znali je njihova mračna strana.
23 studenoga 2024
Mama naše pjevačice konačno je "uhvatila" unuka za fotku.
23 studenoga 2024